Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5183196 alkalommal)

0 Felhasználó és 23 vendég van a témában

TZoli

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #3240 Dátum: 2010.11.07 10:12:25 »
Volt itt nemrég valaki aki azt mondta hogy Vw Polo-t ne, a Fabia az meg most oké.  Na most a két autó technikailag ugyanaz egy az egybe...

Nem néztem utána mikori évjáratú Fabia-ről van szó, az 1.2 12V-sek abból is az elsők (2003 körüliek) átugrasztják a vezérműláncot, főleg reggeli hidegindításkor, csináltam már egy pár ilyen átugrottat.
A vw-skoda-seat adott ki hozzá még akkoriban (tudtak a problémáról és miértjéről) módosított láncvezetőt (kb 2cm-rel hosszabb mint az előző, és módosított láncfeszítőpatront, ami nem engedi olyan lazára a láncot a lellítás után).  Ezeket cserélték is garanciában a garis kocsikon, azért jó lenne utánanézni hogy volt-e az autón ez cserélve ha beleesik a hibás szériába. Ha nem, ki kell cserélni.
Egyébként ennél a motornál nincs koki, ha neadjisten elugrik, nem akad össze a szelep a dugattyúval.
Első trapézszilentek szeretnek még ezen hamar kifeküdni, ezt szigorúan gyáriba cserélni, van erősített ami sokat bír, és akár az RS aluházas szilentje is berakható, amivel igen merev lesz a kocsi eleje.

Még egy nagyon-nagyon fontos, ezek a motorok nem faraghatók, nem lehet főtengelyt köszörülni, sem az 1.2 12V, sem az 1.4 16V-n.  (minőségi olajok használata!!)
Ezek amiket leírtam Polo-Fabia-Ibiza-Toledo modellekre vonatkoznak, és nem elrettentésképp, ha becsületesen szervizelik nagyon jó kis autók ezek.

« Utoljára szerkesztve: 2010.11.07 10:15:04 írta TZoli »

Satriani

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #3241 Dátum: 2010.11.07 10:26:25 »
... De ilyen sürgős a dolog, hogy meg kéne venni az első, tessék-lássék vállalható darabot?...

Decemberre már kellene az autó; egyébként inkább annyira siralmas a kínálat. Mutass nekem olyan Yarist max. 1.1M alatt, amit jó szívvel megnéznél... (Költői a kérdés; 3-4 kimondottan bizalomgerjesztő darab van, ami nincs túl messze; mindet hívtam már.) Lehet dobálózni a típusnevekkel, de ha szétnézel a hahun, te is tudod, hogy Swift, Micra elvétve van ennyiért, Getz kanyarban sem, Swiftből banki visszavett, ránézésre lelakott hulladékok. A pesti kínálat jelentős része neppernél van, "hogyan igazolja a rendszeres karbantartást?" kérdésre egyenes választ senki nem ad. Gyöngyösön egyetlen olyan autót nem találtam, ami egyáltalán megnézésre érdemes lett volna. Persze el lehet kezdeni találgatni, hogy 1.3-1.4 körül már miket lehet kapni, de ez egyáltalán nem megoldás a "kéne egy kisautó 1 milláért, max. 1.1-ért" problémára.

