Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5181038 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Re: Egyéb autók
« Válasz #930 Dátum: 2010.02.13 13:45:54 »
Egyébként ezek a gyanús értékek sztem. nem sík körülmények között készültek ;)
Amikor utazunk szoktunk olyat játszani, hogy szerinted most emelkedik, vagy lejt az út. Haverok 80%, és a családom nagy része is lejtőnek mondja az emelkedőt, és fordítva.
Szóval 2-3% lejtő, esetleg hátszél hozzátehet sztem 10km/h-t az autó végéhez.
A Corollámat 2x tapostam meg. 1x nagyon siettem, és viszonylag sík, de inkább emelkedő úton 170-nél óra szerint nem akart többet menni. Ez olyan 160-nak felel meg kb. Ugyanakkor lejtős pályán mentem vele gond nélkül 180-at úgy, hogy nem is nyomtam neki annyira.

1 autót vezettem huzamosabb ideig végsebességen FAstra 1.6 100 lovast. Ott is jól látszott, hogy ha lejtett az út 1 picit, rögtön 10-el feljebb ment a sebesség. De még így se sikerült GPS szerint 200 fölé vinni.

1.0 Yaris, óra szerint 165 volt, szintén kicsit lejtős körülmények között. Ennek ugye 155 a vége, tehát kb stimmelt. Nem akartam jobban nyomni neki.
Ettől még lehetnek fölfelé nagy gyári szórású autók.
Laco 73 :D

Satriani

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #931 Dátum: 2010.02.13 13:59:59 »
Azért az is benne van a pakliban, hogy a rendszeresen nyúzott-hajtott autók ha tetszik, ha nem, képesek jobban menni, mint az "ellustított" gépek. Amíg az enyémet rendszeresen hajtottam 160-170 körül sztrádán, és előzésekkor esetenként 6000-ig kihúzattam, jobban ment, mint mostanában, amikor enyhén szólva is tatásan vezetek. :D

Peti

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #932 Dátum: 2010.02.13 14:55:56 »
Akkor ennek is jó masszívan szépít az órája.

Minden bizonnyal, kötve hiszem hogy 2esbe is 100valameddig kipörögne :flowers:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #933 Dátum: 2010.02.13 15:29:32 »
Egyébként ezek a gyanús értékek sztem. nem sík körülmények között készültek ;)
Amikor utazunk szoktunk olyat játszani, hogy szerinted most emelkedik, vagy lejt az út. Haverok 80%, és a családom nagy része is lejtőnek mondja az emelkedőt, és fordítva.
Szóval 2-3% lejtő, esetleg hátszél hozzátehet sztem 10km/h-t az autó végéhez.
Hajaj, simán  :yes: ! Sőt. Tényleg már egy pici lejtő is elég, hogy szépen megnőjön a végsebesség (kivéve, ha az adott autóban olyan váltóáttételezés van, hogy végsebességen a maximális fordulatszámon pörög a motor).

Korábban már írtam, hogy pl. a Camrymben annyira hosszú az ötödik, hogy az autó elméletileg, megfelelően lejtős úton akár 270 km/h (óra szerinti) sebességet is elérhetne  :sorcerer: ... Így néz ki ugyanis a fordulatszám végsebességen, sík úton:

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

TSityu

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #934 Dátum: 2010.02.13 15:35:50 »
... a Camrymben annyira hosszú az ötödik, hogy az autó elméletileg, megfelelően lejtős úton akár 270 km/h (óra szerinti) sebességet is elérhetne...

Annyit, szakadékba hátszéllel se menne,  ;) de az biztos, hogyha a 1.0 yaris sík úton 200-at menne nem csinálnák a TS-t.  :tt2:

Peti

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #935 Dátum: 2010.02.13 15:43:53 »
...de az biztos, hogyha a 1.0 yaris sík úton 200-at menne nem csinálnák a TS-t.  :tt2:

Pláne hogy az se megy valós 200at.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #936 Dátum: 2010.02.13 16:08:51 »
... a Camrymben annyira hosszú az ötödik, hogy az autó elméletileg, megfelelően lejtős úton akár 270 km/h (óra szerinti) sebességet is elérhetne...
Annyit, szakadékba hátszéllel se menne,  ;)
Ezért írtam azt, hogy "elméletileg"  :szemez:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #937 Dátum: 2010.02.13 16:45:59 »
Egyszer, még az Index Volvo-topikjában csúnya veszekedéssé fajult a vitám egy illetővel, aki váltig állította, hogy a szívó 1.7-es Volvo 480-asával (vmax 190)  220-at ment, és nem volt hajlandó elhinni a "mesét" az óra-csalásról  :nonono:
Láttam fényképpel igazolt ( :D) 212-vel száguldozó 1,6-os Picasso-t  :lol:
nekem is volt ismerősöm, akit Samarával fotóztak le 192-vel az M7-en...
music     

