Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5192198 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #13590 Dátum: 2012.12.23 17:27:08 »
Lehet elsírtam volna magam :wacko:
Lehet. Én is közel álltam hozzá, mikor 2005-ben először jártam körül (újra) a Coronát. Egy zombi lett belőle, gyakorlatilag  :no: ... Nade azóta feltámadt  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re: Re: Re:Egyéb autók
« Válasz #13591 Dátum: 2012.12.23 18:56:36 »
:yes: :flowers: :)
tehát legközelebb nekem tetsző 10 év és 100e alatt futott autót veszek. Ha japán japán, ha olasz akkor olasz :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Egyéb autók
« Válasz #13592 Dátum: 2012.12.23 19:03:20 »
Nekem az Avensis üléseivel semmi bajom nem volt. 8 órás utazás után is teljesen frissen szálltam ki belőle.
én többször utaztam az avéval is 12-14 órát. Nem volt kényelmes az sem annyira, mint szerettem volna. egyszerűen mindegyik kocsiban rövid volt az ülőlap. pedig átlagos méreteim vannak. most ugyanez van a hármassal is. persze ettől még lehet vele közlekedni, végül is a mazda2-t is kivittem brüsszelbe meg haza is jöttem vele, de a xarnak is vannak fokozatai :)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Re:Egyéb autók
« Válasz #13593 Dátum: 2012.12.23 19:14:45 »
Melyek szerinted a presztízs-autómárkák? Nem hinném, hogy nagyon különbözne a listád az enyémtől  :) ... De azért nézzük meg.
hát izé, nem akarom tovább súlyosbítani a helyzetet  :devil: de a merci biztosan az  :lol:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Egyéb autók
« Válasz #13594 Dátum: 2012.12.23 19:15:44 »
én többször utaztam az avéval is 12-14 órát. Nem volt kényelmes az sem annyira, mint szerettem volna. egyszerűen mindegyik kocsiban rövid volt az ülőlap. pedig átlagos méreteim vannak. most ugyanez van a hármassal is. persze ettől még lehet vele közlekedni, végül is a mazda2-t is kivittem brüsszelbe meg haza is jöttem vele, de a xarnak is vannak fokozatai :)
A rövid ülőlap valóban zavaró hosszútávon. Ezért is (meg a kiült szivacsa miatt) cseréltem le az állítható deréktámasz miatt egyébként tényleg kényelmes Carina üléseket.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #13595 Dátum: 2012.12.23 20:14:11 »
A rövid ülőlap valóban zavaró hosszútávon. Ezért is (meg a kiült szivacsa miatt) cseréltem le az állítható deréktámasz miatt egyébként tényleg kényelmes Carina üléseket.
Üdv kalapos mester!

A deréktámaszt néztem az enyémben is, de nem igazán tudom, hogyan kellene állítani?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Egyéb autók
« Válasz #13596 Dátum: 2012.12.23 21:17:48 »
Üdv Dani!
Az ülés jobb oldalán 3 állású karral állítható. Függőlegesen alapállásban van, vízszintben a legkeményebb. Erre gondoltál?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10288
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #13597 Dátum: 2012.12.23 21:26:59 »
Üdv Dani!
Az ülés jobb oldalán 3 állású karral állítható. Függőlegesen alapállásban van, vízszintben a legkeményebb. Erre gondoltál?
...
Az enyémben mintha csak 2 állás lenne, nem is próbáltam állítgatni nagyon...de hasonló helyen van, szerintem erre gondoltam!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Egyéb autók
« Válasz #13598 Dátum: 2012.12.23 23:29:46 »
hát izé, nem akarom tovább súlyosbítani a helyzetet  :devil: de a merci biztosan az  :lol:
Igen  :lol: ... a Merci az  :yes: ... meg még így hirtelen: Audi, BMW, Cadillac, Jaguar, Lexus... meg persze az igazi elit-márkák á la Porsche, Rolls, stb. A Volvoval zavarban vagyok... Prémiumnak prémium a Volvo, ez nem kérdéses... De hogy presztízs-e? Hmmm  :hmmmm: ... nehéz kérdés.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Re:Egyéb autók
« Válasz #13599 Dátum: 2012.12.24 09:13:57 »
Igen  :lol: ... a Merci az  :yes: ... meg még így hirtelen: Audi, BMW, Cadillac, Jaguar, Lexus... meg persze az igazi elit-márkák á la Porsche, Rolls, stb. A Volvoval zavarban vagyok... Prémiumnak prémium a Volvo, ez nem kérdéses... De hogy presztízs-e? Hmmm  :hmmmm: ... nehéz kérdés.
nem igazán tudom, van-e értelme ennek a megkülönböztetésnek...elég zűrt csinál már a prémiumkategória is...én azt gondolom, hogy a "legprémiumabb" ill. "legpresztízsebb" autó egyértelműen az, amit a legtöbb pénzért lehet eladni. ami a bmw, merci, audi. az összes többi utánuk lohol, és még akkor is, ha jobb technikát sikerül összehozni az autó alá, csak olcsóbban tudják ugyanazokat a vevőket megszólítani (á la lexus). Emiatt egyértelműen kilóg nálam volvo a kategóriából. az tulképp egy teszkó gazdaságos autó az ára miatt. cadillac??? ez egy nemlétező típus európában, úgyhogy igazából fogalmam sincs, hová tartozhat.

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re:Egyéb autók
« Válasz #13600 Dátum: 2012.12.24 09:25:56 »
Ez az ideológiai része, de azért azt te is jól tudod, hogy ennél a váltásnál nagyon is objektív szempontok döntöttek nálad. Anyagiak és praktikum, valamint egy kínálkozó lehetőség ésszerű kihasználása.

Még jó, ebből látszik, hogy nem vagyok elmeháborodott.


De nem hinném, hogy mondjuk egy Z3-asra is lecserélnéd most az autódat, csak azért, hogy európai legyen  :flowers:

Nem cserélném le persze, mert nekem most nagyobb autó kell. 7 évig éltem együtt a mostanival és nagyon jó autó, de ha 10 év múlva kéne egy második hobbi autó, akkor szívesebben vennék bmw-t és persze eddig is szívesebben birtokoltam volna azt, noha az mx5 jobb autó úgy minden összevetve. Itt igazából az ár a kérdés, sasold csak meg mennyivel drágábbak a z3-asok, nyilván nem véletlenül ;)



Hogy közben az igényeid megváltoztak, az egy érthető és objektív dolog. De nem tudom, miért kell úgy tenni, mintha ez a váltás tudatosan elsősorban arról szólna, hogy japán helyett európait. Több elismerést érdemelne ez a klassz kis autó, így a nálad töltött ideje vége felé.

Jó nagy részben erről is szól. Mostanra nem tudok már azonosulni vele. Európai kell és kész, ez ilyen egyszerű, abban érzem jól magam.  :hug:


Egyébként... egy használt autó vásárlásával te hogyan is támogatod az európai ipart, mérnököket stb?

A másodlagos piacoknak bőven van kihatásuk az elsődleges piacokra. Ha a német autónak jobb a megítélése, használtan is azt keresik többen, az nagyon sok vásárlót is arra fog sarkalni, hogy újként európait vegyen, mert azt lehet majd könnyen eladni, etc. Elméleti síkon is csak európai autóért adnék pénzt egy szalonban, ha egyáltalán valaha.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re:Egyéb autók
« Válasz #13601 Dátum: 2012.12.24 09:30:18 »
hát nekem eddig öt japán autóm volt, kicsi-nagy egyaránt és még egyetlenegyben sem voltak JÓ ülések. az európai gyártmányok egyszerűen ergonómikusabbak...

bingo  :yes:
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re:Egyéb autók
« Válasz #13602 Dátum: 2012.12.24 09:33:53 »
Persze, ahogy a rönó váltós carisma is ugyanolyan megbízható, mint a japán, vagy mint az angol gyártású Primera2,. amiben eltöröget a balos féltengely(1esAlmeránál pl nem hallottam ilyet), vagy mint a korai Avensisek, amikben a francia kuplung nyekergett, japánra kellett cserélni gariban..  :hug:

Ügyes gyerek vagy, okosan felhoztál néhány kivétel erősíti a szabályt extrém példát.  :)
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Egyéb autók
« Válasz #13603 Dátum: 2012.12.24 14:00:26 »
nem igazán tudom, van-e értelme ennek a megkülönböztetésnek...elég zűrt csinál már a prémiumkategória is...én azt gondolom, hogy a "legprémiumabb" ill. "legpresztízsebb" autó egyértelműen az, amit a legtöbb pénzért lehet eladni. ami a bmw, merci, audi. az összes többi utánuk lohol, és még akkor is, ha jobb technikát sikerül összehozni az autó alá, csak olcsóbban tudják ugyanazokat a vevőket megszólítani (á la lexus). Emiatt egyértelműen kilóg nálam volvo a kategóriából. az tulképp egy teszkó gazdaságos autó az ára miatt. cadillac??? ez egy nemlétező típus európában, úgyhogy igazából fogalmam sincs, hová tartozhat.
Világviszonylatban próbáltam nézni :)

A Volvo ára gazdaságos? Hát aligha... Vesd csak össze mondjuk az Audiéval. De, mivel egész egyszerűen nem gyárt olyan kategóriájú kocsikat, ezért valóban nem nevezném presztízs-márkának abban az értelemben, mint mondjuk a Mercedest.

Valahol persze kétségtelenül megvan az összefüggés az ár és a státusz között - ez logikus  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #13604 Dátum: 2012.12.24 14:12:21 »
...de ha 10 év múlva kéne egy második hobbi autó, akkor szívesebben vennék bmw-t és persze eddig is szívesebben birtokoltam volna azt, noha az mx5 jobb autó úgy minden összevetve. Itt igazából az ár a kérdés, sasold csak meg mennyivel drágábbak a z3-asok, nyilván nem véletlenül ;)
Az általam kiemelt részt is figyelembe véve, ez így egy korrekt álláspont  :yes: ... Ami az árat illeti: naná hogy drágább a Z3-as, hisz újonnan is sokkal drágább volt. '99-es AutoKatalogban néztem meg: eszerint akkor egy alap (1.8-as, 118 lovas) Z3 induló ára 47.500 DM volt - míg a 110 lovas 1.6-os MX-5-ösé 37.690. 42.690-ért pedig már az 1.9-es, 140 lovas MX-5-öst adta a Mazda.

Menetteljesítmények: Z3 0-100 10.4 mp, vmax 196 km/h. A Mazdákét nyilván ismered; végsebességben az 1.6-os kicsit elmarad a BMW-től, de gyorsulásban az is jobb. És a vezetési élmény is eltérő lehet, mert a Z3 üresen 1.3 tonna.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )