Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5192301 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #8865 Dátum: 2011.11.05 07:30:18 »
Pont a felső kategóriában számít a státusz szimbólum, alsóbb kategóriában elhanyagolható.

Érdekes: Japánban pont a német prémium márkáknak van igazán presztizse
Nem mondanám, hogy alsóbb kategóriában "elhanyagolható" - de hogy minél följebb megyünk, annál nagyobb szerepe van, az tény - és úgy valahol a Merci E-Klasse kategóriájától kezdve már tényleg komoly a jelentősége.

Bár, mondom, ez erősen országfüggő.

Azon nincs mit vitatni, hogy a németeknek, köztük is különösen a Mercedesnek (meg persze a Porschénak) a világ minden zugában igen magas az elismertsége.

A japánok meg ezen a téren olyanok, mint az amerikaiak: nem patrióták, legalábbis a többség nem az. Ebből a szempontból tényleg a németek viszik a pálmát, náluk a felsőbb kategóriákban soha semmi nem fog kilépni a mellékszereplői körből, ami nem hazai.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #8866 Dátum: 2011.11.05 08:27:27 »
A klasszikus eleganciához a sedan dukál és legkevésbé a kombi. Szerintem a gyártok igy gondolják.
Ja, biztos ezért fogy prímán az Audi A4, A6, a BMW 3, 5, valamint a Merci C és E kombi-változata  ;) ...

Nem, a gyártók NEM így gondolják. És a vevők egy igen jelentős része sem. Persze ez nem a "kőműves-kombi" kategória (ami már amúgy is kihalóban van), hanem a gyönyörű nevű "lifestyle-kombi"  :yes: ... Amibe golfütőt illik pakolni, és nem festékes vödröt.

De tényleg biztos lehetsz benne, hogy még ezekben a kategóriákban sem ciki a kombi - sőt.

Csak a legfelső (Merci S-Klasse) kategóriában nincs létjogosultsága.

Amúgy a legelegánsabb nem a szedán, és nem is a kombi, hanem a kupé  :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #8867 Dátum: 2011.11.05 08:36:08 »
Ne az itteni átlagemberből indulj ki, akik minket körülvesznek. Ismerek néhány (csak külföldi igen jómódu) embert, akiknek évek óta az utazótáska és ruháján kivül talán semmi nem volt még a kocsijában. (Nagyon hosszu utra se mennek vele mert repülnek :D)
Akkor nekik IQ-t kéne venni ;) ...

A luxus pont arról (is) szól, hogy fölösleges dolgokat engedsz meg magadnak. Ezekkel az autótípusokkal, amiket a korábbi hsz-omban felsoroltam, csak igen elvétve cuccolnak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #8868 Dátum: 2011.11.05 08:38:39 »
Ennek ellenére ritkán látni Lexust kormányzati intézmények (nem a hivatali skodákra gondolok) bankszékházak és egyéb helyeken. Én pl egy elég elit egyetemen dolgozom, és azokon a helyeken az az intézetigazgató professzorok szoktak parkolni nemigazán szoktam lexust látni. Az egyik profnak van egy öreg (mint a Tiéd) Camry-je, de a többi a legtöbb esetben merci, audi, 1-2 bimmer stb.

