Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5186261 alkalommal)

0 Felhasználó és 25 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Egyéb autók
« Válasz #13530 Dátum: 2012.12.23 07:42:43 »
Háát  , elég érdekes hogy ezt a 3 autót hasonlónak látod  :D

Mondjuk ha az S600 -hoz, ( a középső képre gondolok ) hasonlítjuk az LS400 utolsó változatát, akkor azt mondom van hasonlóság, bár a hűtőmaszk még véletlenül sem ekkora nagy és nincs ennyire lehúzva a lökhárítóba.
Az oldalsó kinézetek meg szinte sohasem hasonlítottak.
Hát... de. Az LS 430-ról van szó... Márpedig ez tényleg épp csak annyiban különbözik a W140-es S-Mercitől, hogy a szó szoros értelmében koppintásnak nem lehet nevezni - de ha ránéz az ember a két autóra, és nem figyel a részletekre, gyakorlatilag ugyanazt látja. Elölről, oldalról, hátulról - mindenhonnan. Kis túlzással lemásolták a Mercit.



Még mindig meglepődök, valahányszor ránézek. Ez egy S-Merci  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re: Re:Egyéb autók
« Válasz #13531 Dátum: 2012.12.23 08:03:14 »
Ez nem hit kérdése, hanem tény.

Elképesztő, hogy vettél egy tizenéves, 200 ezer fölött futott kocsit, amin összejött néhány drágább kopó alkatrész javítása, és erre alapozva odáig mész, hogy alaptalan tévhitnek, "japánautó mizériának" tituláld, hogy a japán kocsik megbízhatóbbak. Ennél azért tényleg jobban ki kéne látni a tányér széle fölött. Tényleg döbbenetes, ha valaki ennyire nem ismeri fel, hogy az ő esete nem a szabály, hanem a kivétel. Bár igazából nálad még erről sem lehet beszélni, mert egy aránylag öreg, sokat futott használt autót vettél, amitől... mit is vártál? Csodát. Nem jött be. Nahát.
Inkább úgy fogalmaznék, hogy 15 éves 200at futott autótól nem szabad csodát várni. Valszeg köv autóm se lesz fiatalabb, én ennyit szánok autózásra. Meg sok volt az agymosás, túl magas lóról estem kicsit pofára. Evvan. Persze ha visszaál minden egy normál kerékvágásba, elfelejtem az idei évet
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #13532 Dátum: 2012.12.23 08:32:56 »
Üdv!

Csak röviden írnék az enyémről, a mi romlik el ügyben:

2010. november végén vettem úgy, hogy megnéztem a népítéletet, elvittük szerelőhöz átnézetni (nem füstöl (mert benne volt a füstölésgátló, lásd lejjebb), nem rohad szét, nem zörög a motorban/váltóban csapágy...stb.). Utolsó pénzből.
Ahogy jött a fizetés, olajcsere, légszűrőcsere, váltóolajcsere, hűtőfolyadékcsere, stb. Na rögtön nekiállt füstölni, olajat enni. De durván. Ezzel sz*vtam majd' másfél évig, mire új gyűrűket kapott. Na ott volt minden, csak nem jó olajzásra utaló dolog! Az anyag kedvezménnyel volt olyan 80.000 pénz (MAHLE gyűrűket jutányosan kaptam hozzá).
Most december elején vittem műszakira. A sok olajevéstől eldugult kipufogórendszer <2000km alatt kitisztult (!) annyira, hogy a katalizátor jó, lambda jó, hozza a környezetvédelmi értékeket. Tehát ott semmit sem csináltam pluszban, és jön a víz a kipufogóból, nem kormolódik, hála Istennek!
Műszakin tehát minden (!) jó volt, kivéve a bal első lengéscsillapítót, ami 2%-ot produkált. Előző tulaj SCT lengéscsillapítót tett bele, gondolom ez egy híresen jó minőségű alkatrész lehet...
Ahogy hazaértem, autó le, alkatrészkeresés, alkudozás a bolttal, rendesek voltak, listaáron 76.000-re való alkatrészcsomagot 50.000-ért megkaptam tőlük: két japán Kayaba gázos lengéscsillapító, porvédő/ütköző, két stabkar, szilentek. Ebben az időben csak a rosszat tudtam kicserélni (a másik még 50% körüli a mérés szerint), de tudom, hogy párban kell, talán 1-2000 km-t így is kibír.
Most mégsem az autót szidja az ember, hanem azt, aki eddig hajtotta, kispórolt belőle "néhány" dolgot, de még ennél is vannak sokkal rosszabbak. Legutóbb Carina fórumon egy fórumtárs belefutott egy szegénykeverékesbe, amit jól megtűzdeltek konvencionális motorba való cuccokkal, egy-két részt letörtek/ledugóztak, 15 litert evett 6-7 liter helyett... :censored: :censored: :censored: de ha kész lesz, jobb lesz nem kevés autótípusnál.

