music nemrégiben, az új TÜV-statisztika kapcsán némi pejoratív éllel említette, hogy a Dacia Logan "méltó a nevéhez", lévén nem szerepel jól a felmérésben, 115. lett egy 125-ös listán.
Mivel a típust (ahogy azt már korábban is írtam) az egész koncepciója alapján nagyon szimpatikusnak tartom és össze is olvasok róla, amit csak találok, ezért kissé árnyalni szeretném a képet!
Először is, hogy mit jelent konkrétan ez a 115. helyezés? Hát azt, hogy a három éves Loganek 8.7 %-a megbukik a műszaki vizsgán. Mennyire rossz ez az eredmény? Az összes autó átlaga 5.1 %, szóval szerintem nem vészes; egy Kia Carnivalnál pl. (ő a sereghajtó) ez az arány 29.3 % ! A Renault Espace szintén 8.7 %-ot produkált; a Fiat Stilo, a PUG 307, a Citroen C4, a PUG 407 stb. pedig rosszabbak, mint a Logan.
Az a Logan, aminek az érintett példányai a széria elejéről származnak; az a Logan, ami egy gyakorlatilag teljesen új gyárban készített, közvetlen előd nélküli komplett új típus. És annyiba kerül, amennyibe. Úgy gondolom, mindezek fényében egyáltalán nem kell szégyenkeznie az autónak emiatt a 8.7 % miatt. Egyébként van két másik mutatószám is; az egyik a vizsgán hibátlan autóké, ez a Logannél 69.9 %, míg az átlag 80.5 %; és a vizsgán kis hiba miatt kifogásolt (de meg nem bukott) kocsiké: Logan 21.4 %, átlag 14.4 %.
Egyébként a statisztikából kiderül az is, hogy melyek egy adott típus legjellemzőbb problémái (amelyekben a legnagyobb eltérést mutatja az átlaghoz képest): ezek a Logannél a túl nagy kormány-holtjáték, a hibás hátsó lámpatestek és a hibás kipufogórendszer.