Egyébként rendben volt ez a Skoda: az utolsó szervizpecsét valamikor 2009 elején volt, ha jól emlékszem, 87 ezernél (addig az összes szervizszámla is megvan, gondosan vezetve), ha azóta nem cserélt olajat a 104 ezret futott, 20 ezres periódusú autóban, az sem eget rengetően nagy gond. A kosz zavart, de legalább látszott, hogy napi használatban van az autó. Annyira simán jó volt a kocsi, hogy el lehessen tenni talonba, hogy ha nincs rendes Yaris 1-2 héten belül, akkor elő lehessen venni.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3242 Dátum: 2010.11.07 10:29:22 »
30-40 évvel ezelöt is így volt , aki Citroent vet az tisztában volt, hogy azt csak Citroen szervizben tudják javitani. Olyan sok különleges megoldások voltak rajta, hogy  más szerviz nem tudta javitani. Hogy ez  vajon egy kacsára is vonatkozott  azt nem tudom :hmmmm:
Olvastam ilyen hibastatisztikát, amiben jól szerepelt a Citroen- de megjegyezték, hogy valószinű azért mert saját aszisztenc szolgálatuk csinálja a mentést, javitást és az nem kerül bele a statisztikákba. (bár ezt más márka is csinálja :yes:)
Ma már nincs annyi különleges műszaki megoldás a Citroenekben - főleg nem a kisebbekben. Mióta összeolvadt a Peugeot-val, azóta nagyrészt vége az ilyesminek.

A Kacsa tele volt speciális megoldásokkal. A motor, a fékrendszer, a rugózás, a futómű... Mind tök más, mint a legtöbb egyéb kocsin.

Igen, amióta elterjedtek a gyári segélyszolgálatok, azóta az ADAC-féléhez hasonló lerobbanási statisztikák információ-értéke kvázi a nullával lett egyenlő. Viszont a műszaki vizsgák alapján készült statisztikák, mint amilyen a TÜV-féle, és a J.D.Power-jellegű vevő-elégedettségi felmérések adataira továbbra is lehet adni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3243 Dátum: 2010.11.07 10:32:09 »
Volt itt nemrég valaki aki azt mondta hogy Vw Polo-t ne, a Fabia az meg most oké.  Na most a két autó technikailag ugyanaz egy az egybe...
Én voltam. Tudom hogy technikailag ugyanaz a kettő, de a felmérések alapján mégis a Poloval van több gond. Ezt maguk a németek (is) állítják, az AutoBild használtautós rovatában is olvastam többször, hogy a Fabia jobb választás, mint a Polo; ritkábban romlik el.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3244 Dátum: 2010.11.07 10:34:17 »
... De ilyen sürgős a dolog, hogy meg kéne venni az első, tessék-lássék vállalható darabot?...

Decemberre már kellene az autó; egyébként inkább annyira siralmas a kínálat. Mutass nekem olyan Yarist max. 1.1M alatt, amit jó szívvel megnéznél...

Egyébként rendben volt ez a Skoda: az utolsó szervizpecsét valamikor 2009 elején volt, ha jól emlékszem, 87 ezernél (addig az összes szervizszámla is megvan, gondosan vezetve), ha azóta nem cserélt olajat a 104 ezret futott, 20 ezres periódusú autóban, az sem eget rengetően nagy gond. A kosz zavart, de legalább látszott, hogy napi használatban van az autó. Annyira simán jó volt a kocsi, hogy el lehessen tenni talonba, hogy ha nincs rendes Yaris 1-2 héten belül, akkor elő lehessen venni.
OK, persze, én is tudom hogy nehéz jót találni  ::) ... Vacakoltam én is eleget a Yaris keresése során. Amit írsz a Fabiáról, az végül is szintén megállja a helyét.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Egyéb autók
« Válasz #3245 Dátum: 2010.11.07 10:36:04 »
A TÜV-ös statisztikák hogy néznek ki. Asszem olyant még nem láttam :sleeping:
Ugye nem ugy gondoltad, hogy amióta
:"Mióta összeolvadt a Peugeot-val, azóta nagyrészt vége az ilyesminek." azóta egyformán  rosszak? :hmmmm: mert az összes francia régen is  elromlósak voltak.
 Persze ez lehet hogy már nem igaz- vagy aki 3 évenkét cseréli annak fel se tünik, ugyis garis  :hmmmm:

