Dehogy! Az 1,4-es motor mindig is megtalálható volt a kompakt osztályban. Nem downsizing, a teljesítménye, pedig csak a vvt-i miatt és a 16v miatt magas. Nincs túlhúzva. Tartós is.
A downsizing az az E12-nél volt a 2,0 d4-d helyett az 1,4 d4-d-re váltás. Ebben az esetben talán még jobb is az 1,4-es, de ez kivétel, és amúgy is Toyota...
Értem: ami már bizonyított, az kivétel
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
...
Nincs túlhúzva a 97 lóerős 1.4-es motor? Szerinted nincs, mert ezt szoktad meg
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
... De mondjuk, '83-ban, amikor tipikusan 60 lóerős volt egy 1.4-es, valszeg mást mondtál volna erről
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
... Jóapámnak anno az 1500-as Lada 75 lóereje is erős volt, abból a szerény méretű motorból
![whistling :whistling:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/whistling.gif)
A 30-as években meg egy háromliteres motornak is becsületére vált volna a 97 ló
![LOL :lol:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/21_kacag.gif)
...
A downsizing annyit jelent, hogy kisebb hengerűrtartalomból hozzák ki ugyanazt a teljesítményt és nyomatékot. Csak épp ez egyáltalán nem újdonság, hanem folyamatos tendencia, mióta autók léteznek. Más kérdés, hogy az utóbbi években, a mai technológiáknak köszönhetően a folyamat új lendületet vett.