Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5195039 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Egyéb autók
« Válasz #9825 Dátum: 2012.01.24 20:25:12 »
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2012/01/24/igy_sporol_a_mercedes/
Ez egy vicc! Ezt már 30 éve kitalálták: a 124-es meg a 190-es rengeteg egyforma alkatrésszel rendelkeztek: fékrendszer, futómű, motor stb

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Egyéb autók
« Válasz #9826 Dátum: 2012.01.24 20:26:11 »
... es pont ennyire lehet megallapitani egy szem Sharan vagy 3db Astra alapjan, hogy azok megbizhatoak  ;)
...pontosabban 2db sharan, 2db passat és 3db Astra után... (mind minimum 100.000km-rel került hozzánk, ezért igenis mérvadónak gondolom a tapasztalatomat velük, hiszen, nem garanciális új autókról van szó) ::)

De mindegy. Bár nem értek Veled egyet ebben, de elfogadom, hogy Te egy Opel alapján elítéled a márkát. Én nem teszem. Mint, ahogy elismerem azt is, hogy valószínűleg megbízhatóbb egy bármilyen Toyota, mint egy bármilyen Opel, de ez nem jelenti azt, hogy tömegesen ne fordulhatna elő az Opel tulajok között az, hogy évekig a Toyotához hasonlóan hibamentesen üzemel az autója.
Aki ezt vitatja, az enyhén szólva is inkorrekt, téved.  ;)

Az igaz, hogy a felsorolt típusok között egyedül a legelső (F) Astra volt benzines, így a mostani benzines Opelek motorjaiban nem vagyok jártas... a dízelek (Isuzu és PDTDI-k) megbízhatók. (Ja, hogy ehhez még a 30.000-es szervizperiódus ellenére is 15.000-ként cseréltünk belevaló motorolajat? Ez csak természetes. :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Egyéb autók
« Válasz #9827 Dátum: 2012.01.24 21:57:36 »
csak hogy ellentmondjak após isuzu motoros astrája egy fosch. melegben alszik 8 éve és ott nem indul  neki..
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

TZoli

  • Vendég
Re:Egyéb autók
« Válasz #9828 Dátum: 2012.01.24 22:07:41 »
Nekem volt 1, a kolegámnak 3 Isuzu motoros B Corsája 1.5D és TD , az egyik legjobb dízelmotorok voltak anno az Isuzuk.
Amit én eladtam 5 éve Pestre, az visszajár hozzám szervizre, motorikusan hibátlan 18 éves öreg sz.r létére.
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.24 22:09:44 írta TZoli »

TSityu

  • Vendég
Re:Egyéb autók
« Válasz #9829 Dátum: 2012.01.24 22:23:43 »
csak hogy ellentmondjak após isuzu motoros astrája egy fosch. melegben alszik 8 éve és ott nem indul  neki..

Izzító gyertyát cserélt valaha? :hmmmm:

TZoli

  • Vendég
Re:Egyéb autók
« Válasz #9830 Dátum: 2012.01.24 22:30:13 »
Azt mondjuk nem említette hogy F vagy G Astra, az F-ekbe levő Isuzu szinte agyonvághatatlan.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #9831 Dátum: 2012.01.25 00:05:18 »
háháhá, nem rossz :) ma már csak éjjel lehet így menni általában, az audis kollegám is panaszkodik, hogy hiába nyomja tövig, 12-13 óránál hamarabb (kb. 120-as átlag) így sem ér ki a stauk miatt...
Na jaaa  ::) ... Ráadásul ez Észak-Németországban volt, ahol még a kanyarok is jóval ritkábbak (és enyhébbek) az autópályán.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #9832 Dátum: 2012.01.25 00:11:42 »
Nyilván olyan ritka szerencsénk volt eddig mindig...
Ahogy mondod  :yes: ... Bár ahhoz, hogy kifogj egymás után három jól működő Opelt, azért olyan őrült nagy szerencse nem kell. Kisebb szerencse kell hozzá, mint hogy kifogj egymás után három jól működő... na, mit mondjak hogy senki ne sértődjön meg  :hmmmm: ... Fiatot  :D - de nagyobb szerencse, mint ahhoz, hogy kifogj egymás után három jól működő Toyotát.

