Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5186129 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Egyéb autók
« Válasz #19875 Dátum: 2014.04.25 19:37:36 »
Apóséknak van II-es Meganeja, érdekes, alapvetöen nem tetszik ez a "kalaptartó" hatchback formája a kocsinak. De ahogy nagyobb felnik kerülnek alá, egy kis fólia, máris bejövös.  :yes:



Nade a képen egy kétliteres turbós RS van, nemde??   Apósodéknak is motorizáltságú és sportfutóműves a verda?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Egyéb autók
« Válasz #19876 Dátum: 2014.04.26 09:54:17 »
Apóséknak van II-es Meganeja, érdekes, alapvetöen nem tetszik ez a "kalaptartó" hatchback formája a kocsinak. De ahogy nagyobb felnik kerülnek alá, egy kis fólia, máris bejövös.  :yes:
Na pont ez a HB ami kiveri nálam a biztit. A kombi meg a szedán viszont már tetszetős. A kabrió meg kifejezetten stílusos.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #19877 Dátum: 2014.04.26 10:53:25 »
Minap újautó-árakról beszélgettünk jóbarátommal. Az apropót az adta, hogy egyik ismerőse nemrég kapott egy új, céges Octaviát - közel hétmillió Ft értékben  :wacko: ... És arra jutottunk, hogy azért bizony ez egy elképesztő összeg - még jó fizetés mellett is - , ha belegondolunk, hogy bakker, egy közönséges AUTÓT adnak érte! Egy autót - azért a pénzért, amiből már lakást is lehet venni.

Ismét elgondolkodtam ennek kapcsán - főleg másnap, a kb. 800 ezret érő Yarisomban ülve. Tanakodtam rajta: mit nem tud ez az autó, 800 ezerért - egy minimum 3.5 milliós újhoz képest? Van  bármilyen, fontos dolog, amiben nagyságrenddel kevesebbet nyújt - nem egészen negyedannyi pénzért?

Nincs!

Úgyhogy megint arra jutottam, hogy szerintem - előre is elnézést kérve az újautó-vásárlóktól - bizony az új/nagyon fiatal autó megvásárlása egész egyszerűen ésszerűtlen dolog; óriási, indokolatlan és értelmetlen ráfizetés; rossz, irracionális döntés, pénzkidobás. NEM áll arányban az új autó használati értéke azzal az iszonyatos összeggel, amit elkérnek érte - ha azokhoz a nagyságrendileg egymilliót érő használt autókhoz viszonyítjuk, mint amilyen pl. egy 2000-es évek eleji Yaris, Corolla vagy Avensis (más márkákra nézve is megáll a dolog, persze).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #19878 Dátum: 2014.04.26 11:04:12 »
engem az aszimmetria nem zavar, a balanszhoz nem feltétlenül van szimmetriára szükség. lásd az új rx450-es műszerfalát. az auris beléből pont ez a balansz hiányzik. szörnyű. mintha random válogatták volna össze az egyes elemeket. ráadásul ez egy fullextrás verzió, egy átlagos felszereltség még ennél is sokkal rosszabbul néz ki. nem csoda, hogy a toyota másfél év után elküldte ráncfelvarrásra, ők is érzik, hogy nagy a baj
Nekem pedig tényleg tetszett a "régi" is  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Egyéb autók
« Válasz #19879 Dátum: 2014.04.26 11:07:36 »
Minap újautó-árakról beszélgettünk jóbarátommal. Az apropót az adta, hogy egyik ismerőse nemrég kapott egy új, céges Octaviát - közel hétmillió Ft értékben  :wacko: ... És arra jutottunk, hogy azért bizony ez egy elképesztő összeg - még jó fizetés mellett is - , ha belegondolunk, hogy bakker, egy közönséges AUTÓT adnak érte! Egy autót - azért a pénzért, amiből már lakást is lehet venni.

Ismét elgondolkodtam ennek kapcsán - főleg másnap, a kb. 800 ezret érő Yarisomban ülve. Tanakodtam rajta: mit nem tud ez az autó, 800 ezerért - egy minimum 3.5 milliós újhoz képest? Van  bármilyen, fontos dolog, amiben nagyságrenddel kevesebbet nyújt - nem egészen negyedannyi pénzért?

