Srácok, a múltkor beszéltünk arról a Renault Laguna 1.9Dci-ről, ami terheléskor elég rendesen füstölt feketén (volt barátnőm céges kocsija). Ma mondja, hogy már nem füstöl, viszont elég rendesen eszi az olajat. 15 ezrenként van olajcsere, és múltkor talán 5w40-es vagy 10w40-es Castrol Edge került bele (már nem emlékszem), és abból olyan szinten evett, hogy jóval a peródus végén bele kelle borítani egy litert (pontos adatokat nem tudok, a hölgy nem autóbuzi
). Most a szerelő -- állítása szerint -- "vékonyabb" olajat tett bele (ezt a szót használta), de most is eszegeti elég rendesen. Az olaj nem csöpög, autó alatt nincs nyoma (figyelték többször).
A szerelő azt mondja, hogy nem kell sokat várni egy 280 ezer km-t futott motortól, én meg azt mondom, hogy egy ilyen kategóriás dízeltől igen. Kérdés: A porlasztócsúcs probléma összefügghet-e az olajfogyással?
Hiába mondom, hogy vigyék el egy rendes szerelőhőz (ajánlottam nekik több megbízható szakembert, TZolit is), csak azt nem értem, hogy minek kérdezik a véleményemet, ha nem számít...
Az a legszebb, hogy céges kocsi, és mivel munkaeszköz (orvoslátogató) megy vele évi 60-70 ezer kilométert, a cég meg spórol ezen...