A Renault 4 karrierje amúgy tényleg döbbenetes
![sorcerer :sorcerer:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/sorcerer.gif)
... 1961-1992 közötti gyártás, 8 millió eladott példány! A kezdeti változat egy 750 köbcentis négyhengeres vízhűtéses (!) motort kapott, háromsebességes váltóval, innen indult a fejlődés. Elöl-hátul független kerékfelfüggesztés akkoriban ritkaság volt ám! Amit én sem tudtam eddig, hogy az R 4 nem önhordó karosszériás, hanem alvázas.
Így nézett ki a legelső változat, '61-'67 között - ez olyan kis aranyos volt
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
:
![](http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5d/MHV_Renault_4L_1962_01.jpg/714px-MHV_Renault_4L_1962_01.jpg)
Amúgy tudtátok, hogy létezett egy Renault
3-as típus is? A 4-es low-budget verziója, leegyszerűsített technikával (ez nem lehetett könnyű feladat, bakker!), és 750-es helyett csak 600-as motorral. Arról lehet felismerni, hogy nincs ablak a C-oszlopon:
![](http://img228.imageshack.us/img228/5206/tvo8457az3dq0.jpg)
De aligha fogtok ilyet látni, mert marha ritka; nem fogyott, mivel alig volt olcsóbb az R 4-esnél; mindössze egy évig gyártották.