Nincs!

Úgyhogy megint arra jutottam, hogy szerintem - előre is elnézést kérve az újautó-vásárlóktól - bizony az új/nagyon fiatal autó megvásárlása egész egyszerűen ésszerűtlen dolog; óriási, indokolatlan és értelmetlen ráfizetés; rossz, irracionális döntés, pénzkidobás. NEM áll arányban az új autó használati értéke azzal az iszonyatos összeggel, amit elkérnek érte - ha azokhoz a nagyságrendileg egymilliót érő használt autókhoz viszonyítjuk, mint amilyen pl. egy 2000-es évek eleji Yaris, Corolla vagy Avensis (más márkákra nézve is megáll a dolog, persze).
Hát ha az emberek nem vennének új autót, hamar bedőlne a piac :)
Anno közgáz órán mondott egy példát tanárbáttya, miszerint egy S600 merga előállítási költsége (anyag+munkadíj), valahol 600e Ft környékén van (új ára 30-50 misi?). A többi: fejlesztési költségek, szervizhálózat fenntartása, cég profitja, stb ... amik nagy részét lényegében az első vásárló bukja is amint kigördült a szalonból (és jó esetben első sarkon telibetrafálja valalki).
Ilyen a világ. Pl.: egy nemzetközi popsztár koncertjének minősége hol üti meg a 10-25 ezer Ft-os jegyárat?
Egy innovatívabb repülőgépet is általában 10 évig fejlesztenek, aztán jön pár év tesztelés. Még akkor is több év tesztelés és fejlesztés, ha semmi új technológiát nem raknak a masinába.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #19880 Dátum: 2014.04.26 11:26:07 »
Hát ha az emberek nem vennének új autót, hamar bedőlne a piac :)
Anno közgáz órán mondott egy példát tanárbáttya, miszerint egy S600 merga előállítási költsége (anyag+munkadíj), valahol 600e Ft környékén van (új ára 30-50 misi?). A többi: fejlesztési költségek, szervizhálózat fenntartása, cég profitja, stb ... amik nagy részét lényegében az első vásárló bukja is amint kigördült a szalonból (és jó esetben első sarkon telibetrafálja valalki).
Ilyen a világ. Pl.: egy nemzetközi popsztár koncertjének minősége hol üti meg a 10-25 ezer Ft-os jegyárat?
Egy innovatívabb repülőgépet is általában 10 évig fejlesztenek, aztán jön pár év tesztelés. Még akkor is több év tesztelés és fejlesztés, ha semmi új technológiát nem raknak a masinába.
Ez is igaz, persze  :yes: ! De én azért meghagyom másnak az első néhány év értékvesztését  :flowers:

Amúgy azt a 600 ezret azért borzasztó kevésnek tartom a 600-as Merci esetében. Értem, hogy ez tisztán csak az anyag és a munkadíj; de akkor is kizárt. Már a beszállítóknak a különféle beépített alkatrészekért kifizetett összeg ennek tutira a sokszorosát teszi ki.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Egyéb autók
« Válasz #19881 Dátum: 2014.04.26 11:38:55 »
Ez is igaz, persze  :yes: ! De én azért meghagyom másnak az első néhány év értékvesztését  :flowers:

