Na, szó volt itt arról tegnap, hogy akkoriban, amikor egy Renault 4 új típusnak számított, vagyis a 60-as évek elején, vajon lehetett-e azt mondani rá, hogy gyenge a motorja, a fékje.
Az AutoBild Klassik tesztelt a tavaly augusztusi számában négy, akkoriban teljesen átlagos, középkategóriás családi kocsit: egy Ford Taunus 17M-et, egy Opel Olympia Rekord P2-est, és egy VW 1500 S-t. Tanulságosak a főbb adataik
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
Ford Taunus 17M: 1.5-ös, négyhengeres, soros benzinmotor; 55 LE 4250-es fordulaton, 111 Nm 2600-on; saját tömeg 998 kg; gyorsulás 0-100 26.7 mp, vmax 136 kmh; teszt-átlagfogyasztás 9.9 liter; fékút 100 kmh-ról 81.1 m.
Opel Olympia Rekord P2: 1.5-ös soros, 50 LE/4000, 106 Nm/1800, tömeg 970 kg, 0-100 28.5 mp, vmax 124 kmh, fogyasztás 10.4 l, fékút 79.6 m.
![](http://farm2.static.flickr.com/1115/5147393387_ba23de0595.jpg)
VW 1500 S: 1.5-ös boxer, 54 LE/4200, 106 Nm/2400, tömeg 956 kg, 0-100 23.5 mp, vmax 140 kmh, fogyasztás 10.8 l, fékút 83.8 m.
![](http://www.vw1500.com/members/gary64/front_rt.jpg)
Kicsit úgy ízlelgessétek ezeket a számokat
![flowers :flowers:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/flowers.gif)
... A korabeli Mondeókról, Insigniákról, Passatokról beszélünk. És nem az első világháború, hanem szüleink gimnazista évei időszakából (legalábbis az én esetemben).