Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5183219 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Gergőőő

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 353
Re: Egyéb autók
« Válasz #3360 Dátum: 2010.11.17 09:18:58 »
hali, hazajött a cherokee, naggyából rendben van, van mit csinálni rajta bőven, de majd ha elkészül akkor zsír lesz :)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Egyéb autók
« Válasz #3361 Dátum: 2010.11.17 19:30:13 »
Volt Swiften és  szuper volt kormányozni szervo nélkül is :devil:
Megszépülnek az emlékek  ;) ... Parkolni is szuper volt vele? Sejtem, hogy mennyire... Aránylag rendszeresen vezetek én is ilyen Swiftet. Parkolni sokkal xarabb meló vele, mint szervós autókkal. De tudom ajánlani neked kipróbálásra a Corsa B-t is. Nem arról van szó, hogy nem lehet velük parkolni. Csak sokkal utálatosabb, mintha lenne bennük szervó.
Én saját tapasztalat (kb 80.000km) alapján tudom mondani, hogy aki régi fapados swifttel megtanul biztosan manőverezni-parkolni, az mindennel tud! És ezt komolyan gondolom! ;)

Azért megjegyezném, hogy  a Hiluxnak is könnyebb tekerni parkolás közben a kormányát, mint anyós swiftjén!  - Ettől függetlenül nem vészes annál sem, a Ladán nehezebb volt.

Tudod nem is baj ha egy autóban marad még "valami " nyers erő, jó hang, egy kis gyorsulással vegyitve, egy kis kipörgés, csikorgás, a kormány tekerése is hozzá tartozik.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Egyéb autók
« Válasz #3362 Dátum: 2010.11.17 20:17:31 »
Nemrég volt szó a Renault dCi motorokról, valamint úgy általában az olajfogyasztásokról is.

A mai napon elvégeztük a Renault Scenic II. 1.9 dCi-n az esedékes "kiszervizt", ami a full szűrőcseréből, valamint olajcseréből állt, illetve egy akkucsere is volt, a 6 éves akksi - habár tünetmentes volt - a terheléses vizsgálaton "megbukott" és nem akartam így nekimenni a télnek. (mellesleg a haldokló akksi a kényelmi kütyüket vezérő komputer megbolondulásáért is nagyban felelős a tapasztalat szerint, és valahogy nem hiányzik klf. random villamossági hibák előtérbe kerülése)

Szóval kapott aktívszenes polenszűrőt, korrekt olajszűrőt és levegőszűrőt, valamint üzemanyagszűrő is esedékes volt. (én 30E-ként cserélem az üzaszűrőt, illetve ennél a típusnál csak betétet, az egyötösöknél van komplett csere és az egyötösökön belül is van eltérés)

Az olajfogyasztások olvasásakor elhatároztam, hogy most először lemérem, hogy mennyi is jön le a gépből. Szóval mérőedénybe leeresztettük az olajat és a betöltött 5 liter helyett lejött 4,5 liter + a 2 deci a szűrőben maradt. Magyarul 4,7 liter maradt a karterban, ebből adódóan 3 decit fogyasztott el a verda 15E km-en.  Legyen azonban fél liter a mérési pontatlanságok miatt.

Na kérem, a jelenleg 199.240 km-et futott egy kilences dCi (120LE) mindösszesen 0,5 (fél) liter motorolajat égetett/fogyasztott el.
Én sem akartam elhinni, de a saját szememmel láttam-mértem.

Hozzáteszem, hogy használtan vettem a kocsit 129E km-el a puttonyban, a fenti eredményből adódóan hasonlóan gondos gazdija lehetett.

Azt hiszem továbbra is szeretem a gépet.

Beszélgettem a szerelőmmel közben, és elmondta, hogy nemrég volt nála egy szintén egykilences dCi motorral szerelt taxi Laguna, amiben kisszervizt csinált. A kocsiban 480E km volt, és még eredeti volt a turbója, és a kocsin a kopó alkatrészeken kívül semi sem volt még cserélve.  Szóval vannak kivételek.  Presze nem akarom ezzel azt mondani, hogy nincsenek hibák, persze, hogy vannak, mint minden kocsinál, de nagyon sokat számít a gondos gazda.


Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Egyéb autók
« Válasz #3363 Dátum: 2010.11.17 20:39:34 »
Őszintén irigylem Tőled azt az autót, Trotter66! Bárcsak találnék egy ilyet...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3364 Dátum: 2010.11.17 20:43:33 »
Trotter Mester, kiváló egészségnek örvend a motorod, ez jó hír  :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Egyéb autók
« Válasz #3365 Dátum: 2010.11.17 22:40:29 »
Trotter, ez valóban örömteli hír! Remélem az én motorom is hasonlóan jó állapotban lesz ilyen kmfutás után!
Ma kaptam hírt a korábban emlegetett Lagunáról. Ma volt vizsgán, ahol átment, de vizsgáztatónak nagyon nem tetszett valami és vizsga után alánézett az autónak. Kiderült, hogy van alul valami műanyag lemez a motor alatt, ami leszedett és állt rajta az olaj... Szóval az olajfogyasztás oka valami tömítetlenségi dolog lehet. Hétfőn megy vissza ugyanahhoz a szakihoz és utánajár/megcsinálja.
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.17 22:48:27 írta mondi »
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Egyéb autók
« Válasz #3366 Dátum: 2010.11.18 09:38:46 »
Lasinak válasz az Astra vs. Corival kapcsolatban:

Az, hogy Te vezetted mindhárom Astrát, és az, hogy nálunk a családban 1995 óta (5év megszakítással) a mai napig Astra Caravan fut - a G és a H is az 1,7 dízel - nem gondolom, hogy a Te gondolatmenetedet támasztja alá. Tény, hogy a DTI motor nagyon vérszegény az 1285kg-s G Astrához, de a H-ban lévő CDTI már könnyedén mozgatja a kasztnit, még, ha kis tempónál kerreg is a maga csúny hangján. Utóbbi tekintetében sokkal kulturáltabb a kis d-4d, de az Opel nagyobb ccm-jének következtében jóval nagyobb a nyomatéka (+50Nm, 190 vs 240) és a +1 fokozat is hozzátesz a komforthoz. A két motor már csak a ccm miatt sem lehet egy kategória.  :flowers: Persze, amennyivel jobban (nyomatékosabban) megy az Astra, annyival többet is eszik, ez tény, de, hogy f.snak nevezd az egy kicsit elfogult vélemény részedről.  :yes:
Váltó tekintetében ugyanez a helyzet, itt azért az F Astrát inkább hagyjuk ki a sorból, mert az még a rusnya váltóval volt szerelve, de a G-t már egyszer sem tudtam félreváltani amiatt, hogy megakadt a váltó. A H Astra meg (igaz, csak a 6. sebességest próbáltam) kifejezetten finom szerkezet, lazán kapcsoható menet közben is (kb 20-nál) az 1. fokozat. Emellett nem akad sehol.
Ne értsd félre, nem akarok ezen Veled vitatkozni, csak nem volt "úgy" korrekt a véleményed, ahogy leírtad.  :flowers: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Egyéb autók
« Válasz #3367 Dátum: 2010.11.18 09:44:39 »
no problem, de akkor is igy látom ;)
( amugy egy  1.7es diesel H astra ellen szivesen kiálnék, lámpátol - lámpáig) :devil:

bár ez igaz a golfokra, passatokra is..... 90es évek elejétöl, a 2000es év ig szinte ugyan az a válto, kuplung...... beülsz és tudod hogy valami vw-ben ülsz, annyira egyformán kapcsolhatoak a sebességek.
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Egyéb autók
« Válasz #3368 Dátum: 2010.11.18 09:48:34 »
Persze, mert neked csippelt d-4d-d van!!! :1eye:

Amúgy igen, a VW-ket csukott szemmel beülve meg lehet ismerni, de manapság is így van ez, nem csak a '90-es években. Ismered a mondást, ami jó, azon ne változtass. Ilyen Toyota is! Ez így van rendben.  :D ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3369 Dátum: 2010.11.18 16:54:19 »
...... beülsz és tudod hogy valami vw-ben ülsz, annyira egyformán kapcsolhatoak a sebességek.
És ez baj?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3370 Dátum: 2010.11.18 16:54:58 »
( amugy egy  1.7es diesel H astra ellen szivesen kiálnék, lámpátol - lámpáig) :devil:
Melyik ellen?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Egyéb autók
« Válasz #3371 Dátum: 2010.11.18 17:02:45 »
( amugy egy  1.7es diesel H astra ellen szivesen kiálnék, lámpátol - lámpáig) :devil:
Melyik ellen?

mit melyik ellen?

oda van irva 1.7 turbodezsö H astra :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Egyéb autók
« Válasz #3372 Dátum: 2010.11.18 17:13:58 »
Trotter, ez valóban örömteli hír! Remélem az én motorom is hasonlóan jó állapotban lesz ilyen kmfutás után!
Ma kaptam hírt a korábban emlegetett Lagunáról. Ma volt vizsgán, ahol átment, de vizsgáztatónak nagyon nem tetszett valami és vizsga után alánézett az autónak. Kiderült, hogy van alul valami műanyag lemez a motor alatt, ami leszedett és állt rajta az olaj... Szóval az olajfogyasztás oka valami tömítetlenségi dolog lehet. Hétfőn megy vissza ugyanahhoz a szakihoz és utánajár/megcsinálja.

Köszi mindenkinek, tényleg örülök, hogy ilyen jó állapotban van.  Persze nem tökéletes, a turbo intercooler felőli oldalán volt egy könnyed olajpára a csőcsatlakozásnál, ami azért mutatja, hogy van benne km, de megy amíg megy, a szerelő azt mondta, hogy ilyen kezelés mellett benne van még jó sok km. (mármint a turbóban)

Következő szervíznél axiálcsuklókat kell cserélni hála a pesti utaknak, de figyelembevéve a km teljesítményt az sem rossz. Kopik, hát kopik.  :hug:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Egyéb autók
« Válasz #3373 Dátum: 2010.11.18 17:14:42 »
Őszintén irigylem Tőled azt az autót, Trotter66! Bárcsak találnék egy ilyet...
Sajnos nem eladó, legalább két évig még... :hug:
De azért köszi.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Egyéb autók
« Válasz #3374 Dátum: 2010.11.18 18:27:42 »
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)