Amúgy azt a 600 ezret azért borzasztó kevésnek tartom a 600-as Merci esetében. Értem, hogy ez tisztán csak az anyag és a munkadíj; de akkor is kizárt. Már a beszállítóknak a különféle beépített alkatrészekért kifizetett összeg ennek tutira a sokszorosát teszi ki.
Tömegtermelés esetén azért más a szitu. Meg ez az előadás is azért nem ma volt (inkább ilyen 2005-2006 környéke).
Ha meghagynád másnak az értékvesztés örömét szerintem szintén rosszul járnál: azok jellemzően cégek, akik leírják a kocsi értékét az adójukból, cserébe tárgyi eszközként kezelik a dolgozók és rúgják ahogy lehet (tisztelet a kivételnek). Na azokba se ülnél bele, amikor már csak 800-at érnek :D
De vannak még ilyen "igazságtalanságok" az életben, kedvencem saját szakmán belül az ingyenes szoftverek (pontosabban Unix/Linux): Lehet hogy 0Ft-ból beszerzed, cserébe számolni kell azzal hogy veszel egy új szervert, aminek a legújabb ficsörjeit, vezérlőkártyáit még nem támogatja a legújabb disztribúció (általában először Win és a fizetős, supporttal rendelkező disztrókat szokták támogatni), pluszban egy üzemeltető tapasztalt szakember meg általában annyit kér, amennyit nem sajnál, mivel kevesen vannak :) (Persze mindjárt jön valaki aki megcáfol :D)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #19882 Dátum: 2014.04.26 12:09:41 »
Nyilván, nyilván  :yes:

Akkor maradhatunk annyiban, hogy jó ez így, ahogy van  :D ... neeem akarok én senki gondos, keveset autózó magánszemélyt lebeszélni arról, hogy újat vegyen  :whistling: :innocent: :devil:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Egyéb autók
« Válasz #19883 Dátum: 2014.04.26 12:23:41 »
Ez is igaz, persze  :yes: ! De én azért meghagyom másnak az első néhány év értékvesztését  :flowers:

Amúgy azt a 600 ezret azért borzasztó kevésnek tartom a 600-as Merci esetében. Értem, hogy ez tisztán csak az anyag és a munkadíj; de akkor is kizárt. Már a beszállítóknak a különféle beépített alkatrészekért kifizetett összeg ennek tutira a sokszorosát teszi ki.
Két esetben talán mégis vennél új autót:
A munkádhoz kell és úgy is hamar megtérül (nm 5-8 év múlva :D)
Ha mondjuk az éves jövedelmed egy 0-val több lenne.  ;) Na jó már az 5x-se is elég lenne hozzá)

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Egyéb autók
« Válasz #19884 Dátum: 2014.04.26 12:32:54 »
Nyilván, nyilván  :yes:

Akkor maradhatunk annyiban, hogy jó ez így, ahogy van  :D ... neeem akarok én senki gondos, keveset autózó magánszemélyt lebeszélni arról, hogy újat vegyen  :whistling: :innocent: :devil:
Én totál egyetértek azokkal az emberekkel akik új autót vesznek: használt kocsinál ami legfontosabb hogy legyen kihez vinni, ha valami baja van. Nektek lehet totál természetes dolog hogy ha valami nem működik rendeltetésszerűen, akkor tudjátok mi lehet az, milyen alkatrész kell hozzá, honnan, mennyiért, esetleg egy kisebb rozsda miatt leszereltek pár műanyag alkatrészt, kezelés festés, stb.
A legtöbb ember ezzel nem akar vagy nem tud foglalkozni, beleül a (feltehetően) anyagi lehetőségein belül megengedhető új, vagy 1-2 éves autóba, tudja (vagy nem) hogy 10-15 ezrenként olajcsere, azt még kicsengeti valahogy márkaszervizben, hogy megmaradjon a szervizkönyv.
Nincs ebben szerintem semmi kivetnivaló, nem születik mindenki autószerelőnek/villany-gáz-vízvezeték szerelőnek, kőműves szombafestőmázolónak és IT zseninek egyszerre.
Másik oldalról, ismét saját szakmámból kiindulva, a legrosszabb ügyfél az önjelölt szakértő: ő általában azzal jön, hogy: kicseréltem benne XY-t, azóta nem működik. Ilyenkor nagy levegő (cigi kávé igény szerint) jön a feltárás, majd a jelenlegi és korábbi kontárkodások okozta hibák feltárása, összegzése, majd másik fülön a "át akarsz b*szni" típusú mondatok elengedése (de legalább utána már nem hívogat), esetleg a "na mikor lesz már kész, kellene már a szerkezet". Szal részemről jobban szeretem a Dummy Usereket, persze bizalmi kérdés is a dolog :D
De gondolom Dr Gáz még ennél is bizarrabb történeteket tudna mesélni a "nem kell ehhez szerelő, az drága" típusú hozzáállásból, esetleg a "nem kell ehhez hozzányúlni, évek óta működik így" kezedtű sztorikról (gondolom helyszínelni már nem szokták kihívni) :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Egyéb autók
« Válasz #19885 Dátum: 2014.04.26 12:37:57 »
Ha mondjuk az éves jövedelmed egy 0-val több lenne.  ;) Na jó már az 5x-se is elég lenne hozzá)
Szerintem ez téveszme: ha most egy nullával megtoldanák a magyar emberek bevételét, nem csökkenne jelentősen a márkaszervizbe járók és új autók vevőinek a köre.
Miért adna ki 5x annyit egy olyan dologért, amit ennyiért is megúszott eddig? A plusz pénzből inkább több dolgot vennének "feketén". Valahol az ember élvezi azt, hogy "boltban 50 ezer, én 20-ból megúsztam" :)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #19886 Dátum: 2014.04.26 12:39:18 »
Két esetben talán mégis vennél új autót:
A munkádhoz kell és úgy is hamar megtérül (nm 5-8 év múlva :D)
Ha mondjuk az éves jövedelmed egy 0-val több lenne.  ;) Na jó már az 5x-se is elég lenne hozzá)
1. NAGYON hamar meg kéne térülnie...

