Na ja, a használt piac alapvetően az összes modern dízelt szereti. A VW meg ugye önmagában véve is keresett, aztán a kettő szépen összeadódik.
Annyi biztos, hogy pl. erdélyi jóbarátom idestova közel 390 ezret futott, 94-es Golf 1.9 90 lovas TDI-jét nem lehet tönkretenni, pedig ő azért csinál ezt-azt ennek érdekében ... Na persze ez még a régi TDI, ami kevésbé kényes; nade akkor is. Ezeknél a motoroknál (a rendszeres olajcserén kívül) igazából csak arra kell ügyelni, hogy jó minőségű vezérműszíjat kapjanak, és azt sem árt az előírthoz képest kicsit korábban kicserélni; ha ez megvan, jó eséllyel igen sokáig fogják bírni.
Ja. A mi Passatunkat meg jól elqrták, mert, amikor nyaralás előtt elvittük szervizbe, hogy a feszítőgörgőket cseréljék ki, meg a szíjat, akkor a főtengely csavarját úgy rakták vissza, ahogy kicsavarták. Ezzel, meg csak annyi volt a probléma, hogy edzett csavar, csak egyszeri ráhúzást-levételt bír ki, kötelező jelleggel kell cserélni vezérlés csere alkalmával a feszítő görgőkkel együtt! Természetesen autópályán 3000-es fordulatnál elszállt a csavar, és megállt az autó.
Egyébként nagyon szerettük, mert feleslegesen brutálisan nagy hely volt benne elsősorban hátul (én úgy ültem be magam mögé, hogy a térdem és az ülés háttámlája között volt még 10cm, pedig 190cm vagyok...) Ez is egy olyan autó, mint a W123-as Merci: Kár, hogy már nem gyártják...