Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5188250 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

BloodRedSandman

  • Vendég
Re:Egyéb autók
« Válasz #9075 Dátum: 2011.11.12 12:55:38 »
Én használtam több autómatát is... végig elégedett voltam velük. Én azt mondom, hogy szerintem gyorsulásban és dinamikában 3.0 felett már tökmindegy, hogy manuál vagy aut, úgyis megy mint a barom. Versenyezni és sportoskodni manuállal lehet jobban, viszont városban, dugóban, jobbkezes utcás zuglóban az aut azért viszi a pálmát, ezért sem zavart volna, ha a scion automata lett volna... Az acura tl 3.2aut volt, az odyssey 3.5 vagy 3.0 és a caddy is 5.2 geng aut, azóta is visszasírom a hungárián araszolva, sokkal kipihentebben szállsz ki belőle...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re:Egyéb autók
« Válasz #9076 Dátum: 2011.11.12 20:40:55 »
Én csak oldschool automatát vezettem, az nem tetszett, mert ott be volt programozva, hogy hol váltson, én valóban mindig ugyanott váltott fel is, le is. Nekem a manuális váltóban az az előny, hogy akkor váltok, és oda, amikor és ahova akarok, és megjegyzendő nem szokványosan szoktam váltani. Ha ez egy automatánál is elérhető - akár gombnyomogatással, akár bármi más úton, de szekvenciális váltót nem kérek, - akkor részemről jöhet.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #9077 Dátum: 2011.11.12 20:48:18 »
Én csak oldschool automatát vezettem, az nem tetszett, mert ott be volt programozva, hogy hol váltson, én valóban mindig ugyanott váltott fel is, le is. Nekem a manuális váltóban az az előny, hogy akkor váltok, és oda, amikor és ahova akarok, és megjegyzendő nem szokványosan szoktam váltani. Ha ez egy automatánál is elérhető - akár gombnyomogatással, akár bármi más úton, de szekvenciális váltót nem kérek, - akkor részemről jöhet.
Te music, miféle autó volt ez, ami mindig ugyanott váltott? Vezettem már vagy húsz különféle automata kocsit, de ilyennel még nem találkoztam. A váltási pontoknak ugyan vagy egy minimuma és egy maximuma, de ezen belül az határozza meg, hogy mikor vált, hogy épp mennyire nyomod a gázt. És az a minimum pl. olyan alacsonyan van, hogy bárki takarékos sofőr is elégedett lehet vele.

Szekvenciális váltó alatt mit értesz?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re:Egyéb autók
« Válasz #9078 Dátum: 2011.11.12 21:12:27 »
Egy ilyen, csak négyajtósban. Ennek 3 sebességes váltója volt, és máig emlékszem, fixen 25 MPH-nél váltott 2-3 közt, amiben az a jó, hogy az USÁ-ban elég sok helyen van ilyen sebességű limit, és ha nem vigyáztam, visszakapcsolt. Sokat is evett, majd 9 litert. Velem... :eek:
Meg volt a nővéreméknek hasonló évjáratú Mitsubushi Mirage-a (ez gyakorlatilag a Lancer), ott ugyanez volt a helyzet.
music     

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Egyéb autók
« Válasz #9079 Dátum: 2011.11.12 21:16:42 »
EZ így, ahogy van, jöhetne apának sajátba...  :wub:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

TSityu

  • Vendég
Re:Egyéb autók
« Válasz #9080 Dátum: 2011.11.12 21:20:43 »
Egy ilyen, csak négyajtósban...

Azért ez egy 20 éves konstrukció, azóta azért történt egy smás.  ;)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Egyéb autók
« Válasz #9081 Dátum: 2011.11.12 21:48:22 »
Én csak oldschool automatát vezettem, az nem tetszett, mert ott be volt programozva, hogy hol váltson, én valóban mindig ugyanott váltott fel is, le is. Nekem a manuális váltóban az az előny, hogy akkor váltok, és oda, amikor és ahova akarok, és megjegyzendő nem szokványosan szoktam váltani. Ha ez egy automatánál is elérhető - akár gombnyomogatással, akár bármi más úton, de szekvenciális váltót nem kérek, - akkor részemről jöhet.
őőő izé...az avensis sose váltott ugyanott...pontosabban de,ha ugyanott gyorsítottam ugyanúgy. nagyon fain váltó, bár gondolom, egy jó átlagos lehet a mai mezőnyben. a gázpedállal simán lehetett szabályozni, hogy mit csináljon, és egyenes úton 5 másodperc alatt felváltogatott úgy, hogy 1600-1700 körül forogjon a motor. nagyon szerettem.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Egyéb autók
« Válasz #9082 Dátum: 2011.11.12 22:22:33 »
Egy ilyen, csak négyajtósban. Ennek 3 sebességes váltója volt, és máig emlékszem, fixen 25 MPH-nél váltott 2-3 közt, amiben az a jó, hogy az USÁ-ban elég sok helyen van ilyen sebességű limit, és ha nem vigyáztam, visszakapcsolt. Sokat is evett, majd 9 litert. Velem... :eek:
Meg volt a nővéreméknek hasonló évjáratú Mitsubushi Mirage-a (ez gyakorlatilag a Lancer), ott ugyanez volt a helyzet.
Nekunk az 1.8-as E15  4 gangos osregi automataval kerek 6 litert fogyasztott szinten az USA-ban  :yes: Kene  :wub:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #9083 Dátum: 2011.11.12 22:51:08 »
Van akinek nyűg az autóvezetés, van akinek nem.  :hug:

Így van, én is szeretek vezetni, és szeretek váltani is! Nekem nem kéne automata, max 3000 ccm feletti mercinél. De az is kézivel lenne a király.  :D
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #9084 Dátum: 2011.11.13 00:53:58 »
Egy ilyen, csak négyajtósban. Ennek 3 sebességes váltója volt, és máig emlékszem, fixen 25 MPH-nél váltott 2-3 közt, amiben az a jó, hogy az USÁ-ban elég sok helyen van ilyen sebességű limit, és ha nem vigyáztam, visszakapcsolt. Sokat is evett, majd 9 litert. Velem... :eek:
Meg volt a nővéreméknek hasonló évjáratú Mitsubushi Mirage-a (ez gyakorlatilag a Lancer), ott ugyanez volt a helyzet.
music, ki van csukva, hogy mindig ugyanakkor váltott  :) ... Úgy értem: valszeg ez a 25 mph lehetett a minimum neki a 2-ből 3-ba váltásra (illetve a 3-ból 2-be visszaváltásra). Ez idáig OK. De ha jobban nyomtad volna a gázt, biztosan később váltott volna.

Az meg tök természetes, hogy van egy alsó határ... Kézi váltós autót se nagyon rakunk magasabb fokozatba pl. 1000-es fordulat alatt, ugye. 25 mph az 40 kmh... Az azért épp elég korai, ha képes már 40 kmh-nál a legmagasabb fokozatba kapcsolni. De ha pl. padlóztad volna, biztos lehetsz benne, hogy sokkal-sokkal később váltott volna fel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Egyéb autók
« Válasz #9085 Dátum: 2011.11.13 02:01:18 »
Én az USA-ban vezettem egy Mitsubishi Eclipse-t. Azt nagyon utáltam, de ez betudható annak, hogy akkor vezettem először automata váltós autót.
Viszont amikor nálam volt az automata IS, azt nagyon szerettem. Egyszer kipróbáltam milyen kézzel váltani, de felesleges - persze nem is versenyzésre használtam. És ez nálam 7 litert fogyasztott, amikor a Corolla 6 sem érte volna be 6-nál kevesebbel. A Lexusban persze volt ugye ~+100 lóerő és +2 sebesség. ;)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Egyéb autók
« Válasz #9086 Dátum: 2011.11.13 08:45:48 »
Én csak oldschool automatát vezettem, az nem tetszett, mert ott be volt programozva, hogy hol váltson, én valóban mindig ugyanott váltott fel is, le is. Nekem a manuális váltóban az az előny, hogy akkor váltok, és oda, amikor és ahova akarok, és megjegyzendő nem szokványosan szoktam váltani. Ha ez egy automatánál is elérhető - akár gombnyomogatással, akár bármi más úton, de szekvenciális váltót nem kérek, - akkor részemről jöhet.
Engem az "újkori" autómaták érdekelnek. A 200-250Le fölötti automatások szóra sem érdemesek, ellenben amit 100Le körül próbáltam: Nissan Primera (II-es ?) 1,8 benzines, FocusI-es 1,6 benzines, ezek szerintem manuálissal sokkal szerethetőbbek. Viszont próbáltam egy 2TDI 140Le Jetta -t DSG-vel, na abba nagyon OK volt az automata már. Kíváncsi lennék az 1,2TSI 1,4TSI Polo/Golf/Passat -ra is dsg-vel. Nekem akkor kéne egy ilyen automatával, ha lenne mellette egy manuális váltós B autóm.  ::)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Egyéb autók
« Válasz #9087 Dátum: 2011.11.13 09:39:17 »
Engem az "újkori" autómaták érdekelnek. A 200-250Le fölötti automatások szóra sem érdemesek, ellenben amit 100Le körül próbáltam: Nissan Primera (II-es ?) 1,8 benzines, FocusI-es 1,6 benzines, ezek szerintem manuálissal sokkal szerethetőbbek. Viszont próbáltam egy 2TDI 140Le Jetta -t DSG-vel, na abba nagyon OK volt az automata már. Kíváncsi lennék az 1,2TSI 1,4TSI Polo/Golf/Passat -ra is dsg-vel. Nekem akkor kéne egy ilyen automatával, ha lenne mellette egy manuális váltós B autóm.  ::)
És hol használnád az A-t ill a B-t? :hmmmm:
Mondjuk városhatárnál autot cserélnél? [rohog]

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Egyéb autók
« Válasz #9088 Dátum: 2011.11.13 10:12:04 »
És hol használnád az A-t ill a B-t? :hmmmm:
Mondjuk városhatárnál autot cserélnél? [rohog]
Hiányozna a manuális váltás+kuplungolás. Ha mondjuk lenne egy Jetta 2tdi DSG-m, mellette a feleségemnek lenne egy swift1,3-asa manuálisan, akkor már tudnám
szeretni az automatát, mert hétvégén elmennék a swift-el bevásárolni stb. De mivel egy 2tdi dsg jetta mondjuk 3milla, egy swift 1,5, ez ugye 4,5M összesen, jelenleg meg van 1,5M ft-os autóm, így ez csak egy elvi gondolatmenet volt.  ::)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Egyéb autók
« Válasz #9089 Dátum: 2011.11.13 10:49:40 »
Hosszu uton szinte mindegy, nem? Ha pl Budaörsön berakom 5-ösbe el tudok menni szinte váltás nélkül Bécsig (és  a határnál  a 60-as táblánál se kell visszaváltanom :D), és ez majdnem a fékezés nélkül. Haonlóan Bp Mo-tól Debrecen /Nyiregyházáig- ezeken az utvonalakon járok gyakrabban.
És az automata pont a városban fogyaszt többet vagy tévedek?