Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5181098 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #705 Dátum: 2010.01.16 22:23:32 »

De úgy látom, hogy egyedül maradtam a véleményemmel.  :hmmmm:
Nem baj.  :nonono: :hug:

 :flowers:  :winkiss:

nem vagy egyedül, idézném magam 3 oldallal ezelőttről:
Idézet
Nagy erős hátsókerékhajtásún kell tanulni, lehetőleg hóban. - ha így le tud vizsgázni, akkor bármivel elboldogul.

- Nem hinném, hogy  a matizon megkapott jogsi után bárki képes lenne gond nélkül akár egy Astrát is elvezetni. Alapvetően praktikus akkora kocsival tanulni, amivel utána közlekedni fog; különben nem lesz egyszerű dolga.
Ha apukának nagyautója  van, nagyautón kell gyakorolni, különben az első kanyarban lepatkázza, az első parkolásnál lesarkazza. az többe kerül, mint 5 óra plusz a nagyautó gyakorlásához.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #706 Dátum: 2010.01.16 22:36:14 »
Nem is elsősorban a méretekre gondoltam, hanem a menetteljesítményekre. Ha valaki megszokja, hogy egy autó nem megy, akkor könnyebben fog olyat vezetni, amelyik igen, mintha mindez fordítva történik.
Karosszéria szempontból meg fordítva könnyebb. De ez az idealisztikus megközelítés.
A realitás az - ami érthető is - hogy mindenki a legolcsóbban akarja megúszni a dolgot.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #707 Dátum: 2010.01.16 23:18:37 »
És mi van, ha valaki kisautón tanul meg, utána is kisautót vezet - és aztán a következő autója lesz nagy? Akkor is át kell szoknia, és az szvsz sokkal rosszabb. 25-30 óra vezetés alatt nem lehet annyira megszokni egy autó méreteit, hogy utána ne tudna az ember nagyon gyorsan átállni egy eltérő méretűre. Ilyen rövid idő után még teljesen képlékeny a dolog.

Mindezzel nem azt akarom mondani, hogy nagy autón tanulni kifejezetten rossz ötlet lenne. Nem az, csak szvsz nincs különösebb értelme (a fent leírtak miatt), ellenben magának a tanfolyamnak az elvégzését fölöslegesen megnehezít(het)i.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #708 Dátum: 2010.01.16 23:21:29 »
Nem is elsősorban a méretekre gondoltam, hanem a menetteljesítményekre. Ha valaki megszokja, hogy egy autó nem megy, akkor könnyebben fog olyat vezetni, amelyik igen, mintha mindez fordítva történik.
Tanfolyamon ez majdnem mindegy. Egyrészt eleve aránylag kicsi a szórás, igazán bika autókkal nem oktatnak; másrészt tanulóként úgysem taposod neki. Ez maximum olyan extremitások esetében okozhat némi gondot, ha valaki mondjuk egy kétliteres TDI-n tanul, és utána egy Marutiba ül át.
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.16 23:23:28 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #709 Dátum: 2010.01.17 00:00:55 »
Ki mit venne és miért az alábbi autók közül (a motorizáltság nem feltétlenül ez, de nagy valószínűséggel benzines, az autó külföldön lesz megvéve):
- Citroen Grand Picasso 1,6 THP (150LE) (2 év gari +2 megvehető)
- Ford S-Max 2,0 (145LE) (2 év gari)
- Toyota Verso 1,8 (147LE) (5! év gari, és 5 évig ingyen kötelező szerviz)
- VW Touran 1,4 TSI (140LE). (2 év gari)

Árban pontos adatokat nem tudok, de a sorrend úgy néz ki a legdrágábbtól kezdve, hogy Ford - Toyota - VW - Citroen.

« Utoljára szerkesztve: 2010.01.17 10:49:23 írta music »
music     

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #710 Dátum: 2010.01.17 00:12:41 »
Verso - S-max nálam a sorrend - a többi eszembe sem jutna!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #711 Dátum: 2010.01.17 00:26:12 »
És mi van, ha valaki kisautón tanul meg, utána is kisautót vezet - és aztán a következő autója lesz nagy? Akkor is át kell szoknia, és az szvsz sokkal rosszabb. 25-30 óra vezetés alatt nem lehet annyira megszokni egy autó méreteit, hogy utána ne tudna az ember nagyon gyorsan átállni egy eltérő méretűre. Ilyen rövid idő után még teljesen képlékeny a dolog.

Mindezzel nem azt akarom mondani, hogy nagy autón tanulni kifejezetten rossz ötlet lenne. Nem az, csak szvsz nincs különösebb értelme (a fent leírtak miatt), ellenben magának a tanfolyamnak az elvégzését fölöslegesen megnehezít(het)i.

