tegnap mentem egy kört egy régi barátom Fiat 131 típusu autóval..
piedone filmekben volt ilyen.. ![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
supermiafiori van mi volt ráírva.. 80as évek eleje. a srác fiat őrült (fiat bontóban dolgozik onnan legozta össze)
kicsit piszkálva is van abarth cuccokkal...hát ez vmi kiba. király egy autó .. ![wub :wub:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/wub.gif)
semmi rohadás , porlasztós a legkisebb gázadásra is pörög a motor..
nagyon nyers, és aljas.. ![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
nagyon élveztem. kivittem egy kicsit a murvára a földútra aztán kezdtem neki nyomkodni.. ![szemez :szemez:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/05_szemez.gif)
juj...
![wub :wub:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/wub.gif)
Úúú
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
... Hát ezért irigyellek
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
!
131 Mirafiori a neve - utóbbit arról a torinói Fiat-üzemről kapta, ahol gyártották. Aztán volt egy facelift, onnantól 131 Supermirafiori néven futott. Érdekesség, hogy az USA-ban Fiat Brava néven forgalmazták!
Amúgy gyakorlatilag a Zsiguli-ős Fiat 124-es utódja - műszakilag is, és ugye ránézésre is látható a dolog. '74-ben jelent meg, és igazából már akkor sem számított túl modern konstrukciónak - ettől függetlenül jó autó volt, aminél igazi problémát "csak" az erősen rozsdásodó kasztni jelentett. A konstrukció kvalitásait viszont jól mutatja, hogy a Fiat 131 Abarth '77-ben, '78-ban és '80-ban is megnyerte a rallye-VB-t
![cool2 :cool2:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/cool2.gif)
- utóbbi évben Walter Röhrllel a kormánynál
![clap :clap:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/clap.gif)
![](http://www.welt.de/multimedia/archive/00701/abarth_b_DW_Sonstig_701956p.jpg)
Az Abarth változatnak amúgy még szériában is 140 LE-t tudott a kétliteres, négyhengeres motorja - képzelhetni, hogy ez milyen fürgén mozgatta az alig 1 tonnás karosszériát
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
De az egyéb motorokkal sem ment rosszul: még a belépő 1.3-as is 65 lovas volt, és hozzá 950 kiló. Akadtak még olyan finomságok, mint a Supermirafiori dupla vezérműtengelyes (!), 78 lóerős 1.3-asa (1978-ról beszélünk!), vagy ugyanennek a modellnek a szintén DOHC, 98 (!) lovas 1.6-osa.
Egy utolsó szériás, full széria Abarth:
![](http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/22/Fiat_131-Volumetrico-Abarth.JPG/799px-Fiat_131-Volumetrico-Abarth.JPG)
És egy kissé pimasz eredeti reklámfilm
![LOL :lol:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/21_kacag.gif)
...
Egy francia fazon amúgy egymillió km-t ment egy ilyen autóval, és közben csak egyszer kellett motort cseréljen.