Egy 2006-os Volvo XC70-est vezettem a minap; 185 lovas öthengeres dízel, hatsebességes automatával, "Ocean Race" kivitel. Itt Pécsett a városban & a mecseki utakon autóztam vele közel 60 km-t.
Kéne
... Eddig is kedveltem (kipróbálatlanul) ezt az autó-kategóriát - most meg is kaptam a visszaigazolást arról, hogy nem ok nélkül. A kocsi pont annyival magasabb, mint egy átlagos személyautó, hogy adjon némi többlet kilátást - de mégsem akkora böszme, mint egy SUV. Azt meg ugye nem kell említeni, hogy a megemelt & megerősített futómű nálunk mekkora előny.
Maga az autó nagyon otthonos, megnyugtató cirkáló-feeling, csak beleülsz és mész, bárhová, bármikor - akadály (ép ésszel) nem nagyon van, a kocsi (a szó jó értelmében véve) egykedvűen teszi a dolgát, te csak ülsz bent a rendkívül kényelmes ülésben, a szép és ergonomikus műszerfal mögött, és a kellemesen komfortosra hangolt kormánnyal amúgy amerikaiasan (de persze holtjáték nélkül) terelgeted
... Igazi, optimális utazóautó, de a jól átlátható kasztninak (nagy ablakok, óriási tükrök, magas ülés) köszönhetően városban is egész jól manőverezhető.
Nagyon érezni, hogy az amcsik szájízét akarták eltalálni vele, jó értelemben véve: a váltó szinte észrevétlenül kapcsol, a motor nyomatékból húz (városban pl. alig lépi át a 2000-es fordulatot, átlagos gázpedál-kezelés mellett), a futómű kellemesen, de nem túlzottan "hajós", a fék- és kormányszervó igen erős... Ja, és a motor: aki szerint "a dízel" (az ilyen általánosítás eleve vicces) hangja csúnya, az még biztos nem próbált ilyen Volvot
... Alacsony fordulaton már-már V8-asra emlékeztet a szaggatott morajlás, pörgetve pedig agresszíven morog (némi kis turbó-fütyüléssel aláfestve), igazi akusztikai élmény!
Apropó, pörgetés: padlógázra alapos meglepetést tud okozni a nagy higgadt bálna
... Villámgyors visszaváltás, vehemens gyorsulás, ééés már meg is előztük, akit akartunk - ha kell, nagyon lehet vele haladni; a hajós rugózás ellenére kanyarokban is meglehetősen stabil.
És közben elmegy 7.5-el vegyesben
!
Egyébként pedig tele van egy csomó jól megtervezett, okos részlettel, a fűtés-szellőzés kezelőpaneljétől a pakolóhelyeken és a hátsó ablaktörlőn (én még nem láttam autót, amiben a hátsó szélvédő ilyen nagy hányadát megtisztította volna a törlő) át az első ablakmosóig (ami gyönyörűen beteríti az egész szélvédőt, a fényszórókat pedig pár mp eltéréssel kétszer tisztítja).
Jaaa és a 4WD...
... Megálltunk (!) egy havas latyakkal borított, atom meredek utcán (Pécsett ugye van pár ilyen) - aztán nyomtam egy padlógázt, és az autó a szó szoros értelmében véve kilőtt fölfelé, mintha sem az emelkedő, sem a latyak nem létezett volna
... Na, EZT ki kell próbálni élőben, mert a szavak úgysem adják vissza az élményt.