Vagy te tényleg nem így gondolod ezt?  :surrender:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Egyéb autók
« Válasz #9833 Dátum: 2012.01.25 07:17:49 »
Azt mondjuk nem említette hogy F vagy G Astra, az F-ekbe levő Isuzu szinte agyonvághatatlan.
Szinte mindegy, mert az alap ugyanaz, csak a modernebbeken common rail cucc van. Ha előírás szerint vannak szervizelve, többszázezret elfutnak ezek a blokkok, mindegy, milyen kasztniban. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Egyéb autók
« Válasz #9834 Dátum: 2012.01.25 08:45:42 »
...pontosabban 2db sharan, 2db passat és 3db Astra után... (mind minimum 100.000km-rel került hozzánk, ezért igenis mérvadónak gondolom a tapasztalatomat velük, hiszen, nem garanciális új autókról van szó) ::)

De mindegy. Bár nem értek Veled egyet ebben, de elfogadom, hogy Te egy Opel alapján elítéled a márkát. Én nem teszem. Mint, ahogy elismerem azt is, hogy valószínűleg megbízhatóbb egy bármilyen Toyota, mint egy bármilyen Opel, de ez nem jelenti azt, hogy tömegesen ne fordulhatna elő az Opel tulajok között az, hogy évekig a Toyotához hasonlóan hibamentesen üzemel az autója.
Aki ezt vitatja, az enyhén szólva is inkorrekt, téved.  ;)
Nyilvan nem itelem el egy Zafira alapjan az Opelt. Ha ezt tennem es nem a statisztikara (!) hallgatnek (hanem par szemelyes meritesre  ;) ) vissza is adnam a mernoki diplomamat. Ami miatt kifakadtam az Opelra az a fateromek kanosszajarasa az emlitett peldannyal. Raadasul volt egy bomba ajanlatuk egy E15 1,4d4d-re, de "EZ NAGYOBB" felkialtassal a Zafirat (1.7d 125Le) vettek kettejuk szamara  :death:

A bajom az Opelekkel az, hogy kb a utolso utani auto lenne, amit megneznek uj auto vasarlasakor (hasznaltnal nyilvan best buy eseten borulna).
Az ok a kovetkezo: semmit nem nyujt szamomra, ami lenyeges egy autonal:
- ar: pont annyival olcsobb a VW-nel, mint amennyivel xarabb.
- motorok: nincs egyetlen motor sem, ami lelkesitene: benzines szivok ratyik, a dizelek kozul a sajat fejlesztesuek lutrik, meg ott az Isuzu blokk... egy jo dolog van benne, az sem Opel  ;) Oszinten, hadd ne verjem mar a popom a foldhoz attol, h egy 20+ eves konstrukcio jo. Egyebirant futaskulturaban es fogyasztasban leteznek nala sokkal jobb dizelek! Turbos benzinesrol kesobb.
- belter: unalmas, akar egy Toyota. Raadasul borzalmas helykihasznaltsag jellemzi (lasd pl J Astra). Az emlitett Zafiranak pedig a legotlettelenebb, leglevesbe varialhato ulesrendszere/belterevan a kategoriaban (masodik sok egybe loca pff  :nonono: ) Ket dolgot irigylek benne: a hosszu/dontheto ulolapot a soforulesbol es az ablaktorlot, hogy szetfele tarul.
- megbizhatosag: statisztika szerint (mas nem is szamit!) nem egy auto van, ami jobb nala.
- design: ez erosen szubjektiv. Nalam a H Astra es tarsai eleve nem jottek be. Ha egy kocsin az a design, hogy veszunk hasabokat, osszerakjuk majd a seggere keresztbe rakunk egy 10cm vastag kromcsikot, akkor velem van a hiba  :flowers:
Az Insignia 2 ev utan mar megkopott ezert a J Astra eleve kopottas kulsovel jott ki szamomra. Ma meg elmegy, 1 ev mulva mar hamarabb fordulok utana egy Toyotanak mint a J Astranak.

