Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5188432 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Egyéb autók
« Válasz #9690 Dátum: 2012.01.17 22:44:05 »
Egyszer próbálj ki pl. egy kézi váltós, 3.0 V6-os Camryt a 90-es évek közepéről  :yes: ... Hogy ne mondjak még erősebbet. A nagy köbcentis szívó benzinesek is hátba tudják lépni ám az embert, úgy tisztességesen  :D
Próbáltam már erős szívóbenzinest is, manuális váltóval.....de a turbósnál hirtelen jelentkezik a hátba verő érzés, és ez növeli a gyorsulási élményt. Lehet hosszabb távon nekem is inkább egy erős szívóbenzines kéne, mert nem ránt akkorát ha a gázra lépsz..  :hmmmm:
Emlékszem, mikor az astraH OPC 2literes 250lovas turbóbenzines a tesztadatokban hozta a Golf5 R32 értékeit, sőt, több dologban odaverte.. 

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Egyéb autók
« Válasz #9691 Dátum: 2012.01.17 23:19:37 »
Egyszer-kétszer ilyennel vittem ki a pizzát... hát azért annyira nem lökött hátba... inkább csak visszagangolt és visított...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #9692 Dátum: 2012.01.17 23:21:56 »
1986-ban a házunk előtt parkolt egy Ford Scorpio 1-2hétig.... a szomszédék svéd rokonsága jött vele...én akkor 8éves voltam.... simán a kádári rendszert éltük... az a kocsi maga volt a csoda számomra.. (egyébként ha jól emlékszem, év autója is volt pont abban az évben)... nyugati volt még az illata is...
Igen, a Scorpio lett az Év Autója '86-ban  :yes: ... Eléggé beletett akkoriban apait-anyait a Ford abba a kocsiba. Mégsem lett átütő siker, mert a konzervatív vevőkörnek szedán kellett volna, és kombi - ezeket pedig csak '89-ben, illetve '92-ben tolták a ferdehátú után. Érdekes ez... Időről időre megpróbálkoznak a gyártók a ferdehátúval ebben a kategóriában, mintha nem lennének hajlandóak tudomásul venni, hogy ebben a kategóriában ez már nem kell a vevőknek. Auditól az Opelig, Fiattól a Renaultig... aztán meg is buknak vele mind, kivétel nélkül.

A Scorpio nagy nóvuma amúgy az volt, hogy ez volt a világon az első olyan autótípus, amibe szériában szerelték az ABS-t. Ez azért '85-ben marha nagy szó volt ám  :sorcerer:
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.17 23:24:15 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #9693 Dátum: 2012.01.18 00:07:52 »
Próbáltam már erős szívóbenzinest is, manuális váltóval.....de a turbósnál hirtelen jelentkezik a hátba verő érzés, és ez növeli a gyorsulási élményt. Lehet hosszabb távon nekem is inkább egy erős szívóbenzines kéne, mert nem ránt akkorát ha a gázra lépsz..  :hmmmm:
Emlékszem, mikor az astraH OPC 2literes 250lovas turbóbenzines a tesztadatokban hozta a Golf5 R32 értékeit, sőt, több dologban odaverte..
Na igen, ahhoz tényleg már marha nagy szívómotor kell, hogy akkorát rúgjon (mármint pörgetés nélkül, nyomatékból), mint egy mai, nagyobbacska turbó.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #9694 Dátum: 2012.01.18 00:17:56 »
... aztán 1987/88-ban ültem utasként egy 190-es merciben... családi barát jött vele az USA-ból, Frankfurtban bérelte a kocsit... ami megmaradt, az az öv bekapcsolására jelző fény felül... na az is nagy szám volt nekem.... de talán a mindentvivő az utcákban lakó családi barátunk, egy idős hölgy, aki az amerikai testvérétől kapott egy vadi új VW Jetta-t..... a 80as évek eközepén.. talán 84-ben.. ott álltam a garázsban a kocsi mellett, és nem hittem a szememnek.. még ma is látom ezt a kocsit, mai napig használja a hölgy...már 80év körül van, a kocsi meg olyan 27éves lehet minimum.
Az én hasonló "űrhajó"-élményeim:

-Az első komoly, új, nyugati kocsi, amivel közelebbi ismeretséget köthettem, egy rokon '84-es, kétajtós (!), kétliteres Opel Rekordja volt - elképesztő kontraszt volt ez a kocsi a Dacia & Co.-hoz képest. Valszeg ennek tudható be, hogy a faceliftes Rekord E, és a kortárs Senator és Monza a mai napig nagyon tetszenek  :yes: ... Éppenséggel anno egy hajszálon múlott, hogy nem egy Rekordot vettem a Camry helyett.

