Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5183111 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Egyéb autók
« Válasz #8715 Dátum: 2011.10.23 16:21:17 »
Szép-szép, de nem értem, hogy ha el akarja adni, akkor minek csinálja így meg, úgysem kapja meg a belefektetett pénz és energia árát.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #8716 Dátum: 2011.10.23 16:42:55 »
Mikor megcsinálta ilyenre, valszeg nem akarta még eladni  ::) ... Vagy mégis, a fene tudja; időről időre azért gazdát cserélnek ilyen szinten restaurált autók is. Hogy miért? Hát mert mondjuk most valami mást akar Moszkvics helyett, és kéne neki a pénz. Amúgy elég magas árat szabott, még a tiptop állapothoz képest is - a keleti gyártású veteránoknak (még) nincsenek igazán magas árai (kuriózumokat leszámítva) ... De a csúcspéldányok ára igazából nem lőhető be, ez valahol szerencse dolga is.

Mindenesetre az biztos, hogy 3-4 ezer euróval kevesebbért is lehet találni remek 408-asokat.

Az meg, hogy ténylegesen mennyi pénzt fektetett bele... Biztosan jóval kevesebbet, még a csúcs állapot ellenére is. Ezek egyszerű, könnyen javítható, restaurálható konstrukciók, és akad még hozzájuk alkatrész (a szovjet utódállamokban) relatíve olcsón. Ha megvannak a megfelelő szakemberek, szerintem másfél millióból kihozható egy ilyen szintű munka, ezen az autón.
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.23 16:45:04 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Egyéb autók
« Válasz #8717 Dátum: 2011.10.23 19:27:07 »
Szép-szép, de nem értem, hogy ha el akarja adni, akkor minek csinálja így meg, úgysem kapja meg a belefektetett pénz és energia árát.
de megkapja. sőt. általában ezeket olyanok csinálják, akik tudnak kárpitozni, vagy fényezni stb. az alkatrészeket meg összeguberálják valahogy. ha meg csak saját kedvtelésre ment, és most megunta, vagy pénz kell neki, hát akkor bukó...autóeladáson nem könnyű pénzt keresni :D

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Re:Egyéb autók
« Válasz #8718 Dátum: 2011.10.24 11:01:56 »
Na, ez tipikusan az az eset, amikor egy kocsit a gyári újnál jobbra restaurálnak  :sorcerer: :yes: ... Eszméletlen szép  :clap: :wub:
Űűűűű wazz... pont ilyenünk (ilyen színű is!) volt még 1988-ban.

Megdobbant a szívem. Az a régi gyerekkori képeimen ott van "Moszi", a csalátagunk. Nagyapám meg anyám vezették. Aszem '87-ben vagy '88-ban állították le az eredeti pótalkatrész gyártást, ekkor döntött úgy nagyapám pár évtized elmúltával, hogy lassan érdemes lesz eladni, és helyette egy 1 éves 1310-es Dácsiát vett. Furcsálták anyámmal egyrészt a hülye váltót ami a földből nőtt ki, másrészt azt, hogy emelkedőn hiába nyomják a gázt, nem megy úgy felfele, mint anno a Moszkvics tette.

Rengeteget jártunk hegyvidéken kirándulni, és ez fontos tényező volt abban az időben...  :hug: Mennyit aludtam én ennek a hátsó ülésein amikor hétvégén estefelé ballagtunk haza a friss levegőről, és a rengeteg rohangálástól kifáradtam. Csak KH (középhullámú) rádió volt benne, és simán fogta a Kossuth-ot még nagyon messze vidéki hegyekben is.

Még emlékszem, gyerekként segítettem az öregnek ősszel a garázsban "lezsírozni". Kipufogóba fadugó, króm elemeket bekenni, bakokra emelni (az egyedi gyártású bakok még most is megvannak! Nem azok a gagyi Tesco-s cuccok ám...). Nem te téligumi, meg ilyenek. Télen nem jártunk kocsival - hisz nem csak hogy csúszott nagyon, de nálunkfele a főbb utakat is sózták rendesen...

Az öreg rendszeresen ellenőrizte az akku állapotát úgy, hogy a víz/sav arányt mérte densiméterrel. A mérő-szett egy részét is sikerült megmentenem...

Köszönöm az élményt... jó volt erre visszaemlékezni...


« Utoljára szerkesztve: 2011.10.24 11:15:54 írta robi »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #8719 Dátum: 2011.10.24 11:20:39 »
Űűűűű wazz... pont ilyenünk (ilyen színű is!) volt még 1988-ban.

Megdobbant a szívem. Az a régi gyerekkori képeimen ott van "Moszi", a csalátagunk. Nagyapám meg anyám vezették. Aszem '87-ben vagy '88-ban állították le az eredeti pótalkatrész gyártást, ekkor döntött úgy nagyapám pár évtized elmúltával, hogy lassan érdemes lesz eladni, és helyette egy 1 éves 1310-es Dácsiát vett. Furcsálták anyámmal egyrészt a hülye váltót ami a földből nőtt ki, másrészt azt, hogy emelkedőn hiába nyomják a gázt, nem megy úgy felfele, mint anno a Moszkvics tette.

