Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5004323 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7995 Dátum: 2011.09.08 10:06:32 »
Én azt nem értem miért ez a nagy vita érvelés, miről van már itt szó? :) Egy motor annál rugalmasabb minél folyamatosabb és nagyobb a rendelkezésre álló nyomaték. Amikor már kis fordulaton is előáll a maximális nyomaték az aztán a mozgatóerő. A nyomatékgörbe a lényeg.
Örülök, hogy van aki érti  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7996 Dátum: 2011.09.08 10:11:42 »
amikor valaki takarékos stílusban (értsd: nem pörgetve) vezeti az autóját.
Viszont a vastaggal szedettel van kis problémám. Ugyanis, ha egy autós alacsony fordulatról gyorsít, és azt tapasztalja, hogy az autója nem elég rugalmas, akkor visszavált, hogy NE alacsony fordulatról gyorsítson. Szerintem EZ életszerűbb, mint az, hogy végig gyorsít az alacsony tartományon keresztül egészen addig, ahol már érezhetően jobban/kényelmesebben húz.
Példának említeném mondjuk az én autóm motorját. 60-ról 5.-ben nem gyorsítok, mert lassan megy még ott, inkább visszaváltok, és máris rugalmasabban viselkedik. Ez az életszerű.

Ami a tesztekben leírt rugalmassági adatokat illeti szerintem CSAK arra szolgál, hogy azt összehasonlítsuk egy másik autó hasonló adatával, adataival.
Dőlt betűs rész: na, pont ezért fontos a rugalmasság, és pont ezért fontos információ a rugalmassági mérés eredménye, hogy tudd, mit várhatsz az adott autótól, illetve hogy teljesít másokhoz képest.

Egyébként szerintem, ha takarékosan akarsz vezetni, nyugodtan gyorsíthatsz 60-ról ötödikben, sőt, így is KELL csinálnod, ha a minél kisebb fogyasztás a cél. A Yaris rugalmasságban elmarad ugyan a Corollától, mégis én már nemhogy 60-ról, de 50-ről, sőt városban ha lehet, 40-45-ről is ötödikben gyorsítok. Kezdetben nem túl nagy gázzal persze, hogy ne terheljem a hajtókarcsapágyakat; de 50-nél már simán adok padlógázt is, ha mondjuk nem akarok visszakapcsolni egy emelkedőn (még így is kevesebb lesz a pillanatnyi fogyi, mint ugyanott-ugyanazzal a sebességgel négyesben, kisebb gázadással).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Egyéb autók
« Válasz #7997 Dátum: 2011.09.08 10:29:03 »
Azt ne felejtsd el, Palaczk, hogy a Te Yarisod 5.-je tudtommal jelentősen rövidebb áttételű, mint a C150 váltóm 5.-je. Ezért tudsz 50-ről nagyobb gázadással gyorsítani erőlködés nélkül. Neked 120-nál forog kb 4000-et, nekem ~138-nál óra szerint. Ez jelentős eltérés. Ezért írtam, hogy 60-nál még nem adok nagy gázt, de, persze, ha mindez lejtős szakaszon történik, akkor nem biztos, hogy visszakapcsolok, az sokat segít azért.  :) ;)
Viszont azt sem szabad elfejeteni, hogy a rövidebb (de nagyobb gázzal történő) gyorsításra fordított idő eredményez összességében alacsonyabb átlagfogyasztást. Ezt kitapasztaltam már a saját autómnál is. Gyorsítást nagy gázzal teszem, viszont adott sebességet tartani a lehető legmagasabb fokozatban szoktam.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

pzs

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #7998 Dátum: 2011.09.08 10:49:45 »
...napokon keresztul folyik beloled a hulyeseg.
:fuck-8:

Több hozzáfűznivalóm már nincs a dologhoz. Lehet nyugodtan törölni, ha valaki jónak látja. De akkor az idézett hozzászólás rám nézve sértő részeit is, legyetek szívesek.

Faj, hogy valaki bemeri irni, hogy k***ra nincs igazad valamiben? Errol van szo? Szamodra serto? Olvass vissza kicsit es aruld el inkabb mit mellekeltel volna nagy orommel nekem tegnap delutan...   Utana beszelgethetunk arrol, hogy ki sertegeti a masikat   :winkiss:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Egyéb autók
« Válasz #7999 Dátum: 2011.09.08 10:52:07 »
Drágáim, privátban folytatnátok ezt (pzs és Palaczk)?  :innocent: :flowers:
A további személyeskedő hsz-eket törlöm.
         