- konkurancia: inkabb kicsit tobbert vennek VW vagy lecsipnek az arbol es vennek Skodat ami semmivel nem tud kevesebbet. Ezekben is van turbos benzines, akkor?! Vagy esetleg Ford ugyanazert az arert, abban legalabb a futomu szeretheto.

Tenyleg nem tudok epeszu ervet felhozni egy uj Opel megvasarlasa mellett  :no:



Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Egyéb autók
« Válasz #9835 Dátum: 2012.01.25 08:46:35 »
Szinte mindegy, mert az alap ugyanaz, csak a modernebbeken common rail cucc van. Ha előírás szerint vannak szervizelve, többszázezret elfutnak ezek a blokkok, mindegy, milyen kasztniban. ;)
Nem is a blokk szokott szetmenni egyetlen modern dizel autonal sem, hanem a "cucc".  :yes:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Re:Egyéb autók
« Válasz #9836 Dátum: 2012.01.25 09:01:51 »
Hát én sem csíptem sosem az Opel-eket. A német márkákat eleve nem szerettem sose, és az Opel volt a legalján mindig.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Egyéb autók
« Válasz #9837 Dátum: 2012.01.25 09:21:34 »
Egy Fordban (TDCI) hamarabb megy szét a "cucc", mint a cdti motorban. Megértem, ha a apudék autója miatt (amiről azt gondolom látatlanban, hogy egyedi hiba) csalódtál az Opelben, de nincs értelme általánosítani ennyi alapján.  ;)

1. pont annyival olcsobb a VW-nel, mint amennyivel xarabb - Ezt miből gondolod? Nem költői a kérdés, hanem tényleg érdekel. Mert, ha arra gondolsz, hogy a belső anyagok rusnyábban néznek ki, mint a VW hámlós gyorsan fényesedő belseje, akkor - szerintem - felületesen vizsgálod a dolgot. Nézd, bár nagyon jó autónak tartom a Sharant, de 100x inkább egy bármilyen Opel kárpit, mint egy Sharan. Utóbbi egyszerűen méltatlan az autóhoz, zörög menet közben. Ugyanezen kárpitok vannak a Golfokban (nem a VI-ról beszélek) is.
Anyum 155.000km-nél jár az Astrával és túlzás nélkül mondom, hogy a kalaptartó kivételével semmilyen műszerfal zörgés nincs az autóba, pedig erősen munkaautónak van használva. Iszonyú masszív a futóműve, a kasztni merevsége is példás, ezekben nem jobb a VW semmivel.

Számunkra továbbá használtautó vásárláskor nagyon fontos szempont a későbbi fenntartási költségek alakulása, elsősorban az alkatrészárak. Egy Golf esetében a futómű elemeit több esetben csak együtt lehet cserélni, míg az Astránál teljesen elemenként. Így, egy 5000Ft-os kopó alkatrész cseréjéhez nem kell megvenni 65.000-ért egy komplett egységet.  :surrender: A VW még jóeséllyel akkor is drágább lenne, ha elemenként lehetne cserélni a dolgait az Astrához hasonlóan.

2. A motorokkal kapcsolatban igazad van.  :yes: A CDTI 1,7-es Isuzuk is csak a megbízhatóságuk miatt ajánlott és jónak mondott motorok, járáskultúrában egy új 1,6TDI, vagy 1,4 D-4D összehasonlíthatatlanul kellemesebb motorok. A benzinesek tök átlagosak, valóban semmi extra, még a turbó motorok sem extrák, hozzák saját kategóriájuk átlagát. Való igaz, hogy a saját fejlesztésű OPEL 2,0 dti blokkos autót magam sem vennék, én az 1,7-eseket preferálom.