Ha megteheti az ember, lecseréli egy újra. De sokszor nem teheti meg, másik használtnál meg kb. ugyanezek lesznek, kezdheti elölről. Ez már nem zsákbamacska, az meg megint az lenne. Most már benne vagyunk egy helyzetben, és megpróbáljuk a legjobbat kihozni belőle. Persze ezt senki nem fizeti meg, ha eladná az ember az autót. Mondjuk nem is adnám el ezek után, hadd élvezzem már, mi a munka gyümölcse: olajfogyás kb. semmi, kényelem, kis fogyasztás (7-8 liter, elég sok rövidtávval, pályán is 7,4 volt 5 személlyel, csomagokkal, még olajevősen, azóta nem voltam pályán vele)...

Vannak előnyök/hátrányok, az ember ezt átgondolja, és megfelelő információk birtokában nagyjából tud dönteni. Csodák a Toyotánál sincsenek sajnos (csak kisebbek  :) ).
Nekem ez a véleményem, vagyis még most sem bánom, hogy ezt vettem meg, főleg azok után, amit mondjuk német autók tulajdonosaitól hallottam: vezérműszíj szakadáskor motortörés (de szuper, mert megúszta 60.000-ből, mivel csak kevés dolog törött), kb. 100.000km-nél vezérműlánc-csere 70.000Ft-ért, stb. Nálam szíjszakadásnál csak a szettet kell cserélni (10.000Ft), az amúgy meg bírja 105.000 km-ig...
Akinek törött a motor, agyba-főbe dícsérte a motort, hogy CSAK ennyi lett a baja, na mikor ezt hallotta, hogy a 4A-FE-nél ez egy vezérműszíj-szett csere, nem volt más reakció, csak kerek szemek  :whistling: Még most is látom az arcát magam előtt.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.23 08:59:15 írta vd1234 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #13533 Dátum: 2012.12.23 08:37:25 »
Még valami ehhez a témához. Eljutunk oda, hogy egy presztizsautó, mitől presztizsautó. Ennek egyik eleme a nagyon komoly tradíció. Ezt a merci tudja, tudta 50 éve is. A lexus pedig majd 30 év múlva fogja tudni, amikor már remélhetőleg nem azokat a kapcsolókat szereli be, amit egy Yaris vagy Corolla is kap (lásd tükörállító gomb stb.).

Mint autó természetesen kiváló autók. Mint presztizsautó ahhoz még kicsit kevés. Ahhoz jóval több kell annál, mint hogy kiváló autó legyen.
Ja, presztízst nehéz előállítani mesterségesen. Ahhoz idő kell. Ebben nyilván hatalmas a Mercedes előnye, tekintettel arra, hogy mennyivel hosszabb múltra tekint vissza, mint minőségi autókat gyártó márka.

De a Lexus, ahhoz képest hogy mennyivel fiatalabb, már sokat ledolgozott. Azért azzal a minőséggel ÉS megbízhatósággal -amivel olyan kombinációt tesznek le az asztalra, mint ma senki más- ami jellemzi őket, le lehet rövidíteni ezt a folyamatot. Kivéve persze a jó öreg Európát  :yawn:

A kapcsolós problémádon mosolyogtam egy jót  :) ... Picit sem zavarna, sőt. A Mercedes azért nem csinál ilyet, mert nem gyárt Yarist meg Corollát  :flowers: (értsd: ezeknek megfelelő típust) ... De nehogy azt hidd, hogy nem találsz hasonló dolgokat egy A- és egy S-Merci utasterében. Csak ott persze mindenki fordítva nézi, hogy lám, az A-ban is olyan a (mittudomén) világítás-kapcsoló, mint az S-ben  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re: Re:Egyéb autók
« Válasz #13534 Dátum: 2012.12.23 08:38:20 »
Meg sok volt az agymosás, túl magas lóról estem kicsit pofára.
:yes: :flowers: :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #13535 Dátum: 2012.12.23 08:42:47 »
2010. november végén vettem úgy, hogy megnéztem a népítéletet, elvittük szerelőhöz átnézetni (nem füstöl (mert benne volt a füstölésgátló, lásd lejjebb), nem rohad szét, nem zörög a motorban/váltóban csapágy...stb.). Utolsó pénzből.
Ahogy jött a fizetés, olajcsere, légszűrőcsere, váltóolajcsere, hűtőfolyadékcsere, stb. Na rögtön nekiállt füstölni, olajat enni. De durván.
Ennyit tud számítani a füstölésgátló? Ennyire visszafogja  :hmmmm: ?

