1. Hát naná, hogy megbecsülik - az ilyen kőkemény, agyonverhetetlen öreg munkagépeket mindig meg szokták ![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
2. Váltó: ez komoly, hogy az egyes jobb szélen, lent van? Ilyet se láttam még. Gyakoribb megoldás, mikor bal szélre alulra teszik, s onnan jobbra-fölfelé teszed kettesbe.
3. Iszonyat kemény meló lehet vezetni egy ilyen gépet
... Egyszer de szívesen kipróbálnám ![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
1. Az összes, téli gépszemlén részt vevő kolléga köré gyűlt, amikor beindították, még azok a sofőrök is, akik idő közben már a legmodernebb ekéző gépeinken ülnek egy 370LE-s, 3 tengelyes Renault Kerax-on. A ZIL presztízse sokkal magasabb az új gépekénél.
Két sztorit mesélt még az idős gépkezelő: Egyszer, amikor fölvezényelték Borsodba elhárítani (értsd: 2méteres hófalat lemarni az útról...
![cool2 :cool2:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/cool2.gif)
) elindult hajnalban, volt, majdnem 1,5 nap, mire fölért, de rajta kívül az egész keleti országrészen alig találkozott mozgó járművel. Vag ekkor, vagy egy nyíregyházi vezénylés alkalmával rászakadt egy hatalmas, 2 méteres hófal műszak közben. Az ablakok betörtek ugyan, de kijött belőle...
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
A másik az talán az utolsó elhárítás idején volt nem messze tőlünk a 44-esen, amikor kamionok ragadtak a hóátfúvás következtében az úton, keresztbe-kasba... Tapsoltak, amikor megérkezett a ZIL-lel a kisöreg. Két kamiont mögé kötött, kirántotta őket a szorult helyzetből. Aztán, sűrű integetés közepette a kamionok megelőzték, de a kolléga csak mosolygott magában, hogy "...a következő hótorlasznál úgyis utolérlek benneteket...". Mily meglepő: úgy is lett. Lehet, hogy marás közben gyök kettővel megy, de megállni csak akkor fog, ha a gépkezelő lefékezi...
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
2. Ezen a váltón én is csodálkoztam... mint, ahogy azon is, hogy abszolút jól kapcsolható volt, olyan oroszos, de jó. A kuplung iszonyúan fent fogott. Bakker, viszont a gázpedál közvetlenségét bármelyik mai akármilyen személyautó megirígyelhetné... szinte csak rá kell lehelni és máris emeli a fordulatot...
A kormányzás kevésbé volt nehézkes, mint vártam: igaz, álló helyzetben a holtjátékon (kb 10cm) kívül nem mozdult, de, ahogy elindultam vele, lehetett tekerni... két kézzel, teli marokkal!
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
3. A gépkezelő elmondása szerint a legnagyobb problémát a 12 órás műszak okozza. Ez ezzel a géppel azért igencsak megterhelő, de, ha végig csak marni kell, az nem olyan vészes, egyenesen haladni a gépezettel sokkal kellemetlenebb. Először is, max 50-nel megy. Másodszor folyamatos varázslat az úton tartani a kormány holtjátéka miatt. De ettől lesz az ilyen kuriózum...
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)