Rengeteget jártunk hegyvidéken kirándulni, és ez fontos tényező volt abban az időben...  :hug: Mennyit aludtam én ennek a hátsó ülésein amikor hétvégén estefelé ballagtunk haza a friss levegőről, és a rengeteg rohangálástól kifáradtam. Csak KH (középhullámú) rádió volt benne, és simán fogta a Kossuth-ot még nagyon messze vidéki hegyekben is.

Még emlékszem, gyerekként segítettem az öregnek ősszel a garázsban "lezsírozni". Kipufogóba fadugó, króm elemeket bekenni, bakokra emelni (az egyedi gyártású bakok még most is megvannak! Nem azok a gagyi Tesco-s cuccok ám...). Nem te téligumi, meg ilyenek. Télen nem jártunk kocsival - hisz nem csak hogy csúszott nagyon, de nálunkfele a főbb utakat is sózták rendesen...

Köszönöm az élményt... jó volt erre visszaemlékezni...
Ááá szóval neked is van Moszkvicsos múltad  :D ... Én '90-től '98-ig közlekedtem különféle Moszkvákkal, összesen 9 sajátom volt, köztük egy 408-as is  :yes: ... Mondjuk, ezt már a 2000-es évek elején vettem, direkt veteránnak - csak aztán el kellett adnom, kellett a pénz. Emellett egyik jóbarátomnak is volt régebben egy 408-asa, azt is sokat vezettem.

Na igen, a 408-as őskőkori (háború előtti Opel alapokra visszatekintő) motorja bár gyorsulni nem tudott, de rettentő nyomatékos volt. Hármasban akár el is lehetett indulni vele; 30-tól simán bírta a négyest.

Ez az autó mai szemmel már igazi oldtimer... A vezetése komoly munka, még olyan kocsikhoz képest is, mint mondjuk -hogy ne menjek messzire- egy 2140-es Moszkvics. A féket iszonyú erővel kell nyomni, de még úgy is alig fog (rásegítés nincs, dobfék elöl-hátul, szerintem olyan 90-100 m lehet a fékútja 100-ról), a kormány szintén nehéz és indirekt... A váltó csak részben szinkronizált... Az úttartás és kanyarvétel (főleg az eredeti diagonál gumikkal) egy egész más világ... Kaland, na  :cool2:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Re:Egyéb autók
« Válasz #8720 Dátum: 2011.10.24 11:29:41 »
Nekem nem volt vezetési élményem vele, mert gyerek voltam még amikor eladták. De tisztán bennem van, hogy mennyire szerettük, és az egész család imádta. Újonnan vette az öreg, még jóval a születésem előtt. Családi legendák szerint apám fiatal fejjel el akarta kérni tőle, és az öreg elutasította: "Fiam, én egy életen át dolgoztam, hogy ezt megvehessem a családnak. Dolgozz meg te is a kényelmedért, ha külön autó kell!". Na persze, hisz abban az időben egy családi autó nagy dolog volt.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Re:Egyéb autók
« Válasz #8721 Dátum: 2011.10.24 11:45:39 »
...ezt már a 2000-es évek elején vettem, direkt veteránnak...

Egyszer ha nagyon gazdag leszek, és lesz egy akkora házam hogy az udvarán a garázsba 4 kocsi is elfér, akkor aszem nekem is lesz egy ilyen veteránom. A gyerekkori családtagot majd jó pénzért "visszavásárolom"  [rohog]

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #8722 Dátum: 2011.10.24 12:25:04 »
Na igen, a tárolás  ::) ...

Amúgy a Moszkvics árak nagyon szállnak elfele. Már a korrekt 2140-esekért is bőven hatjegyű összeget kérnek, a veterán korúakért pláne; normális 412-es nincs félmillió alatt, a szép 408-asok meg még sokkal drágábbak. Én 2004 májusában még 150-ért adtam el az enyémet, rozsdamentes, hiánytalan állapotban, friss műszakival  :wacko: ... Nem volt kifogástalan, de csak részlet-munkák lettek volna szükségesek. Ma úgy vinnék el négyszer annyiért, mint a sicc.