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Egyéb autók
« Válasz #3246 Dátum: 2010.11.07 10:56:36 »
Azért ha létszükséglet a kocs ( muna, ...) akkor nem mindegy, hogy évente 2x szervizben éjjszakázik a gép - esetleg több napra, vagy 4 év alatt 1x - mint a Corollám anno, vagy egyszersem, mint a Hilux ( igen ez is 3,5-éve, minden nap megy, és 100e fölött van)
Haver mondta, hogy mennyire jó a C4, mert évente 1-2 alkalommal kell csak szervizbe vinni pedig már 3 éves!  :helpsmilie:
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3247 Dátum: 2010.11.07 11:05:15 »
A TÜV-ös statisztikák hogy néznek ki. Asszem olyant még nem láttam :sleeping:
Ugye nem ugy gondoltad, hogy amióta
:"Mióta összeolvadt a Peugeot-val, azóta nagyrészt vége az ilyesminek." azóta egyformán  rosszak? :hmmmm: mert az összes francia régen is  elromlósak voltak.
 Persze ez lehet hogy már nem igaz- vagy aki 3 évenkét cseréli annak fel se tünik, ugyis garis  :hmmmm:
Én ezt írtam:
Ma már nincs annyi különleges műszaki megoldás a Citroenekben - főleg nem a kisebbekben. Mióta összeolvadt a Peugeot-val, azóta nagyrészt vége az ilyesminek.
Elég egyértelmű, hogy mit értettem alatta, nem :) ? Azt, hogy mióta összeolvadtak, nagyrészt vége a különleges műszaki megoldásoknak.

Amúgy régebben a Citroen volt a legkevésbé megbízható a három közül, és pont a PUG volt a legjobb. De ez tényleg régen volt, úgy kb. a 80-as évekkel bezárólag.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3248 Dátum: 2010.11.07 11:08:36 »
A TÜV-ös statisztikák hogy néznek ki. Asszem olyant még nem láttam :sleeping:
Azokat annak alapján állítják össze, hogy az adott autótípus hogyan szerepel a műszaki vizsgán; milyen problémákat találnak rajta milyen gyakorisággal, mekkora a megbukott példányok aránya, stb.

Ezekből továbbra is nagyjából a régi kép jön le: japánok (Toyota, Subaru, Mazda) és közéjük keveredve néhány német elöl, többi német nagyrészt középen, franciák és olaszok hátul. Koreaiak egyre jobbak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #3249 Dátum: 2010.11.07 11:23:47 »
http://www.hasznaltauto.hu/auto/seat/ibiza/seat_ibiza_1.4_16v_stella-4249332

Napi 2 km-t megy - az autóban 135 ezer van. Nem csináltatja meg a karcokat 10 rongyért, mert eladja. Kisebbre szeretné cserélni az Ibizát, 206-ost keres. A 3 képből az első tuti, hogy nem a konkrét kocsiról készült. Ettől persze még az autó lehet jó.

Ilyen hirdetésből van kismillió: ránézésre fázol az egésztől, és azt gondolod, ha az ember egy hirdetést ennyire magasról és szagosan leértékel, vajon mit tehetett az autójával.

diegho

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #3250 Dátum: 2010.11.07 11:40:12 »
Én 2. tulajos, nem szervízkönyves városban használatos (ráadásul Nőtől - bocsi Gyöngyi, de a Nők többsége csúsztatja a kuplungot nagyon) autót meg se néznék, akkor inkább legyen kicsit idősebb Yaris, vagy békaMicra.

Itt vannak ezek:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/fiesta/ford_fiesta_1.3_ambiente-3740858

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/yaris/toyota_yaris_1.0_linea_terra_klimas_1_tulaj-4256079

http://www.hasznaltauto.hu/auto/nissan/micra/nissan_micra_1.0_visia_fitt-4227101

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/yaris/toyota_yaris_1.0_linea_terra-4229926

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/yaris/toyota_yaris_1.3vvti-klima-abs-4193465

Nekem a Seat valahogy sose volt a kedvencem, talán mert ismerősi körben vannak/voltak Ibiza/Cordoba modellek és valahogy nem győztek meg, főleg futóművileg.
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.07 11:45:58 írta diegho »

Satriani

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #3251 Dátum: 2010.11.07 11:46:10 »
békaMicra

Sokadszorra is leírom, ebben az ársávban nincs belőle választék. A Mini vagy a Toyota iQ is remek autók, de nem 1 milláért.

