Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5177299 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3405 Dátum: 2010.11.22 13:24:52 »
Imént volt alkalmam közvetlenül a Yarisból átülve vezetni G-Astrát. Hát, ...
Gondolom, ez egy Classic volt a lengyel gyártásból. Ezek sokkal "fapadosabbak" érzetre, mint a németek, pl. enjoy széria, azok már teljesen ízlésesek voltak kívül, belül. (ha beértem a munkahelyemre folytatom...
Negatív :) ... Ez egy echte német, '99-es Astra, első tulajos, törésmentes, szervízkönyves, megkímélt, 100 ezer alatt futott autó.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3406 Dátum: 2010.11.22 13:28:19 »
Palaczk, nem is vártunk mást Tőled, mint hogy a Toyota magasan mindent visz, és ehhez képest más autó nem olyan jó  :D (bocsánat, most gonoszkodtam)

A Yarissal nekem is két bajom van: Digitális műszerfal, és középen. Ha "rendes" műszerfal lenne benne egész szimpatikus autó lenne. Tudom, konzvervatív vagyok  :helpsmilie: .
Ez nekem sem tetszik benne, elhiheted. Mert ettől van helyváltoztató űrkapszula-jellege, amiben nem vadászpilótának, hanem kezelőszemélyzetnek érzem magam  ::) ... valahogy nem vezetőcentrikus, és ez nekem sem tetszik. De ez van, az egyéb kvalitásaiból nem von le semmit.

Azon viszont csodálkozom, hogy ezek szerint ennyire nehéz elhinni, amit írtam erről a két autóról  :?: ... Hát emberek, üljetek bele egymás után a kettőbe, próbáljátok ki, aztán majd meglátjátok  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Egyéb autók
« Válasz #3407 Dátum: 2010.11.22 13:42:39 »
Azon viszont csodálkozom, hogy ezek szerint ennyire nehéz elhinni, amit írtam erről a két autóról  :?: ... Hát emberek, üljetek bele egymás után a kettőbe, próbáljátok ki, aztán majd meglátjátok  :yes:
Speciel én több tízezret vezettem mindkettőt (pardon, a Yaris az 2006-os volt már az újabb, de 1,0-ás) és nem értek Veled egyet.  :flowers:
Más a kettő, pl az index kar finomabban működik, meg összehasonlíthatlanul jobb a Toyo váltója, de ennyi. Ráadásul, ahogy írtad egy 11 éves Astrát hasonlítasz a 7 éves Yarisodhoz.  :whistling:
Nagyon finom műszer a Yaris, de kategóriai eltérés miatt sem szerencsés összehasonlítani a kettőt.  ;) Nem is azt mondom, hogy az Astra a jobb, de azt főleg nem mondanám, hogy a Yaris... :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Egyéb autók
« Válasz #3408 Dátum: 2010.11.22 13:57:39 »
Egyébként az új Versoban is az nem tetszik, hogy középen vannak a műszerek... Nem mintha terveznék most ilyen kocsit venni, de akkor sem tetszik.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Egyéb autók
« Válasz #3409 Dátum: 2010.11.22 15:28:01 »
Szombaton végre sikerült kicseréltetni a megkopott vezérmű-tengelyt a Corsában. :clap: A szerelőm szerzett bele egy használtat.(megjegyzem nem látszott rajta a használat) :flowers:

Az érdekesebb azonban az, hogy ottjártamkor cseréltek egy nem rég behozott (korra talán 3 éves) Audi A6-ban, szintén vezérmű-tengelyt. Megmutatta, hogy milyen szépen lekoptak a bütykök csúcsai. Mit mondjak, a szemeim elkerekedtek. :eek: Az autó pontos futásteljesítményéről nincs adatom, de szerintem nincs az a kilométeróra-állás ahol ez a hiba normálisnak mondható. Szerelőm szerint típus hiba. Azt mondja akár már 120e km környékén lehetne cserélni benne, mert a tengely már akkorra szépen megkopik. Állítólag szar anyagból készítették.(de ennyire? :ph34r:) Én eddig a német autók közül még talán az Audi "imidzsében" hittem, de ezek után... :whistling:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Egyéb autók
« Válasz #3410 Dátum: 2010.11.22 15:33:19 »
Faterek pdtdi Transportereben ugyanez a hiba volt 200ezer km korul.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3411 Dátum: 2010.11.22 19:26:17 »
A futómű, viszont telitalálat! Nagyon fekszi az utat, biztos az egyenesfutása is, és a 4 tárcsával igen hatásosan fékez.

Mindezek az igényes jellemzők vissza lettek véve a Classic sorozat gyártásával, minden olcsóbb és egyszerűbb benne. Lévén, hogy Tuskó-gazdaságos autónak szánták. Egy volt osztálytársam vett egy ilyet és panaszkodott is, hogy alig pár ezer km után már az első ajtók kárpitja az ablak emelésekor rendellenesen kidudorodik, nyomja a lábát, zörögnek a kárpitok, hátul csak dobfék van, karcos a váltó, de, hát a többi olcsó modellben is ugyanezek a jelenségek vannak, nincs az ajtókon oldalsó védő csík, az ajtó-küszöb találkozásától kispórolták a gumiszigetelést. Pedig az Astrát gyártották igényes megoldásokkal is, amit sajna visszabutítottak.

Valószínűsítem, hogy Palaczk is egy ilyenbe ült bele, és ezért a fanyalgó vélemény, megjegyzem, nem feltétlen ok nélkül!  :flowers:
Na, ezt a Classic-dolgot már ugye ma korábban tisztáztam. Szóval ez egy "echte" Astra, ettől függetlenül viszont pl. hátul dobfékes. Ültem viszont, sőt vezettem is többszáz km-t egy 2005-ös Classic-ban, és semmiféle "butaságot" nem tapasztaltam, így ehhez az autóhoz viszonyítva - sőt. Annak definitíve jobb volt az ülése, és a váltója is könnyebben járt. Semmi másban sem vettem észre semmiféle egyszerűbb, olcsóbb jelleget. Megjegyzem, a lengyel Opel-gyár pont hogy a jó összeszerelési minőségéről híres, ez olvasható pl. a legújabb, 2011-es Auto Katalog-ban is.

Még három kisebb negatívumot említenék a mai, elég kiadós városi használat után. A kocsi erősen párásodik esős időben, folyamatos ventillátor-használat ellenére - persze ezt okozhatja mondjuk egy ócska pollenszűrő is, de na. Még klímával is nehéz volt az első oldalablakokat és a szélvédőt rendesen tisztán tartani. A ventillátor hangos; hármas fokozaton már emelt hangerővel kell mellette beszélgetni. A küszöb és az ülés egymáshoz viszonyított helyzete olyan, hogy kiszálláskor összekoszolod a nadrágod szárát, hacsak nem figyelsz erre kifejezetten oda.

Ja, még egy - bufla nagy a kormánykerék! Mintha vmi hajót terelgetnél.

Ne értsetek félre, mindezt nem fikázásnak szánom. Ez egy korrekt, rendesen összerakott, érezhetően masszív népautó. Most itt inkább a negatív benyomásaimat szedtem össze, tekintettel arra, hogy ezek tűntek fel a Yarisból átülve. Hozzátéve, hogy azért formavilágát és elrendezését tekintve biztosan szívesebben látnám magam előtt ezt a műszerfalat, mint a Yarisét...... Amúgy viszont nem bántam meg a döntésemet, sőt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3412 Dátum: 2010.11.22 19:34:46 »
Ráadásul, ahogy írtad egy 11 éves Astrát hasonlítasz a 7 éves Yarisodhoz.  :whistling:
Nagyon finom műszer a Yaris, de kategóriai eltérés miatt sem szerencsés összehasonlítani a kettőt.  ;) Nem is azt mondom, hogy az Astra a jobb, de azt főleg nem mondanám, hogy a Yaris... :flowers:
Egy 99-es konstrukciót hasonlítok egy 98-as konstrukcióhoz. Ez nem fair? Dehogynem. Ráadásul pont hogy a Yaris indul hendikeppel, lévén eggyel kisebb kategóriás. Ezzel együtt, bőven és teljesen egyértelműen kijelenthető, hogy a Yaris a jobb autó. Szinte minden szempontból. Jobb a váltója, jobb a fékje, jobb a futóműve, jobb az áttekinthetősége, belül semmivel nem szűkebb, jobban variálható, könnyebb és kellemesebb vezetni (a kettő ugye nem feltétlenül függ össze, de itt igen), jobbak az ülései. Összességében: jobb konstrukció. Egy kiváló ezredfordulós kisautó, egy átlagos ezredfordulós kompakttal szemben. Jobb, na. Mai szemmel nézve, mai viszonylatban egyértelműen az Astra kelti az öregebb, elavultabb autó benyomását.