3. Nem értünk egyet. Az igaz, hogy a H Astra esetében 0(!) számú pakoló rekesz van az utastérben és ezt már akkor felrótták az Astrának, amikor 2004-ben először tesztelték, valamint a logikátlan hifi-fed.comp. egység kezelhetőségét is... Ezek tök jogos kritikák. De, hogy a H Zafira nem jól variálható utasterű lenne, ezt vitatom. Pont az ülésdönögethetősége miatt (Flex7) nagyon is ötletesen variálható, jobban, mint egy Touran, vagy egy COV. Ebben mégis a franciák Scenic-jét emelném ki, ebből a szempontból (utastér, rekeszek, és variálhatóság) a Renault-ot tartom a legjobbnak.
Az Opel ülések többnyire jól eltalált fotelok, számomra simán egy kategória bármelyik Golf ülésével, amit szintén sokat dícsérnek.

4. Összességében nem tartom annyira messzire a Corolla megbízhatóságától a HAstráét. Jobbnak gondolom a Toyotát (előítélet és elfogultság is), de koránt sem annyival, mint azt sugalljátok, de ez saját vélemény, nem kell egyet érteni velem. Mivel kombi párti vagyok, nyugodt lélekkel vennék Isuzu motoros kombi HAstrát.

5. A design olyan, amilyen. Ez valóban szubjektív, nekem bejön, mint, ahogy bejön a JAstra is.  :)

6. A VW felárát nem indokolja a szememben semmi a HAstrához képest. Sokkal inkább gondolkodnék én is Skoda Octavia Combi-ban.  :yes: Megjegyzem, a VW/Skoda páros semmivel sem izgalmasabb sem kinézetre, sem belsőre, mint a HAstra, ez megint inkább szubjektív megítélés kérdése. Viszont a Skoda alkatrészárai szintén VW szinten mozognak...

Nekem nem az a célom, hogy az Opel Astra megbízhatóságát a Toyota szintjére hozzam, mert nem éri el, ez világos. De, hogy a "közepesen megbízható" kategóriába sorolja bárki is, ezen hosszasan tudnék teli torokból nevetni...  :hug:

4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Egyéb autók
« Válasz #9838 Dátum: 2012.01.25 09:33:45 »
3. Nem értünk egyet. Az igaz, hogy a H Astra esetében 0(!) számú pakoló rekesz van az utastérben és ezt már akkor felrótták az Astrának, amikor 2004-ben először tesztelték, valamint a logikátlan hifi-fed.comp. egység kezelhetőségét is... Ezek tök jogos kritikák. De, hogy a H Zafira nem jól variálható utasterű lenne, ezt vitatom. Pont az ülésdönögethetősége miatt (Flex7) nagyon is ötletesen variálható, jobban, mint egy Touran, vagy egy COV. Ebben mégis a franciák Scenic-jét emelném ki, ebből a szempontból (utastér, rekeszek, és variálhatóság) a Renault-ot tartom a legjobbnak.
Az Opel ülések többnyire jól eltalált fotelok, számomra simán egy kategória bármelyik Golf ülésével, amit szintén sokat dícsérnek.
Mondom: a masodik sor egyben loca ezert csak egyben lehet tologatni. Szoval mind a harom embernek ki kell szallnia, ha a hatso ket helyre be akarnak ulni. Mutass masik egyterut, amiben nincs darabonkenti ules a masodik sorban.  :flowers: Ebben a COV is sokkal jobb, mar a COV I is.
Raadasul az egyetlen egyteru, amibe hatulra nem fer el egymas mellet biztonsagosan 3 gyerekules. Nem bepasszirozasrol van szo mert ha nem allnak rendesen pont semmire nem jok.
Szoval nyugodtan mondhatjuk, hogy a H Astra alapjara epitett Zafira csomagtartoban es a 3-ik sorban levo helykinalatban tud sokat, minden masban alulmarad a tobbi egyterutol. A J-re epitett meg mar nem is kompakt kategoriaju egyteru, mas dimenzio.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Egyéb autók
« Válasz #9839 Dátum: 2012.01.25 10:29:14 »
Az Opel szerintem sem sorolható a megbízhatatlan autók kategóriájába.

DE, ettöl még egy unalmas, szürke német autó, véleményem szerint!  :yes:

Kérdés: Renault Megan 1.5 DCI, 2003-as, valakinek bármilyen tapasztalata ezekröl?
Èn fogyasztásban csak jót hallok róla, viszont az állandó kis idegesítö hibák folyamatosan jelentkeznek!  :?:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.