-Ugyanez a rokon -a gyakori autócsere híve- másfél évvel később már egy szintén újonnan vett, ugyancsak kétliteres Mazda 626 kupéval jelent meg  :sorcerer: ... Ez, az utastérben lévő több kütyü, gomb stb. miatt még inkább űrhajó volt, mint a Rekord!

-Nagybátyám '86-os, ugyancsak újonnan vett Toyota LiteAce-je már nem volt AKKORA nóvum ezekhez képest - de azért ahhoz mérten, hogy ugye ez csak egy praktikus kisbusz, igencsak lenyűgözött  :yes:

-Ezt követően beszálltunk mi is a klubba, mert '86 végén megvettük a Coronát  :clap:

-Mégis volt még egy olyan, rokonság-béli nyugati kocsi, ami anno nagyon elvarázsolt: '90-ben, másik nagybátyám akkor három éves, 2.3 öthengeres Audi 100-asa. Az a forma, az a hely, a motorhang, az erő  :cool2: ... Tátottam a számat, ahogy illett  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #9695 Dátum: 2012.01.18 00:21:45 »
Nekem is...na majd...csak legyen ilyen szép példány sűrűbben,mert elképesztő milyen romok vannak ezek között,már képről is...
Hát, te... Németországban Rajnát lehet rekeszteni a jó állapotú, W202-es C-Mercikkel  :yes: ... Most van a mélyponton az áruk, mármint főleg a korai évjáratoké. Youngtimerként még nem gondolnak rájuk (vagy csak épp most kezdenek), használt kocsinak már öregek, a dízelek az Euro 2 miatt már ki vannak tiltva a környezetvédelmi zónákból... Dögivel lehet találni nyugdíjas első tulajtól való, nem túl sokat futott, megkímélt darabokat jutányos áron. A mobile.de, ha beállítod hogy C-Klasse, futott km max 150 ezer (!), ár-limit 2000 euro (!), 119 találatot dob ki! 200 ezer km-es limittel pedig már 447-et  :sorcerer: ... Mondom még egyszer: 2000 eurón belül.

Szal, aki jó Mercit akar venni olcsón, az most keressen egy szép W202-est  :yes: ... Olcsóbbak már nem lesznek, és pár év múlva már a választék is rohamosan kezd majd csökkenni.

Egy konkrét példa... Erre az autóra most kb. 110 ezer Ft lenne a regadó.
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.18 00:32:40 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #9696 Dátum: 2012.01.18 00:39:18 »
Másrészt félreértesz, a nehéz türtőztetni magam-at arra értettem, hogy a sebesség határokat azért illene nagyjából betartani..és egy ketyegő méregzsákkal a talpad alatt baromi nehéz 50-el meg 70el, meg 100al menni.
Nem (csak) a sebességhatárok betartásán múlik a biztonságos vezetés  :) ... Van hogy a megengedett is túl sok; másrészről biztos, hogy az Ákos+E 350 kombó jóval kisebb kockázatot jelent a többi közlekedőre, mint a 78 éves Józsi bácsi + Suzuki szedán (gyári gumikkal, naná) kombó, függetlenül attól, hogy előbbi 90 helyett 120-al, utóbbi meg 70-el közlekedik.

