Trotter Mester figyelmébe
Pár, jelenkori teszt adat nagy kedvencéről, a Citroen DS-ről
... Az AutoBild Klassik különkiadásának, ami havonta jelenik meg, adott ez a jó szokása, hogy youngtimer/veterán autókat tesztel, a jelenlegi kritériumok szerint. Így olyan gyorsulási, fogyasztási stb adatok jönnek ki, amik összevethetők az ugyanilyen módszerrel tesztelt új kocsik tudásával.
Szóvaaal... a DS, konkrétabban egy '72-es D Super 5 modell (vagyis 5 sebességes, kézi váltós), 2.2-es négyhengeres, 104 LE-s motorral volt felszerelve. Gumiméret 185x15 (!), üres tömeg (ez már mért adat) 1314 kg. Gyorsulás 0-ról 100-ra 13.5 mp. Végsebesség 175 km/h. Rugalmasság 60-100 négyesben 11.3 mp, 80-120 ötösben 19.4 mp. Fékút 100-ról 0-ra 52.4 m (ez bizony igen jó érték egy 70-es évek eleji autótól!). Teszt-átlagfogyasztás: 11.9 l (erre sem lehet semmit mondani egy ennyi idős, 2.2-es, 1.3 tonnás kocsi részéről).
Legyen itt egy kép is, de mivel a DS kinézetét úgyis mindenki fejből fújja, ezért inkább a műszerfaláról, mert az sem kevésbé érdekes!
Egyrészt szvsz meglehetősen modern ahhoz képest, hogy a '67-es facelifttől így nézett ki
! Másrészt, érdemes megfigyelni a sajátosságokat
-A pedálok... a bal oldali a rögzítőfék; és az a kerek, fekete gumi-gomba - na, az a fék. GSA-ban volt szerencsém hasonlóhoz - életemben nem vezettem kisebb pedálerőt igénylő fékkel rendelkező autót.
-Kormányváltó, ahogy illik
-A visszapillantó: az erősen lejtős tetővonal indokolta ezt az elhelyezést.
-A bal oldali műszer közepén lévő hatalmas, piros visszajelző lámpa: mint a repülőgépekben a "master caution", csak épp ez az autó lelkét képező központi hidraulika-rendszer hibájára figyelmeztetett, lehetőleg minél feltűnőbb módon.
-Az a könyöklő...
-A kormánykerék: eleve a formája... és az állása: bármilyen fura is, gyárilag így állt egyenesen. 8 órára mutató küllővel. Mindegyik.
-A rögzítőfék-pedáltól balra látszik valamennyi a felfüggesztés magasságát szabályozó kezelőszervből.