Hogy mondjak egy példát az Opel oldalán is: a Corsa B sokkal nagyobb dobás volt anno a maga idejében, mint ez az Astra G a 90-es évek végén. Ha azt nézem, hogy a Corsa B csak épp annyival gyengébb a Yarisnál a legtöbb dologban, amennyit a generációs különbség indokol (és pár dologban még jobb is), akkor ennek az Astrának sokkal jobbnak kellene lennie. Márpedig nem az.
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.22 21:36:11 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Egyéb autók
« Válasz #3413 Dátum: 2010.11.22 20:34:49 »
jó. finom autó a yaris de  sokkal drágább mint a vele egykorú g astra.
és kisebb és ..inkább nem mondom.. :flowers:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Egyéb autók
« Válasz #3414 Dátum: 2010.11.22 20:36:21 »
Jobb az értéktartása, könnyebb eladni később, jobb a híre. :winkiss:
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3415 Dátum: 2010.11.22 21:26:51 »
Abban is kozepen van... :P
Igen, de legalább analóg!!! ...nem, mintha úgy gondolom, hogy nem tudod...  :flowers:
Az, hogy digitális, nem zavar - sőt. Mindig is bírtam a digitális műszerfalakat. A középső elhelyezése már kevésbé tetszik, főleg sötétben, mikor ott ásít előttem az a nagy feketeség... Dehát e' van. Viszont a hologram-jellege ugyancsak poén  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3416 Dátum: 2010.11.22 21:32:10 »
jó. finom autó a yaris de  sokkal drágább mint a vele egykorú g astra.
és kisebb és ..inkább nem mondom.. :flowers:
Azt, hogy sokkal drágább, semmiképp nem lehetne mondani. Jóbarátom nyáron 850-ért vette ezt a '99-es, 1.6-os, klímás Astra szedánt. Én ugyanekkor kis híján vettem (az orrom elől adták el) egy szintén '99-es, 1.0 Sol, klímás Yarist, 890-ért. Valamivel drágább a Yaris, de nem nagyságrenddel - és ebből később is visszahoz ám.

Kisebb a Yaris... Ja. Kívül, rövidebb. Ennek egyetlen objektív hátránya van: a kisebb csomagtartó. Ez komoly hátrány annak, akinek gyakran van szüksége raktérre; de itt véget is ért a felsorolás. Belül nem kisebb a Yaris (ezt halál komolyan mondom), teljesen hátratolt hátsó üléssorral még hátul sem; és cserébe sokkal könnyebb vele parkolni.

"És" :) ? És még mi? Ja, a kinézet... Na igen. Ez viszont egy szubjektív dolog, és cserébe a Yaris letesz az asztalra sok objektív előnyt. Az persze tény, hogy családi autónak nem alkalmas, míg az Astra igen. De egyedülálló embernek, vagy egy gyermektelen párnak nagyon is alternatíva lehet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3417 Dátum: 2010.11.22 21:34:16 »
Jobb az értéktartása, könnyebb eladni később, jobb a híre. :winkiss:
Mondjuk, az Astra hírével sincs semmi gond. Egy korrekt, univerzális autó, úgy kb. mindenkinek. Hát ja, a legtöbb kompakt autót pont erre is szánják. Elég megbízható, nem eszik sokat, olcsó hozzá az alkatrész. Nem rossz autó ez. De azért én nem bánom, hogy Yarist vettem helyette. Jó volt most visszaülni a kis űrgömböcbe  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Egyéb autók
« Válasz #3418 Dátum: 2010.11.22 21:37:51 »
Nekem az Astráról jellemzően az olajfogyasztás jut eszembe, több is volt a családban. Meg az igénytelensége is, ami nem feltétlen negatív jelzőjű, de belül sivár tér. Ja és ezzel is Dunát lehet rekeszteni mint az I-es Swiftekkel. Erre írtam, hogy nehezebb eladni. Szerintem.
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3419 Dátum: 2010.11.22 22:28:11 »
Nehezebb eladni, mint egy korrekt Yarist, ez tény. Több van belőle. De azért annak a nagy része ilyen-olyan gázos autó, úgyhogy ha van egy rendes, nem túl sokat futott, jó állapotú, klímás Astrád, akkor attól azért nem lesz nehéz megválni.

Az olajfogyasztás jellemző a típusra, de megintcsak kb. akkora arányban, mint általában a típushibák. Korántsem arról van szó, hogy a többségük enné az olajat. Ez a cimborámé sem eszi; igaz, még "csak" 104 ezer km van benne, de na, akkor is a híres-hírhedt 1.6-os Ecotec motor... És nem eszi.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )