Tudom, hogy ezért meg leszek kövezve, de nem bírom megállni, hogy ne írjam be, egy külföldi tesztben találtam:
A LE vs. Nm témához.
A Fiatot egy 115 lovas, közvetlen befecskendezéses, közös nyomócsöves, turbófeltöltős dízel egység hajtja. A Seatot is egy turbófeltöltős dízelmotor közvetlen befecskendezéssel, de a maximális teljesítménye csak 105 LE.
Ez a motor gyengébb, mégis a méréseknél a Seat mutatott nagyobb rugalmasságot és dinamikát, - jóval magasabb a nyomatéka: közel 50 Nm a különbség a SEAT javára -, mindezt annak ellenére, hogy Altea mintegy 90 kg-mal nehezebb a Multipánál.
A baj ott van, ha ebből "LE
vs. Nm" szembeállítást csinálunk. Akkor kezdődik a káosz és az értetlenkedés. Csak tudnám hogy minek? Ha megmondod nekem (vagy bárki másnak, aki úgy kb. ért az autókhoz), hogy adott két, kb. azonos méretű & tömegű autó, és az egyik motorja 115 LE, a másik csak 105 LE viszont 50 Nm-el magasabb a nyomatéka, akkor én megmondom, hogy utóbbi lesz a rugalmasabb. Ez nem szembeállítás, mert egyik adatból az egyik, másikból a másik menetteljesítményre lehet következtetni.
És nem is volt ezzel semmi gond, míg meg nem indult itt ez az eszeveszett "melyik viszi az autót?" vita