2. Őrült sok jövedelmem kéne legyen ehhez. Mert tényleg pénzkidobásnak tartom.

Azt pl. végképp nem tudom megérteni, hogy oktató kollégák mi a nyavalyának vesznek új kocsit  :hmmmm: ? Vadonatúj Yarisokat, például. Oktatással, legálisan, ma Magyarországon kb. 300-350 ezer nettónál többet keresni NEM lehet (limitálva van az egy hónapban maximálisan leoktatható óraszám). Most erre venni egy új autót, 3-3 és fél misiért? Hogy öt-hat év múlva, kb. 200 ezerrel az órában, érjen mondjuk 1.2-1.3-at? Ne már  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #19887 Dátum: 2014.04.26 13:13:28 »
Én totál egyetértek azokkal az emberekkel akik új autót vesznek: használt kocsinál ami legfontosabb hogy legyen kihez vinni, ha valami baja van. Nektek lehet totál természetes dolog hogy ha valami nem működik rendeltetésszerűen, akkor tudjátok mi lehet az, milyen alkatrész kell hozzá, honnan, mennyiért, esetleg egy kisebb rozsda miatt leszereltek pár műanyag alkatrészt, kezelés festés, stb.
Tévedsz, ha azt gondolod, hogy nálam ez belefér ;) ... elvárom az autóimtól, hogy ne legyen rajtuk szükség ilyesmire. És ez eddig be is jött - a saját, és a családi autók esetében is. Pedig mindegyiket használtan vettük - és nem 1-2 évesen. Ezért veszünk Toyotát  :yes:

(A rozsdával kapcsolatos rész is csak a nagyon öreg autóimnál - Camry, Corona, Starlet - merült fel.)

Pont hogy ezért írom azt, amit. Mert sok autón tapasztaltam már meg, hogy ugyanolyan problémamentesen lehet használni őket, mint egy újonnan/nagyon fiatalon vett kocsit.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Egyéb autók
« Válasz #19888 Dátum: 2014.04.26 13:25:49 »
a lényeg, hogy valaki fizesse ki egy autó új árát, amit aztán tőle meg lehet venni féláron  :flowers:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #19889 Dátum: 2014.04.26 13:29:30 »
a lényeg, hogy valaki fizesse ki egy autó új árát, amit aztán tőle meg lehet venni féláron  :flowers:
Legyen inkább harmad-negyedár  ;) ... mert az pl. számomra eléggé kínzó gondolat, hogy az Avénkat megvettük 4.5-ért, most ér mondjuk 1.8-at, és közben az égvilágon semmivel nem nyújt kevesebbet, semmilyen téren. Na jó... lett benne 40 helyett 110 ezer km, de ez csak egy szám; érezni nem lehet belőle semmit.

De amúgy igen, alapvetően erről van szó  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )