Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5177237 alkalommal)

0 Felhasználó és 19 vendég van a témában

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Egyéb autók
« Válasz #8325 Dátum: 2011.10.05 07:40:19 »
vasárnap egy ilyen Mini terepjáro elözött meg az M5 ön.....
Azért terepjárónak nevezni kis túlzás  :D
valóban nem az, de mikor a tükörben láttam hogy egy igencsak magas Mini jön mögöttem az meglepö volt :yes:
 volt egy tereprally-s verzoja a gépnek, akkor láttam ilyet a tv-ben :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #8326 Dátum: 2011.10.05 08:22:10 »
Van nálam egy 2006-os Astra G 1.4 Twinport (fos) motorral, Z14XEP.

És ilyenkor mi a megoldás? Vadászni kell rá egy másik hengerfejet?


Alszom rá egyet, engem az izgat, hogy vajon szelep sérült-e vagy sem, de valószínűleg igen.
Vagy kapásból leveszem a hengerfejet, vagy teszek rá egy másik vezérműtengelyt, összerakom, nem indítok, hanem mérek egy kompressziót, ha kevés vagy esetleg nulla akkor viszont szedhetem szét újra a komplett vezérlést, ami nem kis meló ennél, sokat kell bontani hozzá.
Rosszul néz ki a beszakadt lefogatócsavar is, azt sem lesz egyszerű kicsalogatni a hfejből.
Csütörtökön tudok legközelebb ennek nekifogni komolyabban, holnapra van más.
Anno az 1,4SE motoros F Astránkban a saját bénaságunk miatt elszakadt a vezérműszíj és megállt a motor. Bontás után kiderült, hogy a 8 szelepből  kb 3-4 szára meghajlott és a szelepfedélben , ha jól emlékszem, 2db szelepnek látszott is a nyoma, így azt is helyre kellett pofozni. Természetesen 8db új szelepet kapott, meg asszem hidrotőkéket is, és utána szó szerint megtáltosodott a kocsi, öröm volt vezetni.
Ez azonban elég meredek, hogy a gyár(?) hanyagsága miatt ment tönkre... Ez nekem elég erősen fogyasztóvédelmi kérdés...  :hmmmm:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #8327 Dátum: 2011.10.05 09:07:57 »
Ennek a csotrogánynak milyen combtámaszai vannak már???!!!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Egyéb autók
« Válasz #8328 Dátum: 2011.10.05 11:56:53 »
Van nálam egy 2006-os Astra G 1.4 Twinport (fos) motorral, Z14XEP.

ez a motor szériahibás?  :hmmmm:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Egyéb autók
« Válasz #8329 Dátum: 2011.10.05 12:02:45 »
Igen ha jól emlékszem egy időben olvastam erről és beszéltem opel clubbos srácokkal is. Az XEP mociknak nem volt eléggé meghúzva a veztengely ezért megy szét. Vissza kell vinni Opelékhoz, mert 100% hogy tudnak a hibáról.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #8330 Dátum: 2011.10.05 13:23:44 »
ez a motor szériahibás?  :hmmmm:
Nem, ez biztosan egyedi hiba, nálunk a cégnél (MK) a céges autók (több száz országos szinten) ilyenek (HAstra 1,4 twinport, 2006-ból), egyikkel sincs ilyen gond.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Egyéb autók
« Válasz #8331 Dátum: 2011.10.05 13:34:04 »
DE ez széria hiba, szóval mond meg a cégnek, hogy meg kellene nézetni a kocsikat ha nem akarnak cumizni.
Tessék volt akinek szintén ezt javasolták és ez volt a válasza:
Itt mondok köszönetet Uhuhunak, mert a tippje megmentette a szép új motoromat. Z14XEP, 2006 januári. Kicsivel több, mint 20000km van benne. Tegnap levettük a szelepfedelet és ellenőriztük Uhuhu tanácsára a vezérmű-tengely csapágyainak rögzítését. Apám két ujjal ki tudta némelyiket tekerni. Érdemes ezt ellenőrizni, mert eltörhet a vezérmű-tengely

Idézet a miskolci opeltől:
"Z14XEP motorokban a vezérműtengely lefogató csészék fellazulnak (gyárilag alig van lehúzva vagy nincs is), a kipufogó oldali vezérműtengely eltörik akár 30-40.000 kmnél!. Ha még nem volt ellenőrizve, érdemes!"


TZoli

  • Vendég
Re:Egyéb autók
« Válasz #8332 Dátum: 2011.10.05 13:34:55 »
Szériahiba, Twinportok egy bizonyos motorszámtól-motorszámig.
Nincs meghúzva kellően a vezérműtengely. Elvileg kellett volna kapnia visszahívást az Opeltől, de nem kapott, ahol vették az bezárt, nem akarják márkaszervízbe vinni mert mindig nagyon lehúzták őket, én meg nem leszek a pénzem ellensége...
Vezérműtengely és a csavarok megrendelve


TZoli

  • Vendég
Re:Egyéb autók
« Válasz #8333 Dátum: 2011.10.05 13:36:05 »
Közben Cimbi meg is előzött, ebben sem tört volna el ha a kerregő hanggal nem mennek még 2 napot.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #8334 Dátum: 2011.10.05 13:38:09 »
Nálunk KLS rendszámmal futnak, az valamikor 2006 második felében jöttek ki. Jellemzően 100.000-160.000 km futásúak, de ilyen hiba még egyiken sem volt. Lehet, hogy ezek már a javítottak... (gyárilag)  :hmmmm:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Egyéb autók
« Válasz #8335 Dátum: 2011.10.05 13:39:01 »
Találtam még egy ilyet is, ha gondolod csináld meg vagy ellnőrizd, még a végén szebben fog járni és kevsebbet fog enni a kezeid közül kikerült opel:

Az Opel TwinPort névre hallgató motorcsaládnak (Z14XEP, Z16XEP, Z16XER) van egy jellegzetes tulajdonsága, ami sok esetben gondot is tud okozni:
- a szívó traktusban van egy szelep, ami kettéválasztja a szívó traktust, így a motor alacsony terhelésénél játszik szerepet (változik a szívótraktus geometriája, és ezáltal a keverékképzés is). Ez a tervezők elgondolása alapján segít az alacsony- és a részterheléses üzemmódban a fogyasztáscsökkentés elérésében, és hellyel-közel valóban el is végzi a tervezők által rá bízott funkciót.

Sajnos azonban itt is vannak hátrányok: mivel köztudott, hogy a szívótraktusba visszavezetett kartergáz sok mindent tartalmaz (így a nem eléget, ill. elszenesedett üzemanyag maradványokat - kormot - is), ami rárakódik a szelepre és a szelepfészekre, és esetenként tömítetlenséget eredményez. Ennek következtében a keverékképzés nem úgy fog végbemenni, mint ahogyan azt a mérnökön "megálmodták" és a motorvezérlő ECU-ba bekódolták, ami esetünkben pl. rángatásban, ill. többlet fogyasztásban fog megjelenni.

A Z14XEP motor sajnos jobban ki van téve ennek a veszélynek, hisz ennél a motortípusnál a tervezők elhagyták a szelep nyitott-zárt állapotát visszajelző áramkört, így pl. amikor az ECU azt "gondolja", hogy a szelep már zárva van (alacsony- és részterhelésnél van zárva), és ennek megfelelő üzemanyag impulzust küld ki a porlasztókra, a motor berángat, mert a szelep mellett a motor fals levegőt szív be, így nem lesz jó a keverékképzés.

A probléma orvoslása több módon lehetséges: vagy szétszedjük és pl. cseréljük a szelepet (jó néhány Ft), vagy kivesszük a szelepet és kitakarítjuk (macerás és vigyázni kell, mert könnyen sérül és elállítódik), vagy viszonylag egyszerű javítást alkalmazunk: régebben (talán még most is) lehetett kapni karburátor tisztító sprayet, amit üzemmeleg motornál, magas motorfordulatnál be spray-zünk a szívó torokba, ezzel kitakarítva a szívó traktust és a szelepet is.


:)

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Egyéb autók
« Válasz #8336 Dátum: 2011.10.05 13:40:33 »
Nálunk KLS rendszámmal futnak, az valamikor 2006 második felében jöttek ki. Jellemzően 100.000-160.000 km futásúak, de ilyen hiba még egyiken sem volt. Lehet, hogy ezek már a javítottak... (gyárilag)  :hmmmm:

Szerintem ilyen cégmegmentés a teljes csődtől alkalom egyszer adatik csak meg az életben.. én valahogy megnézetnék egy első és egy utolsót... hátha akad köztük fos és csak mák volt...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Egyéb autók
« Válasz #8337 Dátum: 2011.10.05 13:44:28 »
A cég nálunk nem foglalkozik ilyennel, mert a flotta ezen része mind bérautó, és a bérbe adó cég állja a szervizeket, ha vmi van, nálunk ilyennel nem foglalkoznak...

... mindenesetre tanulságos a dolog! Köszi az infót TZoli&Cimbi  :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Egyéb autók
« Válasz #8338 Dátum: 2011.10.05 16:05:21 »
mostmár csak a mettől meddig motorszám info kéne.  ::)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Egyéb autók
« Válasz #8339 Dátum: 2011.10.05 16:10:22 »
Z-P :D