A futómű, viszont telitalálat! Nagyon fekszi az utat, biztos az egyenesfutása is, és a 4 tárcsával igen hatásosan fékez.
Mindezek az igényes jellemzők vissza lettek véve a Classic sorozat gyártásával, minden olcsóbb és egyszerűbb benne. Lévén, hogy Tuskó-gazdaságos autónak szánták. Egy volt osztálytársam vett egy ilyet és panaszkodott is, hogy alig pár ezer km után már az első ajtók kárpitja az ablak emelésekor rendellenesen kidudorodik, nyomja a lábát, zörögnek a kárpitok, hátul csak dobfék van, karcos a váltó, de, hát a többi olcsó modellben is ugyanezek a jelenségek vannak, nincs az ajtókon oldalsó védő csík, az ajtó-küszöb találkozásától kispórolták a gumiszigetelést. Pedig az Astrát gyártották igényes megoldásokkal is, amit sajna visszabutítottak.
Valószínűsítem, hogy Palaczk is egy ilyenbe ült bele, és ezért a fanyalgó vélemény, megjegyzem, nem feltétlen ok nélkül! ![flowers :flowers:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/flowers.gif)
Na, ezt a Classic-dolgot már ugye ma korábban tisztáztam. Szóval ez egy "echte" Astra, ettől függetlenül viszont pl. hátul dobfékes. Ültem viszont, sőt vezettem is többszáz km-t egy 2005-ös Classic-ban, és semmiféle "butaságot" nem tapasztaltam, így ehhez az autóhoz viszonyítva - sőt. Annak definitíve jobb volt az ülése, és a váltója is könnyebben járt. Semmi másban sem vettem észre semmiféle egyszerűbb, olcsóbb jelleget. Megjegyzem, a lengyel Opel-gyár pont hogy a jó összeszerelési minőségéről híres, ez olvasható pl. a legújabb, 2011-es Auto Katalog-ban is.
Még három kisebb negatívumot említenék a mai, elég kiadós városi használat után. A kocsi erősen párásodik esős időben, folyamatos ventillátor-használat ellenére - persze ezt okozhatja mondjuk egy ócska pollenszűrő is, de na. Még klímával is nehéz volt az első oldalablakokat és a szélvédőt rendesen tisztán tartani. A ventillátor hangos; hármas fokozaton már emelt hangerővel kell mellette beszélgetni. A küszöb és az ülés egymáshoz viszonyított helyzete olyan, hogy kiszálláskor összekoszolod a nadrágod szárát, hacsak nem figyelsz erre kifejezetten oda.
Ja, még egy - bufla nagy a kormánykerék! Mintha vmi hajót terelgetnél.
Ne értsetek félre, mindezt nem fikázásnak szánom. Ez egy korrekt, rendesen összerakott, érezhetően masszív népautó. Most itt inkább a negatív benyomásaimat szedtem össze, tekintettel arra, hogy ezek tűntek fel a Yarisból átülve. Hozzátéve, hogy azért formavilágát és elrendezését tekintve biztosan szívesebben látnám magam előtt ezt a műszerfalat, mint a Yarisét...... Amúgy viszont nem bántam meg a döntésemet, sőt.