Végigolvastam
Számomra a rugalmasság egy "butaság". Csak arra jó hogy az autós újságok mérhessenek valamit, ami segít hasonlítgatni nekik, (Palaczk est is linkelte) de a való életben kutyát sem érdekel.
Mert ha benzinmotorom van és kell a "rugalmasság" akkor visszakapcsolok, mert az adott fordulatszámhoz tartozó nyomaték (hatásfok) kevés ezért így növelem a fordulatszámot és gyííííí...
Az újság(ok) kitaláltak egy listát amit megmérnek mindenkinél, hogy még több adattal lássanak el és még több szám legyen az oldalon.
Nem is értem mi a probléma
Ezt írtam az előzőekben én is.
Az Alfás német nyelvű cikkben közölt adatok csakis arra jók, hogy egy, az Alfával korrekten összevethető (azonos kategória, közel azonos motor, vagy teljesítmény, kb azonos árkategóriában lévő, vagy éppen tömegű) konkurens autótípus hasonló adataival összehasonlítsuk ezeket és kiderüljön, hogy adott körülmények között melyik gyorsul, megy jobban. Önmagában a rugalmassági adatok pont semmitmondóak.
Viszont, szinte kivétel nélkül mindenki szereti/élvezi, amikor haladás közben csak megpöccinti a gázpedált és az autó egyből ugrik, "nyom bele az ülésbe". Ebben az értelemben viszont van jelentősége a rugalmasságnak, de ekkor is csak relatíve, mihez képest... az elvárásainkhoz, vagy más általunk vezetett autóhoz, a körülményekhez...?
Konklúzió, tehát: A rugalmasságnak abszolút értelme gyakorlatilag nincs, mivel mindig hasonlítjuk vmihez, így csak relatíve fontos tényező (azért minél rugalmasabb egy autó, annál jobb!
)