Skacok, múlt hét pénteken vezettem a legüberebb még szolgálatban lévő gépünket:
'70 ZIL hómaró adapterrel
KATTebben még nincsen szervó kormány, ellenben 3 tengelyes, természetesen mind3 hajtva. Egy T34-es harckocsi egyik oldali motorja hajtja... ööö, hogy is mondjam, nem egy EuroVI... ellenben a gépkezelő szerényen csak annyit mondott, hogy, bár ritkán kell használni (méteres hótorlaszok), de BIZTOS, hogy EZ, ha egyszer kiment az üzemmérnökségről, akkor vissza is fog jönni...
![cool2 :cool2:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/cool2.gif)
A hómaró adapter közvetlen hajtásban van a motorral...
4db 195Ah-s(!!!) akkumlátor kell, hogy beinduljon, óránként 20L gázolajat "csipeget" el.
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
...ja, csőrös, amolyan igazi russzkíj masíína.
Egy 12 órás elhárítás, viszont korántsem leányálom benne, nincs fűtés, nincs szervo, szó szerint kőkemény a kuplung. Ellenben közel sem olyan rossz a váltója, mint gondoltam. Minden fokozat egyértelmű, csak a helyüket kell szokni:
1: olyan, mint, ha a Corit rükvercbe raknám.
2: Corit 1-esbe.
3: Corit 2-esbe
4: Corit 3-asba
5. Corit 4-esbe
Rükverc: Corit 5-ösbe...
Csak, hogy tudjátok: Hiába 41 évesek ezek a gépek, extrém téli időben (méteres hóátfúvások, stb) EZEK jelentik a túlélést mindenki számára!
Nem vicc, a debreceni üzemmérnökség egyik ilyen gépe egyszer hátulró előre haladva ledarált egy trabantot. A trabi motorblokkjában állt meg... A gépész csak annyit vett észre, hogy nem hófehér havat nyomat oldalra, hanem "koszosat". Ekkor állt meg... személyi sérülés nem történt.
A durva az, hogy mind a mai napig ezek a gépek rendelkeznek a legnagyobb respekttel a cégen belül. A gépkezelő szerint 40 éve vezeti ezt a ZIL-t és még mindig izgatottan ül bele, ha úgy hozza a vezénylés. Szerencsére az utóbbi 4-5 évben nem kellett elővenni, csak a téli gépszemlék alkalmával álltak ki vele a garázsból...