Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5180319 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Egyéb autók
« Válasz #3390 Dátum: 2010.11.22 07:03:02 »
Imént volt alkalmam közvetlenül a Yarisból átülve vezetni G-Astrát. Hát, most már azt kell hogy mondjam: nem bántam meg, hogy a Yarist választottam  :sorcerer: ... Valahogy úgy tudnám megfogalmazni röviden, hogy az Astra darabosabb, sprődebb autó. A Yaris precízebb, kifinomultabb szerkezet benyomását kelti.

Az Astra semmivel nem halkabb. Az ülése kényelmetlenebb, kevésbé jó a formája. A váltója nehezebben és hosszabb úton jár. Lényegesen rosszabb a kilátás belőle, érzetre szűkebb, bunkerszerűbb. Kevesebb benne a fény, ehhez jön, hogy koromfekete minden, egyszóval kevésbé barátságos környezetet alkot az ember körül. A fékje nagyobb erőt igényel. A futóműve jobban billeg (ez annak ellenére is észrevehető, hogy sokkal alacsonyabban ül az ember) és kevésbé szűri ki az úthibákat (90-valahány ezer km-t futott autóról van szó, nincs szétgyilkolva a futóműve).

Két dologban jobb, mint a Yaris: az üléspozíció, szerencsésebben vannak elhelyezve egymáshoz képest a pedálok, a kormánykerék és az ülés; és a kormány - "valódibb" érzést nyújt, több a visszacsatolás. Ja, és persze az 1.6-os motor jobban húz, dehát ezt nincs is értelme összehasonlítani; a fogyasztásuk sem egyforma, nyilván.

Most kb. azt irtad le amit eddig is lehett tudni, miszerint az egyik egy tipikusan noi auto konnyu kezelhetoseggel, a masik inkabb maszkulin.  :hug:
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Egyéb autók
« Válasz #3391 Dátum: 2010.11.22 07:19:48 »
Imént volt alkalmam közvetlenül a Yarisból átülve vezetni G-Astrát. Hát, ...
Gondolom, ez egy Classic volt a lengyel gyártásból. Ezek sokkal "fapadosabbak" érzetre, mint a németek, pl. enjoy széria, azok már teljesen ízlésesek voltak kívül, belül. (ha beértem a munkahelyemre folytatom...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Satriani

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #3392 Dátum: 2010.11.22 08:22:05 »
a masik inkabb maszkulin.  :hug:

