Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 4950327 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #150 Dátum: 2009.12.28 11:48:49 »
Állat gép  :yes: ... Mondjuk, ennyiért azért már nagyon komoly amerikai V8-asokat is lehet kapni. Szerintem ennyit nem ér ez a kocsi, kuriózum ide, jó állapot oda.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #151 Dátum: 2009.12.28 18:32:05 »
Szép a gép, nem vitás, én attól akadtam ki, hogy a Csajkát Chaika-nak írja..  :cry: :cry: :cry: :cry:  Nem vagyunk mi angolok, könyörgöm!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Satriani

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #152 Dátum: 2009.12.28 19:45:15 »
vezess.hu fórumról:

Idézet
most olvasom a vw német honlapján, hogy pl. a tsi-nél az első szervíz 3 év vagy 60e km-nél esedékes (amelyik előbb), majd 2 évente.
....
nézem a többi motort is, a szívó 1.2-nél is írja...

"Der erste Inspektions-Service ist nach 3 Jahren oder 60.000 km fällig und dann alle 2 Jahre."

 :eek:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #153 Dátum: 2009.12.28 19:51:14 »
És azokra is 3 év garancia van? Mert akkor ha mégsem OK a hosszú szerviz intervallum, akkor majd a tulaj a zsebébe nyúl. Én nem lennék nyugodt, de biztos tudják, mit csinálnak  :hmmmm:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #154 Dátum: 2009.12.28 19:58:19 »
Gondolom, hogy átlag német usert feltételezve 100E km környékén úgyis le lesz cserélve egy újra a verda. Utána meg már úgyis mindegy. Vagy megveszi valami kispénzű  diák, és leamortizálja , majd kuka, vagy elviszi vmi kelet-európai nepper, és akkor is mindegy. :whistling:  Ha az előbbi kettő nem jön össz, akkor meg bontó, illetve zúzda. Sirály.  :hmmmm:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #155 Dátum: 2009.12.28 21:28:38 »
vezess.hu fórumról:

Idézet
most olvasom a vw német honlapján, hogy pl. a tsi-nél az első szervíz 3 év vagy 60e km-nél esedékes (amelyik előbb), majd 2 évente.
....
nézem a többi motort is, a szívó 1.2-nél is írja...

"Der erste Inspektions-Service ist nach 3 Jahren oder 60.000 km fällig und dann alle 2 Jahre."

 :eek:
Itt vmi tévedés lesz  :hmmmm: ... Amennyire tudom, a VW-ekben már egy ideje az olajcsere szükségességét maga az autó jelzi. Ez a 60 ezernél esedékes "első szervíz", feltételezem, egy nagyobb volumenű műveletsort takarhat, függetlenül az autó által diktált olajcsere-intervallumoktól.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #156 Dátum: 2009.12.28 21:31:27 »
Megnéztem az egyik aktuális AB-t; Golf 1.4 TSI (122 LE) szerepel benne egy tesztben. Hogyaszondja, szervíz: kijelzés szerint, vagy kétévente (amelyik előbb bekövetkezik).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #157 Dátum: 2009.12.28 22:16:13 »
Itt vmi tévedés lesz  :hmmmm: ... Amennyire tudom, a VW-ekben már egy ideje az olajcsere szükségességét maga az autó jelzi. Ez a 60 ezernél esedékes "első szervíz", feltételezem, egy nagyobb volumenű műveletsort takarhat, függetlenül az autó által diktált olajcsere-intervallumoktól.

Nincs tévedés, csak nem volt komplett az infó. Egy tag utánaolvasott, íme:

Idézet
Megnéztem a német fórumot:
- Olajcsere szerviz: MAXIMUM 30k km vagy 2 év (dinamikus kijelző szerint)
- Ellenőrző szerviz: na ez van 60k km-enként. Gyakorlatilag azt jelenti, hogy minden 2. olajcsere alkalmával ellenőrző szervizt is végrehajtanak (szíjak, kasztni, alváz átvizsgálása, szükség esetén a cserék elvégzése)

Szóval a 60k nem olajcserére vonatkozik!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #158 Dátum: 2009.12.28 23:49:13 »
Na, akkor nagyjából jól tippeltem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

leszilaci

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #159 Dátum: 2009.12.29 12:02:53 »
érdekes. a toyotánál pont a fele a szervizperiódus.
de ez biztosan azért, mert tartósabb a német technika :flowers:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #160 Dátum: 2009.12.29 12:56:17 »
Az olajcsere szükségességét a VW-nél rugalmasan határozza meg maga az autó; és ez szerintem a tulajnak is a legjobb megoldás, amit bátran átvehetne a Toyota is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

leszilaci

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #161 Dátum: 2009.12.29 13:10:00 »
Az olajcsere szükségességét a VW-nél rugalmasan határozza meg maga az autó; és ez szerintem a tulajnak is a legjobb megoldás, amit bátran átvehetne a Toyota is.
kiváncsi vagyok,h mi alapján számolja ki a komputere,h elfáradt-e már az olaj :hmmmm:

esteleg van egy algoritmus, ami az üzemanyagfogyasztás, átlagos fordulatszám, hidegindítás, stb alapján elér egy határértéket? vagy a viszkozítását mérné egy plusz kütyü?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #162 Dátum: 2009.12.29 13:14:23 »
Szerintem az első, nem hiszem, hogy viszkozitást méreget. Indítás, fordulatszám, esetleg olajhőmérséklet.
 Már anno a 16 évvel ezelőtti 318-as BMW-ben is volt valami hasonló (zöld-sárga-piros led), ami a használattól függött és jelezte a szerviz intervallumot

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #163 Dátum: 2009.12.29 13:16:44 »
kiváncsi vagyok,h mi alapján számolja ki a komputere,h elfáradt-e már az olaj :hmmmm:

esteleg van egy algoritmus, ami az üzemanyagfogyasztás, átlagos fordulatszám, hidegindítás, stb alapján elér egy határértéket? vagy a viszkozítását mérné egy plusz kütyü?
Ilyesmi  :yes: ... Méri a hidegindítások számát, az üzemmeleg hőfokot el nem ért motorral megtett km-ek arányát, az átlagos fordulatszámot meg még nemtommit.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9381
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #164 Dátum: 2009.12.29 13:24:42 »
Végülis ott a BC, minden adat adott, nem hiszem, hogy nagy megerőltetés lenne a mérnököknek. Csak hát újabb pénz és esetleges hibaforrás. De ha annyira környezetbarát a Toyota filozófiája, akkor meg ez sem ártana. Mert ugye nem mindegy hogy széttaposom 15e km-en, vagy  leszilaci módjára gurulok u.a km-t. Az olajcserét nem tervezhetik az utóbbi üzemeltetési módra.