A másik bökkenő, hogy egyszer még nagyon szeretnék egy 412-est a sajátomnak mondani  :yes: ... De ha ez így megy tovább, a dolog egyre inkább a vágyálom kategóriába kerül.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Egyéb autók
« Válasz #8723 Dátum: 2011.10.24 12:34:39 »
Igazábol ha már ugy is "nagyon" fel kell ujitani akkor érdemesebb egy minőségi oldtimert megcsinálni. Mondjuk egy Mercit, Porschet, Jaguárt, de legalább egy VW-t Opelt.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #8724 Dátum: 2011.10.24 12:42:37 »
Hát te, ennek így nem sok értelme van :) ... A veteránosok jelentős része nem véletlenül választ típust, hanem érzelmi kötődés alapján, amely mögött jellemzően az áll, hogy gyerekkorában olyan autója volt a nagypapának, faternek, nagybácsinak stb. Én is ezért szeretnék (megint) Moszkvicsot, ezért vásároltam vissza és csináltattam meg a Coronát, és ezért vonzanak a 80-as évek első felének nagy Opeljei is - nagynéném férje akkoriban egy új kétajtós Rekord E-vel mászkált, ami nekünk akkor, ott, 1984-85 Romániájában óriási élmény volt  :sorcerer:

Van persze egy másik réteg is, amelyiknek egyszerűen megtetszik maga a veteránozás/youngtimerezés (főleg utóbbi időközben már definitíve divat pl. a németeknél) - na, ők lesznek azok, akik legalábbis részben racionális alapon választanak típust. Nekik jó döntés lehet egy Merci, Opel, VW - mert ezekhez bőven van know-how, háttér, klub, szerelő, alkatrész stb.

Azt viszont hozzá kell tenni, hogy a Moszvkics 408 a maga idejében nem volt egy gagyi autó - tisztességesen összeszerelt, strapabíró jószág volt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Egyéb autók
« Válasz #8725 Dátum: 2011.10.24 12:50:54 »
Ha már ráköltesz több milliót, akkor nem mindegy milyen tipusra.
Azért a nyugati autok akkor pláne szinvonalasabbak voltak és azokat europaszerte oldtimerként is jobban keresnék.
Nem akarom leszolni a Moszkvichot, de  nem volt olyan jó hire mint a Zsigulinak, Skodának, Wartburgnak, Trabantnak.
Ok nosztalgiábol megértem.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Re:Egyéb autók
« Válasz #8726 Dátum: 2011.10.24 12:56:13 »
Hát nem is tudom, de szerintem amikor az öreg eladta a Moszit biztos, hogy vagy 25-30 éven át használta. Újonnan vette, és egyetlen balesete volt, amikor egy biciklissel csattant, nem okozott emlékeim szerint semmi sérülést sem az autónak, sem az embernek. Egyetlen sérülésre emlékszem, szeles időben a garázsajtó szögvasú profilja belecsattant a bal hátsó ajtóba, azt az egyet fényeztette újra.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #8727 Dátum: 2011.10.24 12:58:50 »
Ennek ma már nincs jelentősége, hogy anno melyiknek volt jobb híre. Épp nyugaton pedig nagyobb kuriózum a Moszkvics.

Ez a veteránosdi amúgy is egy olyan világ, ahol az ésszerűségnek gyakran nem sok szerepe van.

Ha persze valaki befektetésként csinálja, az nyilván más tészta.

--------------------------

Amúgy érthető, hogy nem volt olyan jó híre; a Lada meg a Wartburg biztosan jobb autó is volt (Skodánál típusfüggő a dolog). A Moszkvics lomha, széltében szűk, primitív a hátsó futóműve, gyenge a fékje (a 2140-es kivételével), és nagyon sokat fogyaszt - mármint a korabeli keleti konkurrensekhez képest is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Egyéb autók
« Válasz #8728 Dátum: 2011.10.24 13:18:09 »
Ennek ma már nincs jelentősége, hogy anno melyiknek volt jobb híre. Épp nyugaton pedig nagyobb kuriózum a Moszkvics.

Ez a veteránosdi amúgy is egy olyan világ, ahol az ésszerűségnek gyakran nem sok szerepe van.

Ha persze valaki befektetésként csinálja, az nyilván más tészta.

--------------------------

Amúgy érthető, hogy nem volt olyan jó híre; a Lada meg a Wartburg biztosan jobb autó is volt (Skodánál típusfüggő a dolog). A Moszkvics lomha, széltében szűk, primitív a hátsó futóműve, gyenge a fékje (a 2140-es kivételével), és nagyon sokat fogyaszt - mármint a korabeli keleti konkurrensekhez képest is.
Na én is ilyesmire gondoltam mint az utolsó bekezdésed.
Nyugaton soha nem lesz egy Moskvichnak olyan becsülete mint egy vele egykoru ottani kocsinak (mert ahogy emlitetted az ö nagypapájuk , Bogárral, DKW-val,Kapitännel, Ro-80-al, Ferdehátu Ford anglivál, Taunussal járt)
Van egy pár ilyen az én gyerekkoromból, amit ma ismét szivessen megcsodálnék

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Egyéb autók
« Válasz #8729 Dátum: 2011.10.24 13:54:44 »
Nyugaton soha nem lesz egy Moskvichnak olyan becsülete mint egy vele egykoru ottani kocsinak (mert ahogy emlitetted az ö nagypapájuk , Bogárral, DKW-val,Kapitännel, Ro-80-al, Ferdehátu Ford anglivál, Taunussal járt)
A volt NDK-sokat ne felejtsd el, elég sokan vannak  ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )