Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5009413 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Egyéb autók
« Válasz #8190 Dátum: 2011.09.22 22:06:40 »
Palaczk!
Találtam neked egy szép fehér 190-es mercit :flowers:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/190/mercedes-benz_190_190_d-5098346
Kicsit ambivalens érzéseket vált ki belőlem az a tény hogy a kocsi már egy old timer a rendszám meg UUUnióóóós

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Egyéb autók
« Válasz #8191 Dátum: 2011.09.22 22:09:04 »


Én ezeket nézegettem 190-esből 2.5 16V

Mit lehet tudni ezeknek a motorjáról? Nyomatékosok vagy pörgetni kell őket, milyen lehet a karakterisztikája? Elvileg Cosworth motorok vannak ezekben.
[/quote]
Nagyon szép csak kár hogy automat.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8192 Dátum: 2011.09.22 22:12:04 »
Mit lehet tudni ezeknek a motorjáról? Nyomatékosok vagy pörgetni kell őket, milyen lehet a karakterisztikája? Elvileg Cosworth motorok vannak ezekben.
A Cosworth úgy kerül a képbe, hogy a Merci kezdetben náluk gyártatta ezeknek a motoroknak a hengerfejeit. De több közük nem volt hozzá.

Amúgy ezek sportmotorok... A 2.3-as, változattól függően, 4500-4750 között adta le a max nyomatékát, a 2.5-ös még magasabban, 5-6000 (!) között... Ez azért elég sokat elárul a karakterisztikájukról; sportos stílusra, pörgetésre tervezték őket.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Egyéb autók
« Válasz #8193 Dátum: 2011.09.22 22:20:56 »
Régi 190-es: óóó, nagyon bírom ezeket is  :yes: ... Ráadásul ez egy korrekt ár ezért a kocsiért, ha még menthető állapotban van (csak épp nem vagyok benne biztos, hogy abban van).

W110 volt amúgy ennek a kódja. És a dízel egy igazi rakéta  :D : 55 lóerő mozgatta az üresen 1.4 tonnás kocsit. Berlinben van amúgy egy 72 éves taxisofőr, aki a mai napig egy ilyen, '64-es évjáratú 190 D-vel dolgozik, és nagy népszerűségnek örvend  :)

Nagy kuriózum volt ezeknek a kocsiknak a műszeregysége:


Viccnek szántam,nem tudom, vajon kék a belseje?
Furcsa a rendszáma :hmmmm: Ugy láttam eddig a motoroknak van U -s rendszáma.
Valoszinü agyon van bütykölve más hasonló tipusból (amiket emlit) azért nem OT-s

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Egyéb autók
« Válasz #8194 Dátum: 2011.09.22 22:21:19 »
Én konzervatív vagyok, nekem vagy a bézs MB-tex belsővel kéne vagy feketében. Esetleg bőr, de nem tudom, volt-e olyan, és nem csak az mb-tex-et nevezte a köznyelv bőrnek.
Szigorúan kéziváltóval, és a 2.0D motor kivételével bármelyik kéne. Bár lehet, hogy még a lusta 2.0D is illene egy ilyen autóhoz.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Egyéb autók
« Válasz #8195 Dátum: 2011.09.22 22:25:35 »
Merci fanoknak ajánlom az alábbi lapot.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Egyéb autók
« Válasz #8196 Dátum: 2011.09.22 22:26:39 »
Én konzervatív vagyok, nekem vagy a bézs MB-tex belsővel kéne vagy feketében. Esetleg bőr, de nem tudom, volt-e olyan, és nem csak az mb-tex-et nevezte a köznyelv bőrnek.
Szigorúan kéziváltóval, és a 2.0D motor kivételével bármelyik kéne. Bár lehet, hogy még a lusta 2.0D is illene egy ilyen autóhoz.
A 2,0D a 75 lóval is egész jó volt, volt  124-esem is 2-l-es na az már rémálom.

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Re: Egyéb autók
« Válasz #8197 Dátum: 2011.09.22 22:28:39 »
Mit lehet tudni ezeknek a motorjáról? Nyomatékosok vagy pörgetni kell őket, milyen lehet a karakterisztikája? Elvileg Cosworth motorok vannak ezekben.
A Cosworth úgy kerül a képbe, hogy a Merci kezdetben náluk gyártatta ezeknek a motoroknak a hengerfejeit. De több közük nem volt hozzá.

Amúgy ezek sportmotorok... A 2.3-as, változattól függően, 4500-4750 között adta le a max nyomatékát, a 2.5-ös még magasabban, 5-6000 (!) között... Ez azért elég sokat elárul a karakterisztikájukról; sportos stílusra, pörgetésre tervezték őket.

