Szegény Ami-k ( 8 meg asszem 10 ) rettentő csúnyára sikeredtek.
Ami 6 és Ami 8
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
... Egyébként, igen, tényleg rettentő fura kis gnómok voltak (bár szvsz a mai autók között is akad, ami legalább ennyire gnóm, lásd pl. Chevrolet Spark).
Különösen szedánban volt már-már groteszk az Ami 6:
![](http://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2008/04/1965_Citroen_Ami_6_Berline_Sedan_Front_1.jpg)
![](http://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2008/04/1965_Citroen_Ami_6_Berline_Sedan_Rear_1.jpg)
Ez a tető-vonal...
![ph34r :ph34r:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/ph34r.gif)
![](http://tintinesque.com/features/archives/CitroenAmi6.jpg)
Kombiban már jobban mutat:
![](http://ami6.citroen1.info/mr-ami6-01.jpg)
És a műszerfal - bizonyos kezelőszerveket a kormányon átnyúlva lehetett a legkönnyebben elérni
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
![](http://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2008/04/1965_Citroen_Ami_6_Berline_Sedan_Interior_1.jpg)
A motor egy 602 köbcentis, 25 LE teljesítményű boxer volt - jópár évig ugyanez került az Ami 8-ba is, ami csak a karosszériában különbözött, ti. ferdehátú ötajtós volt:
![](http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/Citroen_Ami8-71.jpg)
Aztán '73-tól bekerült a GSA 1.1-es, négyhengeres boxer, 55 lovas motorja (amivel egész fürge lett a kis autó) - innentől Ami Supernek hívták, és a külseje is elegánsabb lett picit:
![](http://static.flickr.com/3005/2638263483_9b3f61958a.jpg)
És megújult a műszerfal is:
![](http://grumlt.citrina.lt/autos/Ami/1973_Citroen_Ami_Super_dash.jpg)