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Re: Egyéb autók
« Válasz #938 Dátum: 2010.02.13 19:46:27 »
Korábban már írtam, hogy pl. a Camrymben annyira hosszú az ötödik, hogy az autó elméletileg, megfelelően lejtős úton akár 270 km/h (óra szerinti) sebességet is elérhetne  :sorcerer: ...
Azon kevés autó esetében, amit vezettem, 5. ben nem igazán lehetett megközelíteni a piros tartományt. Yarisnál 5000 körülig lehet, a Corollámnál 5300ig, FAstránál 5100ig kb. emlékeim szerint. Mind3 autónak rövid az 5. fokozata pedig.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #939 Dátum: 2010.02.13 20:28:19 »
Korábban már írtam, hogy pl. a Camrymben annyira hosszú az ötödik, hogy az autó elméletileg, megfelelően lejtős úton akár 270 km/h (óra szerinti) sebességet is elérhetne  :sorcerer: ...
Azon kevés autó esetében, amit vezettem, 5. ben nem igazán lehetett megközelíteni a piros tartományt. Yarisnál 5000 körülig lehet, a Corollámnál 5300ig, FAstránál 5100ig kb. emlékeim szerint. Mind3 autónak rövid az 5. fokozata pedig.
OK, de azért nem szokott ekkora lenni a "hézag".
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Egyéb autók
« Válasz #940 Dátum: 2010.02.13 22:58:29 »
Azon kevés autó esetében, amit vezettem, 5. ben nem igazán lehetett megközelíteni a piros tartományt. Yarisnál 5000 körülig lehet, a Corollámnál 5300ig, FAstránál 5100ig kb. emlékeim szerint. Mind3 autónak rövid az 5. fokozata pedig.
F Astráé nem rövid: 0,71. A mienk anno nem ment az óra szerinti 175 fölé 5-ben, (ez ténylegesen 160 alatt lehetett), pedig 175a hivatalos végsebessége.
music     

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Egyéb autók
« Válasz #941 Dátum: 2010.02.13 23:17:28 »
1,6 F Astra - 75 kemény lóerő 4.-ben óra szerint 175-180-ig elment (valóságban legalább 10-et csalt ott már -140-nél 9km/h-val ment kevesebbet!), de 5-ben szépen lassult utána kb 170-ig.
-Egyszer Tatabánya után a hosszú lejtőn elgurult 190-ig óra szerint, meg M3-bevezetőn Bp előtt a lejtőn is majdnem megfutotta az óra szerinti 190-et.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #942 Dátum: 2010.02.14 12:09:00 »
music nemrégiben, az új TÜV-statisztika kapcsán némi pejoratív éllel említette, hogy a Dacia Logan "méltó a nevéhez", lévén nem szerepel jól a felmérésben, 115. lett egy 125-ös listán.

Mivel a típust (ahogy azt már korábban is írtam) az egész koncepciója alapján nagyon szimpatikusnak tartom és össze is olvasok róla, amit csak találok, ezért kissé árnyalni szeretném a képet!

Először is, hogy mit jelent konkrétan ez a 115. helyezés? Hát azt, hogy a három éves Loganek 8.7 %-a megbukik a műszaki vizsgán. Mennyire rossz ez az eredmény? Az összes autó átlaga 5.1 %, szóval szerintem nem vészes; egy Kia Carnivalnál pl. (ő a sereghajtó) ez az arány 29.3 % ! A Renault Espace szintén 8.7 %-ot produkált; a Fiat Stilo, a PUG 307, a Citroen C4, a PUG 407 stb. pedig rosszabbak, mint a Logan.

Az a Logan, aminek az érintett példányai a széria elejéről származnak; az a Logan, ami egy gyakorlatilag teljesen új gyárban készített, közvetlen előd nélküli komplett új típus. És annyiba kerül, amennyibe. Úgy gondolom, mindezek fényében egyáltalán nem kell szégyenkeznie az autónak emiatt a 8.7 % miatt. Egyébként van két másik mutatószám is; az egyik a vizsgán hibátlan autóké, ez a Logannél 69.9 %, míg az átlag 80.5 %; és a vizsgán kis hiba miatt kifogásolt (de meg nem bukott) kocsiké: Logan 21.4 %, átlag 14.4 %.

Egyébként a statisztikából kiderül az is, hogy melyek egy adott típus legjellemzőbb problémái (amelyekben a legnagyobb eltérést mutatja az átlaghoz képest): ezek a Logannél a túl nagy kormány-holtjáték, a hibás hátsó lámpatestek és a hibás kipufogórendszer.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Re: Egyéb autók
« Válasz #943 Dátum: 2010.02.14 13:43:15 »
Azon kevés autó esetében, amit vezettem, 5. ben nem igazán lehetett megközelíteni a piros tartományt. Yarisnál 5000 körülig lehet, a Corollámnál 5300ig, FAstránál 5100ig kb. emlékeim szerint. Mind3 autónak rövid az 5. fokozata pedig.
F Astráé nem rövid: 0,71. A mienk anno nem ment az óra szerinti 175 fölé 5-ben, (ez ténylegesen 160 alatt lehetett), pedig 175a hivatalos végsebessége.
Bocs, GAstrát akartam írni.
Laco 73 :D

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Egyéb autók
« Válasz #944 Dátum: 2010.02.16 19:55:07 »
Közeljövőben szeretném lecserélni Corollámat (már túl sok gond van vele, nem érné meg rendbe rakni, sajnos); következők jönnének szóba, ha ma :) cserélném:
Astra G, 1,4i 16V                   2003/3 hó, 107000 km, 1298000 Ft;
Carina E 1,6 Gli                     1997/9 hó, 165000 km,   649000 Ft;
Hyundai Accent 1,3                2006/2 hó,   39800 km, 1148000 Ft;
Mazda 323 2.0 DiTD CE          2001/6 hó, 128000 km, 1198000 Ft;
Nissan Almera 1,5 Comfort P3 2000/5 hó,  79000 km,   848000 Ft.

Azért ezek, mert ennél a kereskedésnél vettem a Corollát, így itt számítanák be legjobban, máshol t.k. egyáltalán nem... és ezek jöhetnek szóba per pillanat a kínálatukból. Nagyjából azonos felszereltség, Carinában nincs pl. tükörfűtés :)
Ha lehet ilyet kérdezni, főleg TOYOTA fórumon, van valami, ami nagyon ellene vagy mellette szól bármelyiknek is? Ha tudtok valami kézzelfoghatót, akár saját tapasztalatot, azt megköszönném!