Ekkora ökörséget... A rossz váltó, a gyenge kezelhetőség, a durva működés, meg egyáltalán, egy G Astra mióta maszkulin? Ebben a megközelítésben egy BMW 5er is feminin a finomságával.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Egyéb autók
« Válasz #3393 Dátum: 2010.11.22 09:00:40 »
Imént volt alkalmam közvetlenül a Yarisból átülve vezetni G-Astrát. Hát, ...
Gondolom, ez egy Classic volt a lengyel gyártásból. Ezek sokkal "fapadosabbak" érzetre, mint a németek, pl. enjoy széria, azok már teljesen ízlésesek voltak kívül, belül. (ha beértem a munkahelyemre folytatom...
...szóval, igen komoly összeszerelésbeli különbségek adódtak a G Astra vonatkozásában attól függően, hogy hol gyártották. Ez a történet még az F Astra idejébe nyúlik vissza, amikor párhuzamosan a németekkel Szentgothárdon is összeszerelték az Astrákat. Nekünk "hazai" Astránk volt és mikor ismerős hazajött Németországból egy "német" F Astrával, összehasonlítottuk, és meglepő pontatlanságokat fedeztünk fel a némethez képest. Nem mondanám, hogy bármi megbízhatatlanabbul működött volna a mienkben, de az egyes műanyagok illesztései meg sem közelítették a német kocsiét (pl. a visszapillantó állító kar körüli műanyag elem a mienkben új kora óta csálén állt, a kesztyűtartó pedig lötyögött, szemben a másik "katonás fegyelmével". Műszakilag semmi különbséget nem érzékeltünk, csak az összeszerelés minőségére korlátozódtak az észrevételeink.
Továbblépve, a G Astrát szerencsére már csak No.-ban gyártották, kivéve a most is futó Classic sorozatot, amit ugye már említettem, hogy Lengyelo.-ban.
Amikor anno 2005-ben megvettük a G Astrát (ezt) 88.000km-rel, nagyon megkímélt állapotban No-ból behozva ex-céges autóként (Egy öltönyös emberke vezethette, aki egyszer nem gyújtott rá bent a kocsiban, semmi kopás nem volt az utastér elemein, se a kormányon, se a váltón. Lényeg, hogy 2008 szeptemberben adtuk el 148.000km-rel és semmi zörgés nem volt benne, valóban egy jól összerakott konstrukció. A szervizen és a gázolajon kívül semmit nem kellett rákölteni.
Számomra a legkomolyabb negatívum az autóval kapcsolatban, hogy az én magasságomhoz a nem állítható kormány helyzet miatt megszokást igénylő volt a vezetői üléshelyzet. Nem volt kényelmetlen, mert lazán lehetett vele több száz kilométert is levezetni anélkül, hogy elfárdt volna a hátam, de ültem már sokkal jobb poziciójú autóban is. A másik a motorja, a legendás ISUZU féle 1,7 dti.
Sokan problémásnak mondják, hát szerintem ez baromság. Nem problémás, hanem legendás motor. Jó, teljesítmányre iszonyú halovány, főleg, hogy az a kevéske nyomaték, ami van benne, az is csak 2000-2200-tól használható, ami azt eredményezte, hogy a kuplungot nagyon sokszor csúsztatni kellett, hogy a turbólyukból kerüljön.
Viszont ha beindult, akkor, nagyon kellemesen ment, autópályatempónál teljesen elhalkult a motorja. És a fogyasztása is nagyon jó volt. A váltó, hát igen. Opel léptékkel jónak mondható, de Toyotához azért nem lehet hasonlítani. A futómű, viszont telitalálat! Nagyon fekszi az utat, biztos az egyenesfutása is, és a 4 tárcsával igen hatásosan fékez.

Mindezek az igényes jellemzők vissza lettek véve a Classic sorozat gyártásával, minden olcsóbb és egyszerűbb benne. Lévén, hogy Tuskó-gazdaságos autónak szánták. Egy volt osztálytársam vett egy ilyet és panaszkodott is, hogy alig pár ezer km után már az első ajtók kárpitja az ablak emelésekor rendellenesen kidudorodik, nyomja a lábát, zörögnek a kárpitok, hátul csak dobfék van, karcos a váltó, de, hát a többi olcsó modellben is ugyanezek a jelenségek vannak, nincs az ajtókon oldalsó védő csík, az ajtó-küszöb találkozásától kispórolták a gumiszigetelést. Pedig az Astrát gyártották igényes megoldásokkal is, amit sajna visszabutítottak.

Valószínűsítem, hogy Palaczk is egy ilyenbe ült bele, és ezért a fanyalgó vélemény, megjegyzem, nem feltétlen ok nélkül!  :flowers:

Viszont OK fine is jól írta, hogy a Yaris tipikus női autó, ahol a cél az egyszerű használat, hogy minden könnyen mozogjon, csusszanjon oda, ahova kell.  :devil: Így a mai egyre finomodó ízlés szerint egy finomabban működő autónak titulálható a Yaris, pedig az Astra igazi erőssége a szerkezeti masszivitásban rejlik. Ezen szerencsére nem butítottak a lengyelek.

Bocs a hosszú regényért, és a buta megfogalmazásaimért a népítéletben, sok dolgon így utólag én is csak mosolygok, de, hát még lyánykoromban írtam, szóval sorry! Tény, hogy nagyon szerettem az autót.  :flowers: ;)

4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Egyéb autók
« Válasz #3394 Dátum: 2010.11.22 09:02:46 »
a masik inkabb maszkulin.  :hug:

Ekkora ökörséget... A rossz váltó, a gyenge kezelhetőség, a durva működés, meg egyáltalán, egy G Astra mióta maszkulin? Ebben a megközelítésben egy BMW 5er is feminin a finomságával.
Ne bántsd! A maszkulint arra érti, hogy határozottabb kezeket kíván. Az Opel amúgy sosem volt az a finoman klattyanva kezelhető, mint pl. a Toyo, vagy a VW, de említhetnék még sok más típust is. Számomra nem EZ a minőségbeli legfontosabb szempont.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Satriani

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #3395 Dátum: 2010.11.22 09:06:46 »
...A maszkulint arra érti...

Én meg igazából egyetértek vele, csak azért írtam, hogy ökörséget hord össze, mert imádok rébuszokban kommunikálni.

Ha "arra érti", akkor írja azt, ne holmi ködös baromságot. Méghogy a G Astra maszkulin, rég röhögtem ilyen jót hétfő hajnalban.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Egyéb autók
« Válasz #3396 Dátum: 2010.11.22 09:16:40 »
...rég röhögtem ilyen jót hétfő hajnalban.
Látod, már megérte! :flowers: :D
         

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Egyéb autók
« Válasz #3397 Dátum: 2010.11.22 11:38:37 »
Palaczk, nem is vártunk mást Tőled, mint hogy a Toyota magasan mindent visz, és ehhez képest más autó nem olyan jó  :D (bocsánat, most gonoszkodtam)

A Yarissal nekem is két bajom van: Digitális műszerfal, és középen. Ha "rendes" műszerfal lenne benne egész szimpatikus autó lenne. Tudom, konzvervatív vagyok  :helpsmilie: .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Egyéb autók
« Válasz #3398 Dátum: 2010.11.22 11:44:25 »
Palaczk, nem is vártunk mást Tőled, mint hogy a Toyota magasan mindent visz, és ehhez képest más autó nem olyan jó  :D (bocsánat, most gonoszkodtam)

A Yarissal nekem is két bajom van: Digitális műszerfal, és középen. Ha "rendes" műszerfal lenne benne egész szimpatikus autó lenne. Tudom, konzvervatív vagyok  :helpsmilie: .
Akkor Neked a TS való!!!  :D :D :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

pzs

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #3399 Dátum: 2010.11.22 12:33:43 »
Abban is kozepen van... :P

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Egyéb autók
« Válasz #3400 Dátum: 2010.11.22 12:39:29 »
Abban is kozepen van... :P
Igen, de legalább analóg!!! ...nem, mintha úgy gondolom, hogy nem tudod...  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Egyéb autók
« Válasz #3401 Dátum: 2010.11.22 12:42:35 »
A műszer elé kéne állitani a kormányt [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog]
Csak akkor hogy ülsz középre :hmmmm:
most mondták az okosok,h női autó...egyértelműen a sebváltóra :flowers:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Egyéb autók
« Válasz #3402 Dátum: 2010.11.22 12:44:27 »
 :clap: :clap: :clap: [rohog] :lol: Csak, hogy érezd a törődést!!!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

TZoli

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #3403 Dátum: 2010.11.22 13:20:03 »
Palaczk, nem is vártunk mást Tőled, mint hogy a Toyota magasan mindent visz, és ehhez képest más autó nem olyan jó  :D (bocsánat, most gonoszkodtam)

A Yarissal nekem is két bajom van: Digitális műszerfal, és középen. Ha "rendes" műszerfal lenne benne egész szimpatikus autó lenne. Tudom, konzvervatív vagyok  :helpsmilie: .

Yarissal nekem is ugyanez a problémám, meg az összes olyan újabb Toyotával aminek nem előttem van a műszerfala, engem zavar.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3404 Dátum: 2010.11.22 13:23:53 »
Most kb. azt irtad le amit eddig is lehett tudni, miszerint az egyik egy tipikusan noi auto konnyu kezelhetoseggel, a masik inkabb maszkulin.  :hug:
Nem, egyáltalán nem ezt írtam le, és ezt te is jól tudod :) ... Egy autó nem attól lesz maszkulin, hogy durvábban és primitívebben működik, hogy nagyobbakat üt a futóműve, pontatlanabb a váltója stb. Ennyi erővel mondhatnánk azt is, hogy egy G-Astra maszkulinabb, mint egy IV-es Golf... Ami nyilvánvaló hülyeség lenne.

Abban persze igazad van, hogy mint látvány, valóban férfiasabb vagy legalábbis uniszexebb autó az Astra, mind kívül, mind belül.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )