hát, egyedül talán. bár egy porkéban lehet megsüketülnék az út végére, vagy legalábbis a fejem fájna...egy kollegám egy új accorddal nemrég 10,5 óra alatt hazaért pestre. Ez rettenetes tempó ("kilónyócvan mindenhóóóó"), nagyjából végig az illegalitásban...ilyen hosszú utakra egy nagyobb volvo vagy pl. a másik kollegám audi a6-osa a legjobb. a lényeg, hogy csendes legyen a futás és kényelmes az ülés. az én japán xaraim az ülés tekintetében sajnos nem túl jók, sem a mazda5, sem az avensis ülései nem voltak elég nagyok. furcsa mód a kettes mazda ülései sem rosszabbak az avensisénél...mentünk már relatíve gyorsan (130-as átlag) és relatíve lassan (90-es átlag) is (ez nagy különbség, pláne, hogy egész éjjel utazunk), a nagyobb tempó nagyon kimerítő, lassabban szinte még bámészkodni is van idő és nem fáraszt annyira.
ja és tapasztalataim szerint 1400 km-t ferrarival sem lehet közúton megtenni 7 óra alatt
Hát nagy szerencse és nagy kitartás, meg jó kondíció kellhet hozzá, az biztos. Viszont nyilván nem lehetetlen.
Az biztos persze, hogy egy új, nagy utazókocsi, a Merci E- vagy S-osztálynak megfelelőre gondolok, komfortosabban teszi lehetővé a száguldást, mint egy sportkocsi. Biztos, hogy nagyobb csend van mondjuk egy Lexus LS 600-asban 250-nél, mint egy Porsche 911-esben. De azért azt nem hinném, hogy fejfájást okozna a zaj... Nagyon kényelmesek már ezek az aktuális sportgépek, a 911-est direkt arra is tervezték, hogy hétköznapi használatban, nagy távolságokat tegyenek meg vele nagy sebességgel.
Egy Ferrari már kevésbé kompromisszumos, de ezeknek a komfortja is sokat javult, és a dolog nyilván erősen típusfüggő is.