Egy Fordban (TDCI) hamarabb megy szét a "cucc", mint a cdti motorban. Megértem, ha a apudék autója miatt (amiről azt gondolom látatlanban, hogy egyedi hiba) csalódtál az Opelben, de nincs értelme általánosítani ennyi alapján.
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
1.
pont annyival olcsobb a VW-nel, mint amennyivel xarabb - Ezt miből gondolod? Nem költői a kérdés, hanem tényleg érdekel. Mert, ha arra gondolsz, hogy a belső anyagok rusnyábban néznek ki, mint a VW hámlós gyorsan fényesedő belseje, akkor - szerintem - felületesen vizsgálod a dolgot. Nézd, bár nagyon jó autónak tartom a Sharant, de 100x inkább egy bármilyen Opel kárpit, mint egy Sharan. Utóbbi egyszerűen méltatlan az autóhoz, zörög menet közben. Ugyanezen kárpitok vannak a Golfokban (nem a VI-ról beszélek) is.
Anyum 155.000km-nél jár az Astrával és túlzás nélkül mondom, hogy a kalaptartó kivételével semmilyen műszerfal zörgés nincs az autóba, pedig erősen munkaautónak van használva. Iszonyú masszív a futóműve, a kasztni merevsége is példás, ezekben nem jobb a VW semmivel.
Számunkra továbbá használtautó vásárláskor nagyon fontos szempont a későbbi fenntartási költségek alakulása,
elsősorban az alkatrészárak. Egy Golf esetében a futómű elemeit több esetben csak együtt lehet cserélni, míg az Astránál teljesen elemenként. Így, egy 5000Ft-os kopó alkatrész cseréjéhez nem kell megvenni 65.000-ért egy komplett egységet.
![surrender :surrender:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/surrender.gif)
A VW még jóeséllyel akkor is drágább lenne, ha elemenként lehetne cserélni a dolgait az Astrához hasonlóan.
2. A motorokkal kapcsolatban igazad van.
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
A CDTI 1,7-es Isuzuk is csak a megbízhatóságuk miatt ajánlott és jónak mondott motorok, járáskultúrában egy új 1,6TDI, vagy 1,4 D-4D összehasonlíthatatlanul kellemesebb motorok. A benzinesek tök átlagosak, valóban semmi extra, még a turbó motorok sem extrák, hozzák saját kategóriájuk átlagát. Való igaz, hogy a saját fejlesztésű OPEL 2,0 dti blokkos autót magam sem vennék, én az 1,7-eseket preferálom.
3. Nem értünk egyet. Az igaz, hogy a H Astra esetében 0(!) számú pakoló rekesz van az utastérben és ezt már akkor felrótták az Astrának, amikor 2004-ben először tesztelték, valamint a logikátlan hifi-fed.comp. egység kezelhetőségét is... Ezek tök jogos kritikák. De, hogy a H Zafira nem jól variálható utasterű lenne, ezt vitatom. Pont az ülésdönögethetősége miatt (Flex7) nagyon is ötletesen variálható, jobban, mint egy Touran, vagy egy COV. Ebben mégis a franciák Scenic-jét emelném ki, ebből a szempontból (utastér, rekeszek, és variálhatóság) a Renault-ot tartom a legjobbnak.
Az Opel ülések többnyire jól eltalált fotelok, számomra simán egy kategória bármelyik Golf ülésével, amit szintén sokat dícsérnek.
4. Összességében nem tartom annyira messzire a Corolla megbízhatóságától a HAstráét. Jobbnak gondolom a Toyotát (előítélet és elfogultság is), de koránt sem annyival, mint azt sugalljátok, de ez saját vélemény, nem kell egyet érteni velem. Mivel kombi párti vagyok, nyugodt lélekkel vennék Isuzu motoros kombi HAstrát.
5. A design olyan, amilyen. Ez valóban szubjektív, nekem bejön, mint, ahogy bejön a JAstra is.
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
6. A VW felárát nem indokolja a szememben semmi a HAstrához képest. Sokkal inkább gondolkodnék én is Skoda Octavia Combi-ban.
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
Megjegyzem, a VW/Skoda páros semmivel sem izgalmasabb sem kinézetre, sem belsőre, mint a HAstra, ez megint inkább szubjektív megítélés kérdése. Viszont a Skoda alkatrészárai szintén VW szinten mozognak...
Nekem nem az a célom, hogy az Opel Astra megbízhatóságát a Toyota szintjére hozzam, mert nem éri el, ez világos. De, hogy a "közepesen megbízható" kategóriába sorolja bárki is, ezen hosszasan tudnék teli torokból nevetni...
![atolel :hug:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/06_atolel.gif)