(Hagyjatok azzal, hogy a 90-el közlekedő Ákos + E 350 kombó meg MÉG kisebb kockázatot jelentene, mert erre az a szokásos válaszom, hogy menjünk gyalog és akkor nem lesz egy autóbaleset sem.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #9697 Dátum: 2012.01.18 00:45:25 »
Annyira nem vagyok otthon a Carina-k terén,de azoknál szerintem olyan nem fordul elő,mint az R5 esetében,h egy "francia" kocsi és egy "szlovén" kocsi kormányműve nem egyforma,úgyhogy mindkét kocsi 1,4es :)
De mondhatnám még az ülések felfogatását is. Bolondok voltak a franciák. Ma egy full extra kocsi között és egy fapad kocsi között nincsenek különösebb technikai különbségek....hogy 4 féle önindító, 3 fajta generátor, szétszedés közben kiderülő két fajta kormánymű, tudtommal 3 fajta féltengely, nálunk eddig 5 fajta váltó fordult meg, 2 fajta ülés felfogatás, két fajta benzinszivattyú (turbos kocsihoz szerencsére nem volt közünk), 3 fajta hűtő, 3 fajta légszűrő, és minden egyes karburátorhoz kalibrált integrált elektromos gyújtó egység...
Hát... Az európai gyártók jók ebben a variálásban, az biztos. De amúgy ez korántsem Renault-specialitás, és hidd el nekem, hogy a japánokat is csak azért sújtja kevésbé, mert eleve kevesebb féle motorizációt, típusváltozatot kínálnak.

De most mondjam neked, hogy a '85-ös facelift során a Toyota Camryben pl. még a benzintank formája is megváltozott?

Japán vs. angol Carina: ezermillió részletben térnek el, pl. más a gyújtáselosztó a japán és az angol 1.6-osban, stb stb stb.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Egyéb autók
« Válasz #9698 Dátum: 2012.01.18 09:27:00 »
Scorpio, hejj, apám asszem 1996-ben vett egy 2.5 TD-t, rendes négyajtósat. Kb. három-négyéves lehetett, igazi nagyautó hangulata volt. de sokat vezettük a tesóimmal...akkora volt, hogy BÁRKI keresztbe tudta tenni a lábát hátul úgy, hogy elől is kényelmesen ültek...a 92 lóerő tiszta amerika volt, bármilyen körülmények között ugyanúgy gyorsított, kábé 170ig, annyi volt a vége. befért a fűnyíró a csomagtartóba! vagy 200000 km-t hajtottunk bele, végiggürizett pár építkezést, volt rajta egyszer egy sebességváltó csere, egyébként hibátlan volt. nagyon szerettük, lapos széles, szuperjól nézett ki. soha nem volt semmi baja. végül apám odaajándékozta egy rokonnak, aki rövid úton tönkretette :(

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Egyéb autók
« Válasz #9699 Dátum: 2012.01.18 09:30:55 »
gyerekkori szerelemautónak meg kérek egy ilyet http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=murbwnodtron
 :wub:

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #9700 Dátum: 2012.01.18 10:52:21 »
Ez a C merci tényleg jó! Nekem mondjuk bármelyik C merci bejövős! A legújabb is tetszik (kombiban üvegtetővel), viszont a műszerfala szerintem túlzottan műanyag. Az én Corollám műszerfala kulturáltabb. Mutatok egy példát.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Egyéb autók
« Válasz #9701 Dátum: 2012.01.18 14:29:55 »
18-20-  éves koromban pont ugyanúgy utáltam öket, mint most  :devil:
Tavaly óta miért változott volna bármi is?  :devil:
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Egyéb autók
« Válasz #9702 Dátum: 2012.01.18 14:41:31 »
Ez a C merci tényleg jó! Nekem mondjuk bármelyik C merci bejövős! A legújabb is tetszik (kombiban üvegtetővel), viszont a műszerfala szerintem túlzottan műanyag. Az én Corollám műszerfala kulturáltabb. Mutatok egy példát.
mondi! Ez pont nem a legújabb. Jött egy fészlift, amivel pont az általad is említett műanyagízt javították, most már kulturáltabb a belseje.
Gabe 254.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Egyéb autók
« Válasz #9703 Dátum: 2012.01.18 14:47:33 »
Tavaly óta miért változott volna bármi is?  :devil:
de jo is lenne....... ha újra 20+1 lehetnék  :whistling: :D
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Egyéb autók
« Válasz #9704 Dátum: 2012.01.18 14:51:46 »
Amúgy konfiguráltam magamnak egy Mercit a honlapjukon. 21 milla lett. Egy C-lasse kombi :D
Gabe 254.