Volt itt nemrég valaki aki azt mondta hogy Vw Polo-t ne, a Fabia az meg most oké. Na most a két autó technikailag ugyanaz egy az egybe...
Nem néztem utána mikori évjáratú Fabia-ről van szó, az 1.2 12V-sek abból is az elsők (2003 körüliek) átugrasztják a vezérműláncot, főleg reggeli hidegindításkor, csináltam már egy pár ilyen átugrottat.
A vw-skoda-seat adott ki hozzá még akkoriban (tudtak a problémáról és miértjéről) módosított láncvezetőt (kb 2cm-rel hosszabb mint az előző, és módosított láncfeszítőpatront, ami nem engedi olyan lazára a láncot a lellítás után). Ezeket cserélték is garanciában a garis kocsikon, azért jó lenne utánanézni hogy volt-e az autón ez cserélve ha beleesik a hibás szériába. Ha nem, ki kell cserélni.
Egyébként ennél a motornál nincs koki, ha neadjisten elugrik, nem akad össze a szelep a dugattyúval.
Első trapézszilentek szeretnek még ezen hamar kifeküdni, ezt szigorúan gyáriba cserélni, van erősített ami sokat bír, és akár az RS aluházas szilentje is berakható, amivel igen merev lesz a kocsi eleje.
Még egy nagyon-nagyon fontos, ezek a motorok nem faraghatók, nem lehet főtengelyt köszörülni, sem az 1.2 12V, sem az 1.4 16V-n. (minőségi olajok használata!!)
Ezek amiket leírtam Polo-Fabia-Ibiza-Toledo modellekre vonatkoznak, és nem elrettentésképp, ha becsületesen szervizelik nagyon jó kis autók ezek.