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Egyéb autók
« Válasz #8000 Dátum: 2011.09.08 11:13:43 »
Gabe 254.

pzs

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #8001 Dátum: 2011.09.08 11:23:55 »
Drágáim, privátban folytatnátok ezt (pzs és Palaczk)?  :innocent: :flowers:
A további személyeskedő hsz-eket törlöm.

Miert, ezen a forumon nyilvanosan nem mondhatja azt senki Palaczknak, hogy valamiben nincs igaza? Vagy ha esetlegleg barki megkerdojelezi akkor az idaig fajul, mert nem sikerul 1 oldalnyi hsz-en belul beismertetni vele? Rajtam kivul meg par ember leirta ugyanazt amit mondtam a rugalmassagrol (Trotter, Bepi es Netferry) csak eppen azt nem irtak le, hogy ez ellent mond a kedves delikvens allitasainak (valszeg azert mert tudjak, hogy vele vitatkozni vegtelen tortenet, en hulye meg meg mindig probalkozom)...  :helpsmilie:

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re: Egyéb autók
« Válasz #8002 Dátum: 2011.09.08 11:30:52 »
Na segítek :)

Valaki összefoglalná röviden a problémát. (elkezdtem visszaolvasni, de túl sok minden jött be közben)

(mondjuk pzs és Palaczk is leírhatná a saját verzióját  :D )

pzs

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #8003 Dátum: 2011.09.08 11:58:37 »
Na segítek :)

Valaki összefoglalná röviden a problémát. (elkezdtem visszaolvasni, de túl sok minden jött be közben)

(mondjuk pzs és Palaczk is leírhatná a saját verzióját  :D )


Az a legegyszerubb, ha aldozol ra 10-15 percet es vegigolvasod  :flowers:.

Az en verziomban: ment egy vita itt a topicban ami ugy altalaban a rugalmassagrol szol. Sokaig csak olvasokent vettem reszt benne es egy ido utan zavart, hogy szerintem maskepp van. Ekkor megkertem Palackot, hogy definialja nekem a rugalmassag fogalmat mert sztem maskepp ertelmezzuk. Leirta, hogy tipikusan kis es kozepes tartomanyban mertek es merik. Erre megkedeztem, hogy kik (abban bizva, hogy szamara is vilagos lesz, hogy meg mindig nem lettek tisztazva az alapfogalmak)? Ertelmes beszelgetes helyett annyi volt a valasz, hogy bicskanyitogato a stilusom es tudja mire megy ki a jatek. Vegul linkelt egy ertelmes nemet nyelvu leirast ami alapjan megmagyaraztam neki, hogy a rugalmassag szamitasa es merese nyomatek es teljesitmenygorbe alapjan tortenik (ami autotipusonkent valtozo es rohadtul nem also es kozepes fordulatszam tartomanyban kell merni es csak ott ertelmezheto) es nem ugy ahogy azt O elkepzeli.

Mickey, Toled kerdem mint kemeny magtol: Te lattal mar olyat a forum tortenete soran, hogy barkinek beismerte volna azt hogy esetleg eppen nincs igaza? Szemely szerint meg nem tapasztaltam ilyet. Ilyenkor magyarazat hianyaban mellebeszeles helyett nem kellene mindig a szemelyeskedes iranyaba elvinni a vitat. Reszemrol annyit jegyeztem meg, hogy ebben a temaban folyt belole a hulyeseg ami talan nem szemelyeskedes... Miert nem lehet ezeket a dolgokat ugy megoldani, hogy az olvasottak alapjan egy 3. talpraesett ember beirja, hogy ne haragudj PZs, de szerintem nincs igazad vagy ne haragudj Palaczk, de szerintem nincs igazad es lassan befejezhetnetek mert megdolt az elmelet. Miert kell azt megvarni amig odaig fajul a vita, hogy szemelyeskedes lesz belole, mert szerintem meg mindig nekem van igazam, a masik fel meg nem hajlando beismerni vagy forditva. Epito kritikak es hozzaszolasok helyett (azt a parat leszamitva ami ugyanazt elmondja amit az egyik fel allit) miert olyanok szuletnek, hogy Istenem meg mindig ezen vitatkoztok meg folytassatok privatban???

Javaslat: talaljunk ki egy olyan forum szabalyzatot, hogy Palaczkkal nem er vitatkozni mert ugyis az lesz a vege, hogy moderator szakitja meg a vitat vagy torli magat a masik fel. Ha ez le lesz irva, mar az elso Palczk elmeletet megkerdojelezo hsz-t moderator megszakithatja es nem jutunk el idaig...  :clap:


kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Egyéb autók
« Válasz #8004 Dátum: 2011.09.08 12:00:15 »
pzs: nem érdekel, kinek van vagy nincs igaza (nem is tudom eldönteni, ehhez én nőből vagyok).
Egyszerűen csak a stílus nem engedhető meg egy nyilvános fórumon, ami most folyt. Ezért kértem, hogy ezt a részét folytassátok privátban légyszi.  :flowers:
         

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re: Egyéb autók
« Válasz #8005 Dátum: 2011.09.08 12:10:33 »
Ugye még nem töröltünk?

Mert én még nem törölnék, ez egy jó kis vita és beszállok :)   Az hogy "folyik belőled a hülyeség" és ilyenek lazán belefér még a haveri vitákba is.

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re: Egyéb autók
« Válasz #8006 Dátum: 2011.09.08 12:29:03 »
Végigolvastam  :cool2:

Számomra a rugalmasság egy "butaság". Csak arra jó hogy az autós újságok mérhessenek valamit, ami segít hasonlítgatni nekik, (Palaczk est is linkelte) de a való életben kutyát sem érdekel.
Mert ha benzinmotorom van és kell a "rugalmasság" akkor visszakapcsolok, mert az adott fordulatszámhoz tartozó nyomaték (hatásfok) kevés ezért így növelem a fordulatszámot és gyííííí...

Az újság(ok) kitaláltak egy listát amit megmérnek mindenkinél, hogy még több adattal lássanak el és még több szám legyen az oldalon.

Nem is értem mi a probléma  ::)

pzs

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #8007 Dátum: 2011.09.08 12:56:43 »
Végigolvastam  :cool2:

Számomra a rugalmasság egy "butaság". Csak arra jó hogy az autós újságok mérhessenek valamit, ami segít hasonlítgatni nekik, (Palaczk est is linkelte) de a való életben kutyát sem érdekel.
Mert ha benzinmotorom van és kell a "rugalmasság" akkor visszakapcsolok, mert az adott fordulatszámhoz tartozó nyomaték (hatásfok) kevés ezért így növelem a fordulatszámot és gyííííí...

Az újság(ok) kitaláltak egy listát amit megmérnek mindenkinél, hogy még több adattal lássanak el és még több szám legyen az oldalon.

Nem is értem mi a probléma  ::)


Hat az, hogy egyesek szerint ha porgetem a benzines autot akkor nekem nem szamit a rugalmassag, sot felso fordulatszam tartomanyban nem is ertelmezett mint fogalom...  ::)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Egyéb autók
« Válasz #8008 Dátum: 2011.09.08 13:01:23 »
Ugye még nem töröltünk?

Mert én még nem törölnék, ez egy jó kis vita és beszállok :)   Az hogy "folyik belőled a hülyeség" és ilyenek lazán belefér még a haveri vitákba is.

Főni, bocsi, de vélemény gyanánt hadd jegyezzem meg, hogy a haveri vitákba csak akkor fér ez bele, ha személyesen történik a beszélgetés. Nekem olvasva úgy tűnik, ez inkább pejoratív, mint, hogy haveri irányba terelje tovább a beszélgetést...  :flowers:  ;) Személyesen ezt simán lehet úgy mondani, hogy közben jó sújtósan ráveregetünk a másik vállára, de, ha csak leírva olvassuk, az ... hogy is mondjam, minimum félreérthető...  :) ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

MiCKEY

  • The Boss :)
  • Adminisztrátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9733
Re: Egyéb autók
« Válasz #8009 Dátum: 2011.09.08 13:03:44 »
Ez olyan dolog számomra, hogy találjunk ki egy tulajdonságot aminek semmi értelme a való életben és adagoljuk a népnek.

pl. Gördülékenység: 4 80kg-os emberrel, egy 6%-os emelkedőn, 120km/h-ról mennyi tud gurulni megállásig holdtöltekor és 2.4-re fújt gumikkal.    :lol:   (copyright Mickey)