Nem lehet megszokni, 25-30 óra  a kocsi kezelés megtanulásához elegendő, ha nem nagyon más az amit utána vezet, akkor nem kell ezt is újratanulnia. az első 50-150 000 km után válik a dolog rutinná embrfüggően ( persze, ha ezt a kilométert nem 80 éves korára éri el) és kb. ekkor kezdődik, hoyg egy két váratlan helyzetet is le tud kezelni, nem vészfékezéssel reagál mindenre.
Ha másfél év  után ül at egy teljesen más jellegű kocsiba, sokkal hamarabb rááll, mint 25-óra vezetés után. - ott még a kezelőszerveket keresi, nem azt figyeli, hogy ezzel nagyobb ív kell, mert letapossa a járda sarkán álló gyalog tyukszemét.
- Ha van valaki aki segítse ebben az átállásban, akkor nem gáz a dolog, de több esetet láttam már, hogy nagyonkisautón megszerezte a jogsit, aztán vet egy pikacsut az anyuka, mert abban elfér a család, és havonta egy -egy új csík volt a lökhárítón a parkolások miatt.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Satriani

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #712 Dátum: 2010.01.17 00:37:41 »
Ki mit venne és miért az alábbi autók közül (a motorizáltság nem feltétlenül ez, de nagy valószínűséggel benzines, az autó külföldön lesz megvéve):

Ezek közül Toyotát, amúgy Mazda5 vagy Scénic lenne az én kompakt egyterűm.

(1.6 TSI nincs.)

Satriani

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #713 Dátum: 2010.01.17 10:01:16 »
http://www.hasznaltauto.hu/auto/subaru/legacy/subaru_legacy_2.0_active-3547788

Milyen szép képek...  :flowers: Sokkal szebb volt ez a generáció, mint a mostani.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #714 Dátum: 2010.01.17 10:50:53 »
(1.6 TSI nincs.)
Igen, melléütöttem, nyilván az 1,4 motorról van szó.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #715 Dátum: 2010.01.17 10:54:08 »
http://www.hasznaltauto.hu/auto/subaru/legacy/subaru_legacy_2.0_active-3547788

Milyen szép képek...  :flowers: Sokkal szebb volt ez a generáció, mint a mostani.
Igen, úgy van sítlusa ennek az autónak, hogy még sokáig nem lesz idejétmúlt, mint mondjuk a mostani évtized Renault-i, vagy az UFO Civic.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #716 Dátum: 2010.01.17 11:25:43 »
Ki mit venne és miért az alábbi autók közül (a motorizáltság nem feltétlenül ez, de nagy valószínűséggel benzines, az autó külföldön lesz megvéve):
- Citroen Grand Picasso 1,6 THP (150LE) (2 év gari +2 megvehető)
- Ford S-Max 2,0 (145LE) (2 év gari)
- Toyota Verso 1,8 (147LE) (5! év gari, és 5 évig ingyen kötelező szerviz)
- VW Touran 1,4 TSI (140LE). (2 év gari)

Árban pontos adatokat nem tudok, de a sorrend úgy néz ki a legdrágábbtól kezdve, hogy Ford - Toyota - VW - Citroen.
Elsősorban Versot, ilyen garanciával pláne (mi ez, Olaszország?). Az S-Max is nagyon jó autó (sőt, talán konstrukcióként a legjobb autó a négy közül), így az a második választás. A Citroen, ha nem  rosszabbodott a "sima" Picassohoz képest, akkor megbízhatóságban jobb, mint a híre... Én előbb venném, mint a VW-t; a Tourannal az AB szerint is relatíve sok a probléma, ráadásul régi, kifutó konstrukció, és továbbra is bizonytalan, hogy milyenek lesznek a TSI motorok hosszú távon.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

TSityu

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #717 Dátum: 2010.01.17 11:31:58 »
Igen, úgy van sítlusa ennek az autónak, hogy még sokáig nem lesz idejétmúlt, mint mondjuk a mostani évtized Renault-i, vagy az UFO Civic.

 :eek:  :?:

Peti

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #718 Dátum: 2010.01.17 11:36:05 »
Stirlicz tudja, hogy a bevált dolgokon nem változtatunk. A németek meg folyamatosan a csodafegyvert keresik.  [rohog]

 :yes:

Peti

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #719 Dátum: 2010.01.17 11:47:01 »
Sokkal szebb volt ez a generáció, mint a mostani.

A hátulja nekem nem, lehet csak a lámpák miatt :hmmmm: no nem mintha a 2010-es tetszene :ph34r: