Üdv!
Csak röviden írnék az enyémről, a
mi romlik el ügyben:
2010. november végén vettem úgy, hogy megnéztem a népítéletet, elvittük szerelőhöz átnézetni (nem füstöl (mert benne volt a füstölésgátló, lásd lejjebb), nem rohad szét, nem zörög a motorban/váltóban csapágy...stb.). Utolsó pénzből.
Ahogy jött a fizetés, olajcsere, légszűrőcsere, váltóolajcsere, hűtőfolyadékcsere, stb. Na rögtön nekiállt füstölni, olajat enni. De durván. Ezzel sz*vtam majd' másfél évig, mire új gyűrűket kapott. Na ott volt minden, csak nem jó olajzásra utaló dolog! Az anyag kedvezménnyel volt olyan 80.000 pénz (MAHLE gyűrűket jutányosan kaptam hozzá).
Most december elején vittem műszakira. A sok olajevéstől eldugult kipufogórendszer <2000km alatt kitisztult (!) annyira, hogy a katalizátor jó, lambda jó, hozza a környezetvédelmi értékeket. Tehát ott semmit sem csináltam pluszban, és jön a víz a kipufogóból, nem kormolódik, hála Istennek!
Műszakin tehát minden (!) jó volt, kivéve a bal első lengéscsillapítót, ami 2%-ot produkált. Előző tulaj SCT lengéscsillapítót tett bele, gondolom ez egy híresen jó minőségű alkatrész lehet...
Ahogy hazaértem, autó le, alkatrészkeresés, alkudozás a bolttal, rendesek voltak, listaáron 76.000-re való alkatrészcsomagot 50.000-ért megkaptam tőlük: két japán Kayaba gázos lengéscsillapító, porvédő/ütköző, két stabkar, szilentek. Ebben az időben csak a rosszat tudtam kicserélni (a másik még 50% körüli a mérés szerint), de tudom, hogy párban kell, talán 1-2000 km-t így is kibír.
Most mégsem az autót szidja az ember, hanem azt, aki eddig hajtotta, kispórolt belőle "néhány" dolgot, de még ennél is vannak sokkal rosszabbak. Legutóbb Carina fórumon egy fórumtárs belefutott egy szegénykeverékesbe, amit jól megtűzdeltek konvencionális motorba való cuccokkal, egy-két részt letörtek/ledugóztak, 15 litert evett 6-7 liter helyett...
de ha kész lesz, jobb lesz nem kevés autótípusnál.
Ha megteheti az ember, lecseréli egy újra. De sokszor nem teheti meg, másik használtnál meg kb. ugyanezek lesznek, kezdheti elölről. Ez már nem zsákbamacska, az meg megint az lenne. Most már benne vagyunk egy helyzetben, és megpróbáljuk a legjobbat kihozni belőle. Persze ezt senki nem fizeti meg, ha eladná az ember az autót. Mondjuk nem is adnám el ezek után, hadd élvezzem már, mi a munka gyümölcse: olajfogyás kb. semmi, kényelem, kis fogyasztás (7-8 liter, elég sok rövidtávval, pályán is 7,4 volt 5 személlyel, csomagokkal, még olajevősen, azóta nem voltam pályán vele)...
Vannak előnyök/hátrányok, az ember ezt átgondolja, és megfelelő információk birtokában nagyjából tud dönteni. Csodák a Toyotánál sincsenek sajnos (csak kisebbek
).
Nekem ez a véleményem, vagyis még most sem bánom, hogy ezt vettem meg, főleg azok után, amit mondjuk német autók tulajdonosaitól hallottam: vezérműszíj szakadáskor motortörés (de szuper, mert megúszta 60.000-ből, mivel csak kevés dolog törött), kb. 100.000km-nél vezérműlánc-csere 70.000Ft-ért, stb. Nálam szíjszakadásnál csak a szettet kell cserélni (10.000Ft), az amúgy meg bírja 105.000 km-ig...
Akinek törött a motor, agyba-főbe dícsérte a motort, hogy CSAK ennyi lett a baja, na mikor ezt hallotta, hogy a 4A-FE-nél ez egy vezérműszíj-szett csere, nem volt más reakció, csak kerek szemek
Még most is látom az arcát magam előtt.