És a legutóbbi biztosítós felmérés alapján miért az Audi és a BMW kullog a motorok megbízhatatlansági listája élén?
Marhára tudják, mit csinálnak... Egy olyan motort, ami kezdetben erős, aztán a millió finomabbnál finomabb elektronika és miegymás miatt szépen kilahalli a lelkét 250e-nél, ha egyáltalán elmegy addig...
Nem arról beszélek, hogy a VW 1,4 pd motorjai is elmennek 300e felett, mert azok azért koránt sincsenek annyira felhúzva... ![no :no:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/no.gif)
Szerinted ezt a megbízhatósági listát a legújabb fejlesztések alapján készítették
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
? Aligha...
Hátul vannak, mert nem tudnak olyan megbízható motorokat gyártani, mint a japánok (tisztelet a kivételnek). Egyszerű az ábra. Ezért vennék én japán autót német helyett.
De NEM a downsizing a probléma. Persze a bonyolultabb konstrukció hamarabb el fog romlani, ez nem vitás. De nem azért, mert akkora a fajlagos teljesítménye, amekkora. Ezekben a feltöltött új generációs motorokban pont az (is) a jó, hogy nem kell őket pörgetni ahhoz, hogy menjenek. Sokkal kevésbé kell őket pörgetni, mint egy (kis) szívó motort. Márpedig ez a hosszú élettartam (egyik) titka: az alacsony fordulatszám. Márpedig ezekkel a modern, kis turbós gépekkel ugyanúgy vígan el lehet autózni 1500...3000 közötti tartományban, mint egy sokkal nagyobb szívó benzinessel
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)