Lehet, hogy minimális a presztizskülönbség, de akkor is van. Ebben a kategóriában igenis számit a presztizs.
Persze hogy számít. Csak már nincs akkora eltérés, hogy egy Lexussal ne lehetne bárhova odaállni, ahova egy Mercivel oda lehet - anélkül hogy leszólnának. Egy LS, teszem azt, ugyanúgy odapasszol a luxushotel elé, mint egy S-Klasse... Max majd egy picit csodabogárnak fognak tartani, na bumm.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Egyéb autók
« Válasz #8869 Dátum: 2011.11.05 08:41:47 »
Ja, biztos ezért fogy prímán az Audi A4, A6, a BMW 3, 5, valamint a Merci C és E kombi-változata  ;) ...
Nem, a gyártók NEM így gondolják. És a vevők egy igen jelentős része sem. Persze ez nem a "kőműves-kombi" kategória (ami már amúgy is kihalóban van), hanem a gyönyörű nevű "lifestyle-kombi"  :yes: ... Amibe golfütőt illik pakolni, és nem festékes vödröt.
Hááát azért az általad felsorolt autók nem annyira a tipikus 5star golf hotelek meg pályák látogatói. Szerintem sokkal egyszerűbb a magyarázat. A német (és nyugat EU) középosztály a fenti kocsikat megengedheti magának, és ugye ezek az emberek családosak, van két gyerkőc.. stb stb.. nem is folytatom..  :szemez:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #8870 Dátum: 2011.11.05 08:47:28 »
ez földrajz-függő is. minél távolabb mész nyugat-európától, annál négyajtósabb lesz a gondolkodás. magyarországon ez már erősen érezhető, a ruszkiknál meg pláne, és az USA-ban meg Japánban is népszerűek a négyajtósok. Ellenben pl. Belgiumban alig látni nagy négyajtóst is, kicsit meg egyáltalán nem, hogy a thalia-féle szörnyetegekről ne is beszéljünk. A kombi praktikusabb, ezért kombit vesznek. tele van az ország a6-os, meg 520-as meg e200-as kombikkal, mind sok extrával, a legkisebb motorral. nekem is nagyon szimpatikus ez a gondolkodás.
Igazad van, ez európai, azon belül is elsősorban nyugat-európai sajátosság  :yes: ... És bizony nagyon pozitív. Ízlés dolga, hogy kinek mi tetszik, de objektíve a szedán a legkevésbé használható, legkevésbé praktikus autó-forma. Ehhez képest elég fura, hogy mégis azokon a helyeken elfogadottabb, keresettebb, ahol többet cuccolnak kocsival az emberek. Illogikus, na.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Egyéb autók
« Válasz #8871 Dátum: 2011.11.05 08:59:58 »
Igazad van, ez európai, azon belül is elsősorban nyugat-európai sajátosság  :yes: ... És bizony nagyon pozitív. Ízlés dolga, hogy kinek mi tetszik, de objektíve a szedán a legkevésbé használható, legkevésbé praktikus autó-forma. Ehhez képest elég fura, hogy mégis azokon a helyeken elfogadottabb, keresettebb, ahol többet cuccolnak kocsival az emberek. Illogikus, na.
Igazatok van na!
De, hogy védjem a sedán becsületét: Ha több mint 2 fő utazik az autóban, akkor már nem sok előnye van a HB-nek. Én pl azért nem vállasztottam Aurist mert annak
alig van csomagtartója, a sedánnak pedig hatalmas alapterületű. Bent van a nagy szerszámosláda meg egyébb kellékek és igy is sok hely marad, a HB azzal szinte tele is lenne.

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re:Egyéb autók
« Válasz #8872 Dátum: 2011.11.05 09:01:20 »
Igazad van, ez európai, azon belül is elsősorban nyugat-európai sajátosság  :yes: ... És bizony nagyon pozitív. Ízlés dolga, hogy kinek mi tetszik, de objektíve a szedán a legkevésbé használható, legkevésbé praktikus autó-forma. Ehhez képest elég fura, hogy mégis azokon a helyeken elfogadottabb, keresettebb, ahol többet cuccolnak kocsival az emberek. Illogikus, na.
Ez talán onnét is eredhet, hogy a szegényebb országokban azt látta/látja az ember irigykedve, hogy a jóléti országokban a sztárokat és a politikusokat hatalmas luxusszedánok szállítják, meg ezek trónolnak a katalógusokban a paletta csúcsán, így valahol nekik is ezek férkőznek be az álmaikba.
Aztán, ha lehetőség lesz rá (kinek mennyi), akkor meg akkor is szedánt vesznek, ha esetleg nem az lenne számukra sem a legpraktikusabb.
Így lesz a Thalia a régi álom szerény megtestesülése.  :D
Emlékszem, hogy gyerekkoromban nekem sem annyira a sportautók, hanem inkább a nagy szedánok voltak a csúcs (pl. 7-es bömös).  :yes:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Egyéb autók
« Válasz #8873 Dátum: 2011.11.05 09:01:34 »
Persze hogy számít. Csak már nincs akkora eltérés, hogy egy Lexussal ne lehetne bárhova odaállni, ahova egy Mercivel oda lehet - anélkül hogy leszólnának. Egy LS, teszem azt, ugyanúgy odapasszol a luxushotel elé, mint egy S-Klasse... Max majd egy picit csodabogárnak fognak tartani, na bumm.
...mondi, ezzel nem a Lexust minősítik, hanem saját magukat (sznobok)  :whistling:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #8874 Dátum: 2011.11.05 09:03:06 »
Hááát azért az általad felsorolt autók nem annyira a tipikus 5star golf hotelek meg pályák látogatói. Szerintem sokkal egyszerűbb a magyarázat. A német (és nyugat EU) középosztály a fenti kocsikat megengedheti magának, és ugye ezek az emberek családosak, van két gyerkőc.. stb stb.. nem is folytatom..  :szemez:
Nem is úgy értettem, hogy a társadalom felső osztályába tartozó emberek járnának ilyenekkel. De, ettől függetlenül, ezeket a kocsikat már senki nem tekinti a szedánoknál kevésbé elegánsnak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #8875 Dátum: 2011.11.05 09:06:45 »
Igazatok van na!
De, hogy védjem a sedán becsületét: Ha több mint 2 fő utazik az autóban, akkor már nem sok előnye van a HB-nek. Én pl azért nem vállasztottam Aurist mert annak
alig van csomagtartója, a sedánnak pedig hatalmas alapterületű. Bent van a nagy szerszámosláda meg egyébb kellékek és igy is sok hely marad, a HB azzal szinte tele is lenne.
3 emberrel még pl. jobb a HB, mint a szedán. Lehajtod a hátsó ülés kétharmadát, és plafonig pakolod... Semmivel sem fér be kevesebb cucc, nem beszélve arról, hogy méretben is nagyobbak lehetnek az egyes darabok, mint amit a szedán csomagtartó-nyílásán át tudsz préselni.

A szedán csak akkor van előnyben, ha 1. a hátsó ülésnek a helyén kell maradnia, és/vagy 2. csak "klasszikus" csomagokat (bőröndök, táskák) kell szállítani.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #8876 Dátum: 2011.11.05 09:08:05 »
Ez talán onnét is eredhet, hogy a szegényebb országokban azt látta/látja az ember irigykedve, hogy a jóléti országokban a sztárokat és a politikusokat hatalmas luxusszedánok szállítják, meg ezek trónolnak a katalógusokban a paletta csúcsán, így valahol nekik is ezek férkőznek be az álmaikba.
Aztán, ha lehetőség lesz rá (kinek mennyi), akkor meg akkor is szedánt vesznek, ha esetleg nem az lenne számukra sem a legpraktikusabb.
Így lesz a Thalia a régi álom szerény megtestesülése.  :D
Emlékszem, hogy gyerekkoromban nekem sem annyira a sportautók, hanem inkább a nagy szedánok voltak a csúcs (pl. 7-es bömös).  :yes:
Ez is egy jó meglátás  :yes: ... Ez valahol a "kisgyerek is szedánnak rajzolja az autót" gondolkodás berögzülése :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Egyéb autók
« Válasz #8877 Dátum: 2011.11.05 09:12:40 »

A szedán csak akkor van előnyben, ha 1. a hátsó ülésnek a helyén kell maradnia, és/vagy 2. csak "klasszikus" csomagokat (bőröndök, táskák) kell szállítani.
Igen ez a legálltalánosabb eset ( pl, nyaralás, heti/ havi bevásárlás is), hétköznapi használatban meg mindegy.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #8878 Dátum: 2011.11.05 09:21:55 »
Az meg, hogy a Lexusnak nincs kombija megint csak azt erősiti, hogy nem igazán prémium márka. Egy igazán prémium márkának széleskörű karosszéria és motorválasztékot kell nyújtani. Pl ahol egy "normál" autó motorválasztéka vége ér felfelé, ott még a prémium márkának tudnia kell mutatni legalább 2 motort. Ezt a németek tudják, Lexus nem.
Most megnéztem, hogy a Lexus IS-ből 2,5 literes a legnagyobb motor (ISF-et hagyjuk, mert van BMW m3, Merci C AMG, és Audi S4). Nem tudom rémlik-e, hogy bmw-ből van 330 sőt 335d is (oké, tudom ez csak 3.0 de két csigaházzal), mercinek is c350-ese...
Szerintem egyáltalán nem ezen múlik, hogy egy márka prémium-e vagy sem. Pl. a Maseratinak sincs túl nagy motorválasztéka ;) ... Vagy épp a Jaguarnak.

Ettől függetlenül, a Lexus motorkínálata tényleg nagyon kicsi. De valószínűleg komoly számítások állnak emögött... A fő piacon (USA) elég ez a választék, így is simán lépést tartanak a konkurrenciával. Ahol igény lenne a hiányzó motorokra (főleg a többféle dízelre), az Európa... Ahol viszont a Lexus példányszámban sosem fogja megközelíteni a német triót, ezen nem változtatna a nagyobb motorválaszték sem... Úgyhogy nyilván úgy döntöttek, hogy nem éri meg, mert azért egy plusz motorizációt kifejleszteni nem kis pénz.

Viszont a kombi tényleg kéne.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #8879 Dátum: 2011.11.05 09:23:28 »
Igen ez a legálltalánosabb eset ( pl, nyaralás, heti/ havi bevásárlás is), hétköznapi használatban meg mindegy.
Nem mindegy. Jóbarátomnak korábban egy Camry liftbackje, utána egy Carina kombija volt... Másfél éve vett egy szedán Astrát. Állandóan anyázott, hogy semmi nem fér bele, mennyivel nehezebb pakolni stb... El is döntötte, hogy eztán csak ötajtóst. Egy hónapja ez meg is valósult egy liftback Ave "személyében".
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )