Nyilván, nyilván
Akkor maradhatunk annyiban, hogy jó ez így, ahogy van ... neeem akarok én senki gondos, keveset autózó magánszemélyt lebeszélni arról, hogy újat vegyen
Én totál egyetértek azokkal az emberekkel akik új autót vesznek: használt kocsinál ami legfontosabb hogy legyen kihez vinni, ha valami baja van. Nektek lehet totál természetes dolog hogy ha valami nem működik rendeltetésszerűen, akkor tudjátok mi lehet az, milyen alkatrész kell hozzá, honnan, mennyiért, esetleg egy kisebb rozsda miatt leszereltek pár műanyag alkatrészt, kezelés festés, stb.
A legtöbb ember ezzel nem akar vagy nem tud foglalkozni, beleül a (feltehetően) anyagi lehetőségein belül megengedhető új, vagy 1-2 éves autóba, tudja (vagy nem) hogy 10-15 ezrenként olajcsere, azt még kicsengeti valahogy márkaszervizben, hogy megmaradjon a szervizkönyv.
Nincs ebben szerintem semmi kivetnivaló, nem születik mindenki autószerelőnek/villany-gáz-vízvezeték szerelőnek, kőműves szombafestőmázolónak és IT zseninek egyszerre.
Másik oldalról, ismét saját szakmámból kiindulva, a legrosszabb ügyfél az önjelölt szakértő: ő általában azzal jön, hogy: kicseréltem benne XY-t, azóta nem működik. Ilyenkor nagy levegő (cigi kávé igény szerint) jön a feltárás, majd a jelenlegi és korábbi kontárkodások okozta hibák feltárása, összegzése, majd másik fülön a "át akarsz b*szni" típusú mondatok elengedése (de legalább utána már nem hívogat), esetleg a "na mikor lesz már kész, kellene már a szerkezet". Szal részemről jobban szeretem a Dummy Usereket, persze bizalmi kérdés is a dolog
De gondolom Dr Gáz még ennél is bizarrabb történeteket tudna mesélni a "nem kell ehhez szerelő, az drága" típusú hozzáállásból, esetleg a "nem kell ehhez hozzányúlni, évek óta működik így" kezedtű sztorikról (gondolom helyszínelni már nem szokták kihívni)