Milyen olajat tettél bele a csere során? Az is lehet, hogy az előző tulaj, a füstölésgátló mellé, még valami jó vastag 20 W-50-es olajat is alkalmazott.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #13536 Dátum: 2012.12.23 08:50:44 »
Erről egy rövid gondolat:
Az én tudomásom szerint amikor annak idején megjelent a Carina, főleg a menedzserek vették. Pedig azok talán a presztízsautó (a presztízs szó helyesírásáról bővebb információ pl. itt) vonalon mozognak. A Carina meg hol van a Lexus-tól  ::)
Olyan managerek vették, akiknek nem volt pénze, mondjuk, Audira  :flowers: ... Ettől még nem volt presztízsautó a Carina, ahogy nem is lesz az egyetlen más középkategóriás Toyota sem. Mert maga a Toyota nem presztízsmárka. Nincs ezzel baj... Arra ott a Lexus, meg a konkurrensei.

A VW a jó példa arra, hogy rettentő nehéz (igazából kvázi lehetetlen) egy nem-prémium autómárkából prémiumot varázsolni. Mert hogy nem is várják el tőle a vevői! Aki pedig elvárja, az nem fog elpártolni a már ezen a téren elfogadott márkáktól. Ferdinand Piech pedig nagyon a fejébe vette a 90-es évek második felében, hogy prémiummárkát csinál a VW-ből... Iszonyat pénzeket öltek a karosszériák illesztési hézagainak csökkentésébe, az utastér látványának és érzetének minőségibbé varázsolására... Ellensúlyos váltókarokra, komponált hanggal csukódó ajtókra és hasonló varázslatokra... A források ide irányítása rá is ment az objektív minőség (megbízhatóság, tartósság) rovására, nem véletlenül az ebből az időszakból származó VW-modellek a leginkább problémásak - miközben a nép nem vette be, hogy a VW ettől prémium lett. Egy Bora nem lesz attól a 3-as BMW konkurrense, hogy azzá nevezi ki a gyártója - mert hogy azzá nevezte ki anno... De ez így nem működik. Mára szépen vissza is tértek a bevált értékeikhez.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #13537 Dátum: 2012.12.23 08:55:15 »
Ha 3-6 évre veszel autót, akkor nem számít hogy mi van az orrán. Lejár róla a gari (vagy leírtad az adódból) és átülsz egy 0km-esbe.
De, számít. A garival kitörölheted.... , mikor ott állsz éjjel a semmi közepén, lerobbanva... Vagy felőlem reggel a házad előtt, és nem indul a kocsi. Márpedig erre, mondjuk, egy 4-5 éves Peugeot esetében sokkal nagyobb az esély, mint egy ugyanennyi idős Toyota esetében. Főleg ha mondjuk közben azért kilométert is tettél bele.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #13538 Dátum: 2012.12.23 08:59:56 »
érdekes téma ez.

de hagyjuk, mert tegnap végre átültem az "új" kocsiba!!!
első benyomás: a ketteskétől nagyjából egy fényévnyire van, ami a belső anyagokat illeti. no meg a külseje is, az afenék, hmmmm  :wub: kevesebb és sokkal minőségibb műanyag, bőrözött bizb*szok, sokkal szélesebb, van hátul isofix (yesss végre nem ugyanaz az öv tartja a gyerekülést, ami a gyereket is...), jó nagy  a csomagtartó. apám megmutatta, hogyan kell egy kanna bort rögzíteni - és ténlyeg nem borult ki (no meg pakolászás közben kétszer beb*asztam a fejem a csomagtérajtóba  :censored: hiába, eddig minden autóm ötajtós volt...). végre nem kelepel a motor  :devil: a váltója zsíros, szuper. talán egy vastagabb váltógombra egyszer beruházok. nem gondoltam volna, hogy sokkal rövidebb az áttételezése, mitn a kettesnek: az 1500 fordulaton ötösben 65-tel megy óra szerint, ez meg 50 körül...
a forgalmi szerint 1165 kiló. honnan veszik ezeket az adatokat...látatlanban sem hiszem el
Örülök, hogy bejön  :yes: ... Ez benzines, ugye? Hát akkor természetes, hogy a felső fokozatok áttételezése sokkal rövidebb - enélkül kb. meghalna ötödikben.

Ami a tömeget illeti: egy 2013-as Auto Katalog van most nálam... Eszerint az aktuális, 1.6 benzines, ötajtós Mazda 3 saját tömege 1270 kiló.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #13539 Dátum: 2012.12.23 09:01:06 »
"Karosszériája hosszú tengelytávja és a kupékat idéző körvonalai révén oldalnézetében is érzelemdús karaktert sugároz, de határozott fény-árnyék játékában pontosan és határozottan kiformált tornádóvonala is fontos szerephez jut."

Skoda Rapid...

 [rohog]
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #13540 Dátum: 2012.12.23 09:07:48 »
Ennyit tud számítani a füstölésgátló? Ennyire visszafogja  :hmmmm: ?

Milyen olajat tettél bele a csere során? Az is lehet, hogy az előző tulaj, a füstölésgátló mellé, még valami jó vastag 20 W-50-es olajat is alkalmazott.
A jelek szerint igen, már mástól is hallottam ilyet. Van olyan is, aki szerint még a gyertyán sem látszik annyi trutyi, ha benne van ez a szutyok  :censored:
10w40-et vallott be egyébként.
Amúgy csak 5w40 volt nálam cserekor, de az többféle: Q8 Formula Excel 5w40, Eneos Premium Hyper 5w40, Elf Excellium NF 5w40, most pedig (ahogy tudsz is róla  ;) ) Liqui Moly Top Tec 4100 5w40. A sok olajcsere/utántöltögetés/remény az ettől való javulásban nem  kevés pénzt elvitt :no: De nem volt pénz, elég információ, szerszám és idő sem a javításra akkor sem, ha előbb belátom, hogy motorszétborítás nélkül reménytelen a javulás.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.23 09:11:09 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #13541 Dátum: 2012.12.23 09:13:05 »
Olyan managerek vették, akiknek nem volt pénze, mondjuk, Audira  :flowers: ... Ettől még nem volt presztízsautó a Carina, ahogy nem is lesz az egyetlen más középkategóriás Toyota sem. Mert maga a Toyota nem presztízsmárka. Nincs ezzel baj... Arra ott a Lexus, meg a konkurrensei.
...
Ja, erre a cikk írója külön nem tért ki  :no:
Anno 3-4 millió volt egy Carina E a 90-es évek első felében, ha jól emlékszem, mondjuk akkor az nem volt kevés szerintem  :hmmmm:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #13542 Dátum: 2012.12.23 09:13:15 »
Nézegetem a Rapid konfigurátorát... Aszondja, Active felszereltség, ez nem is a legalapabb; a fapadot Easynek hívják, azzal (és az 1.2-es, 75 lovas háromhengeres szívó benzinessel) jön ki az a 3.2 milliós álom-ár, amivel reklámozzák. A -már élhetőbb- Active felszereltséggel rögtön 3.6-ra ugrik az ár, ugyanazzal a motorral.

Na szóval, ezt nézegetem a konfigurátorban.

Extrák.

Hogyaszondja: ablaktörlő- és mosó berendezés hátul, 24.130 Ft ...  :eek:

Bakker, azért ilyet utoljára a 90-es évek elején, a fapad Swiftben lehetett látni, hogy egy ötajtós autóhoz ne adjanak alapáron hátsó ablaktörlőt...  :nonono: ... És mindez nem is a fapad kivitelben!  :wacko:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10285
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Egyéb autók
« Válasz #13543 Dátum: 2012.12.23 09:15:39 »
Nézegetem a Rapid konfigurátorát... Aszondja, Active felszereltség, ...

Extrák.

Hogyaszondja: ablaktörlő- és mosó berendezés hátul, 24.130 Ft ...  :eek:
...

Gondolom "mégplusszáfa", nem?
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.23 09:18:43 írta vd1234 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #13544 Dátum: 2012.12.23 09:22:18 »
Na, a Rapidom, felextrázva  hátsó ablaktörlővel  :D , pótkerékkel, hegymenet-asszisztenses ESP-vel, klímával, első könyöktámasszal, piros színben  :) (ez nem feláras amúgy), 4.099.790 Ft-ra jött ki. Végül is nem rossz  :yes: ... Bár ezzel az alapmotorral tényleg csak oktatóautónak, 1-2 embernek, vagy olyannak lenne jó, aki hasonlóan gyenge motoros kocsiból ül át.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.23 09:26:30 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )