És mi van, ha valaki kisautón tanul meg, utána is kisautót vezet - és aztán a következő autója lesz nagy? Akkor is át kell szoknia, és az szvsz sokkal rosszabb. 25-30 óra vezetés alatt nem lehet annyira megszokni egy autó méreteit, hogy utána ne tudna az ember nagyon gyorsan átállni egy eltérő méretűre. Ilyen rövid idő után még teljesen képlékeny a dolog.
Mindezzel nem azt akarom mondani, hogy nagy autón tanulni kifejezetten rossz ötlet lenne. Nem az, csak szvsz nincs különösebb értelme (a fent leírtak miatt), ellenben magának a tanfolyamnak az elvégzését fölöslegesen megnehezít(het)i.
Nem lehet megszokni, 25-30 óra a kocsi kezelés megtanulásához elegendő, ha nem nagyon más az amit utána vezet, akkor nem kell ezt is újratanulnia. az első 50-150 000 km után válik a dolog rutinná embrfüggően ( persze, ha ezt a kilométert nem 80 éves korára éri el) és kb. ekkor kezdődik, hoyg egy két váratlan helyzetet is le tud kezelni, nem vészfékezéssel reagál mindenre.
Ha másfél év után ül at egy teljesen más jellegű kocsiba, sokkal hamarabb rááll, mint 25-óra vezetés után. - ott még a kezelőszerveket keresi, nem azt figyeli, hogy ezzel nagyobb ív kell, mert letapossa a járda sarkán álló gyalog tyukszemét.
- Ha van valaki aki segítse ebben az átállásban, akkor nem gáz a dolog, de több esetet láttam már, hogy nagyonkisautón megszerezte a jogsit, aztán vet egy pikacsut az anyuka, mert abban elfér a család, és havonta egy -egy új csík volt a lökhárítón a parkolások miatt.