Mondjuk gondolhattam volna, a 16 szelep általában nem nyomatékos motort szokott jelenteni.  :S
A 6 hengeresről mit lehet tudni? Lehet az jobb választás.
Azért a motor baromi jól néz ki a képeken.  :cool2:
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8198 Dátum: 2011.09.22 23:23:19 »
Furcsa a rendszáma :hmmmm: Ugy láttam eddig a motoroknak van U -s rendszáma.
Valoszinü agyon van bütykölve más hasonló tipusból (amiket emlit) azért nem OT-s
Azért nem OT-s, mert szegénykém eléggé romos  ::) ... Amúgy hogy miként kaphatott U-s rendszámot, az számomra is rejtély.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #8199 Dátum: 2011.09.22 23:29:00 »
Amúgy hogy miként kaphatott U-s rendszámot, az számomra is rejtély.
http://www.miata.hu/klub/tagok/abence/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8200 Dátum: 2011.09.22 23:37:35 »
Én konzervatív vagyok, nekem vagy a bézs MB-tex belsővel kéne vagy feketében. Esetleg bőr, de nem tudom, volt-e olyan, és nem csak az mb-tex-et nevezte a köznyelv bőrnek.
Szigorúan kéziváltóval, és a 2.0D motor kivételével bármelyik kéne. Bár lehet, hogy még a lusta 2.0D is illene egy ilyen autóhoz.
A 190-eshez? Abban nem vészes a szívódízel sem. Lomhácska, de azért nincs az az érzésed soha, hogy ne tudnád simán tartani a forgalom ritmusát. Valós 160 a vége, szóval pályán sem gond vele mondjuk egy óra szerint 140-es utazót tartani. Meg hát egy youngtimert már amúgy sem hajszol az ember, hacsak nem vmi sportos típusról van épp szó.

Az MB-tex, az bizony műbőr  :) ... Taxikba rendelték előszeretettel, mert nagyon tartós, és könnyen tisztítható. De ezt külön kellett kérni, alapban nem ezt tették bele; szövetkárpit volt az alapeset. Volt aztán plüss ("Velours"), és persze bőr is, nyilván szaftos felárért, de amúgy bármelyik kivitelhez rendelhető. A Mercinél mindig is teljesen szabadon válogathattál az extrák közül - megvehettél te egy amúgy tök csupasz, négysebességes, fordulatszámmérő és jobb oldali külső tükör nélküli 190-est is, bőrkárpittal, ha épp erre vágytál. Vagy kérhetted a fullos, klímás, tempomatos, állófűtéses stb. 190-esedbe az MB-texet.

A bézs belső amúgy, bizonyos külső színekkel, tényleg nagyon szép  :yes: ... Pl. egy sötétzöldhöz vagy egy sötétvörös-metálhoz nagyon is el tudnám képzelni. A feketét meg egy egy csomó külső szín mellé alapban kombinálta a gyár, ha a vevőnek nem volt más kívánsága.

Íme egy kis áttekintés... klikk  :sorcerer: ... Mai szemmel már elképesztő választék (egy "mezei" középkategóriás autóban!) - és bizony nagy kár szerintem, hogy elmúltak ezek az idők  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8201 Dátum: 2011.09.22 23:43:52 »
Mondjuk gondolhattam volna, a 16 szelep általában nem nyomatékos motort szokott jelenteni.  :S
A 6 hengeresről mit lehet tudni? Lehet az jobb választás.
Azért a motor baromi jól néz ki a képeken.  :cool2:
Nem a hengerenként 2 vagy 4 szeleptől lesz egy motor nyomatékos vagy kevésbé nyomatékos... Ott van pl. a Carina E kétliteres 3S-FE motorja, 16V, aztán mégis valami elképesztően nyomatékos, zokszó nélkül dolgozik 1000-es fordulattól.

Ez viszont egy sportmotor, pörgősségre, magas fordulatszámokra kihegyezve.

Hogy "jobb"-e a (2.6-os) hathengeres, azt így nem lehet megválaszolni  :) ... Tök más a kettő. Annyi biztos, hogy a jó állapotú 2.3-16V és főleg 2.5-16V 190 E-k ára már egy ideje meredeken megy fölfelé, az már csak rajongóknak való. Ezzel szemben korrekt 190 E 2.6-osokat még lehet találni civil összegekért, bár ez a helyzet sem tart már sokáig, mert eleve elég kevés volt belőlük, és aki már hobbiból , youngtimerként veszi a 190-est (márpedig ez a csoport gyorsan növekszik), az először pont ezeket vadássza le a piacról.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8202 Dátum: 2011.09.22 23:45:56 »
Amúgy hogy miként kaphatott U-s rendszámot, az számomra is rejtély.
http://www.miata.hu/klub/tagok/abence/
Jó... De ezen a régi Mercin ugyan mivel indokolták a kis rendszámtábla szükségességét?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #8203 Dátum: 2011.09.22 23:56:57 »
És a miatán? :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #8204 Dátum: 2011.09.23 00:37:47 »
Ez egy amerikai kivitel, ha jól látom - nem? Amin hátul nincs hely a nagy szabvány magyar rendszámnak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )