Tuti van valami okosság a dologban. Azért a legkelendőbb szegmensben pár taxis elhinti hogy folyton szétmegy a turbó, agyő jó hírnév. Nem olyan világot élünk.
A Toyota Hibrid bolygóművet meg az akksikat is sikerült valahogy megoldani hogy még 10 év meg 800e km után is működjenek ![atolel :hug:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/06_atolel.gif)
Azért a HSD-t nagyon nem venném ezzel egy kalap alá. Az egyedüli korrekt megoldás,a motortól függetlenül elektromosan működtetett olajozás. Működőképesnek tűnő félmegoldások még vannak az ötlettáramban, de azok első blikkre bonyolultabbak, és a bonyolultság drágább, mert nehezen megvalósítható és könnyebben hibásodhat. Olvasni nem olvastam róla, hogy mit léptek a gyárak a probléma kiküszöbölésére, persze ettől még lehetnek. A taxizás nem számít rendeltetésszerű, normál használatnak sehol. Egyébként is mire általában kijön a probléma a gari lejár. Azt a néhányat ami beleesik és nem tudják elsunnyogni vagy az ügyfélre hárítani meg olcsóbb megjavítani mint ráfejleszteni.
Eltekintve a turbótól. Mekkora fogyasztás csökkenéssel jár, és mennyivel kerül többe a start -stop rendszer elektromos és erőátviteli rendszerének üzemben tartása?
... a mindennapi életben ezért a start-stop rendszert én személy szerint az egyik leghasznosabb extrának tartom
Én még nem számoltam utána, és a műszaki megvalósítása is általában a szívómotoroknál megfelelő.