Megnéztem ma az egyik itteni kereskedésben egy 190-es Mercit... Utolsó széria, 190 E 1.8, 1993-as, ötsebességes kézi váltóval... Tavaly hozták be, sérülésmentes, gyári fényezéses, teljesen igaznak látszó 158 ezer km-rel, 699 ezres irányáron! Full originál, semmi utólagos gusztustalan "tuning"... Kívül fehér, belül fekete & kockás Sportline kárpit.
Megállapítottam, hogy azért '93-ban erősen veteránautó volt ez már
... A Camry korszakát idézi (ami nem is csoda, lévén ez is '82-ben debütált). Kissé fapad, de nagyon funkcionális, nagyon átlátható és nagyon minőségi (bár ez alatt nem azt a hajszálvékony illesztéses precíziót kell érteni, mint mondjuk egy Golf IV belterében). Olyan jó tömör minden. Ezzel együtt, régi autó, nincs mese. Meglehetősen nagy mértékben különbözik pl. a W124-estől, hiába van köztük csak három év a piaci megjelenésben.
Hogy mennyire kicsi belül? Annyira azért nem. Elöl kb. Camry (széltében szűkebb talán picivel); hátul, ha nem is valami pazarul, de elférek "magam mögött"; E11 Corolla-szerű, talán plusz egy-két centivel. Ha nem is egy Hamburg-Róma távon, de alkalmas arra, hogy négy átlagos testalkatú felnőtt férfi utazzon benne.
Furán magasan ül benne az ember. Ami nem baj, de kicsit meglepett. És a kormánykerék valami irdatlanul túlméretezett, ami ebben a nem túl tágas autóban különösen szembeötlő.
A váltó meglepően könnyen és pontosan jár; leírások alapján rosszabbra számítottam, anno a tesztelők is elég sokat szidták. Mondjuk, a kapcsolási útjai jóóó hosszúak.
A motornak négyhengeres létére nagyon szép, puha, sima, zümmögő hangja van. Ez pozitív meglepetés volt; az Avénké nem jár ilyen szépen!
Menni nem mentem vele; vagy öt autót kellett volna arrébb tenni, hogy ki tudjak állni - délután négykor nem akartam ezzel zaklatni a kereskedőt.
Kár, hogy nem lehet rá hitelt fölvenni; és kár, hogy 9.3 liter az átlagfogyasztása a Spritmonitoron