Ha az ember hobbiautónak megvesz egy mercit, az a legkevesebb, hogy gyári alkatrészekkel szervízeli.
És ha öreg mercit veszek, ami nem mindennapi használatra kell, csak addig fog érdekelni a fogyasztás, hogy lehetőleg 12-13 liter alatt legyen.
Hát ebbe igen sok típusváltozat belefér
... 190-esből és W124-esből gyakorlatilag az összes, és még a W126-os S-osztályból is a hathengeresek.
Alkatrész: csak gyári cuccal szervízelni azért kicsit luxus ám
... A Merci-youngtimeresdiben pont az az egyik jó dolog, hogy ezek az autók egy (nyugati...) átlagfizetés mellett is megvehetők jó állapotban, és fenn is tarthatók. Ehhez persze az is kell, hogy mondjuk az ember gyári helyett jó minőségű utángyártott cuccal szervízelje, dehát ez ellen tényleg nem is szól semmi.
Most persze nem egy sok tízezer eurós, teszem azt, 450 SEL 6.9-ről beszélünk, nyilván... Hanem mondjuk egy háromezer eurós 230 E-ről.
Viszont ami tényleg nagy pozitívum (és többek közt ezért van olyan kirívóan sok Merci-veterán, amellett hogy a tartósságuk miatt jó sok maradt meg belőlük), hogy a gyár gyakorlatilag BÁRMILYEN alkatrész utánpótlását garantálja
! Egyrészt raktáron tartanak, némi túlzással, bármit bármihez, évjárattól függetlenül; másrészt ha az adott cucc mégsincs raktáron, hát legyártják neked. Nyilván a megfelelő áron
... Dehát ez még mindig jobb, mint ha képtelen lennél alkatrészt találni a kocsidhoz.