Nemrég volt szó a Renault dCi motorokról, valamint úgy általában az olajfogyasztásokról is.
A mai napon elvégeztük a Renault Scenic II. 1.9 dCi-n az esedékes "kiszervizt", ami a full szűrőcseréből, valamint olajcseréből állt, illetve egy akkucsere is volt, a 6 éves akksi - habár tünetmentes volt - a terheléses vizsgálaton "megbukott" és nem akartam így nekimenni a télnek. (mellesleg a haldokló akksi a kényelmi kütyüket vezérő komputer megbolondulásáért is nagyban felelős a tapasztalat szerint, és valahogy nem hiányzik klf. random villamossági hibák előtérbe kerülése)
Szóval kapott aktívszenes polenszűrőt, korrekt olajszűrőt és levegőszűrőt, valamint üzemanyagszűrő is esedékes volt. (én 30E-ként cserélem az üzaszűrőt, illetve ennél a típusnál csak betétet, az egyötösöknél van komplett csere és az egyötösökön belül is van eltérés)
Az olajfogyasztások olvasásakor elhatároztam, hogy most először lemérem, hogy mennyi is jön le a gépből. Szóval mérőedénybe leeresztettük az olajat és a betöltött 5 liter helyett lejött 4,5 liter + a 2 deci a szűrőben maradt. Magyarul 4,7 liter maradt a karterban, ebből adódóan 3 decit fogyasztott el a verda 15E km-en. Legyen azonban fél liter a mérési pontatlanságok miatt.
Na kérem, a jelenleg 199.240 km-et futott egy kilences dCi (120LE) mindösszesen 0,5 (fél) liter motorolajat égetett/fogyasztott el.
Én sem akartam elhinni, de a saját szememmel láttam-mértem.
Hozzáteszem, hogy használtan vettem a kocsit 129E km-el a puttonyban, a fenti eredményből adódóan hasonlóan gondos gazdija lehetett.
Azt hiszem továbbra is szeretem a gépet.
Beszélgettem a szerelőmmel közben, és elmondta, hogy nemrég volt nála egy szintén egykilences dCi motorral szerelt taxi Laguna, amiben kisszervizt csinált. A kocsiban 480E km volt, és még eredeti volt a turbója, és a kocsin a kopó alkatrészeken kívül semi sem volt még cserélve. Szóval vannak kivételek. Presze nem akarom ezzel azt mondani, hogy nincsenek hibák, persze, hogy vannak, mint minden kocsinál, de nagyon sokat számít a gondos gazda.