A 3 linkelt Yarisból kettőt hívtam tegnap, egyik sem vette fel a telefont. Egyébként az ilyen sóderos kereskedésekkel kapcsolatban nincs túl jó tapasztalatom.
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.07 11:47:59 írta Satriani »

diegho

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #3252 Dátum: 2010.11.07 11:49:36 »
békaMicra

Sokadszorra is leírom, ebben az ársávban nincs belőle választék. A Mini vagy a Toyota iQ is remek autók, de nem 1 milláért.

A 3 linkelt Yarisból kettőt hívtam tegnap, egyik sem vette fel a telefont. Egyébként az ilyen sóderos kereskedésekkel kapcsolatban nincs túl jó tapasztalatom.

Vidéket nem nézted? Én nem csak Pestre korlátoznám a nézést, vidéken ki lehet fogni a gondos öreg tulajtól a jó állapotú autót.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Egyéb autók
« Válasz #3253 Dátum: 2010.11.07 11:50:09 »
A TÜV-ös statisztikák hogy néznek ki. Asszem olyant még nem láttam :sleeping:
Ugye nem ugy gondoltad, hogy amióta
:"Mióta összeolvadt a Peugeot-val, azóta nagyrészt vége az ilyesminek." azóta egyformán  rosszak? :hmmmm: mert az összes francia régen is  elromlósak voltak.
 Persze ez lehet hogy már nem igaz- vagy aki 3 évenkét cseréli annak fel se tünik, ugyis garis  :hmmmm:
Én ezt írtam:
Ma már nincs annyi különleges műszaki megoldás a Citroenekben - főleg nem a kisebbekben. Mióta összeolvadt a Peugeot-val, azóta nagyrészt vége az ilyesminek.
Elég egyértelmű, hogy mit értettem alatta, nem :) ? Azt, hogy mióta összeolvadtak, nagyrészt vége a különleges műszaki megoldásoknak.

Amúgy régebben a Citroen volt a legkevésbé megbízható a három közül, és pont a PUG volt a legjobb. De ez tényleg régen volt, úgy kb. a 80-as évekkel bezárólag.
Megértettem mit értettél alatta! :yes: Én arra akartam célozni, hogy mind a 3 francia márka  kevésbé (volt) megbizható. Legtöbb rosszat még a Renaultrol hallottam, még az elmult 10 évben is.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Egyéb autók
« Válasz #3254 Dátum: 2010.11.07 11:56:20 »
http://www.hasznaltauto.hu/auto/seat/ibiza/seat_ibiza_1.4_16v_stella-4249332

Napi 2 km-t megy - az autóban 135 ezer van. Nem csináltatja meg a karcokat 10 rongyért, mert eladja. Kisebbre szeretné cserélni az Ibizát, 206-ost keres. A 3 képből az első tuti, hogy nem a konkrét kocsiról készült. Ettől persze még az autó lehet jó.

Ilyen hirdetésből van kismillió: ránézésre fázol az egésztől, és azt gondolod, ha az ember egy hirdetést ennyire magasról és szagosan leértékel, vajon mit tehetett az autójával.
Azért nem mindenki profi fényképész, meg jó fogalmazó. Nem mindenki tudja mit kéne beleírni, megfogalmazni.Bezzeg az autókereskedő az profi.
De az autó azért rossz kép és leírás ellenére is lehet valóságban jó. Nekem soha nem sikerül olyan ó képeket csinálni az autóról mint a kereskedőknek.

j