Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5009691 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Egyéb autók
« Válasz #7845 Dátum: 2011.09.05 11:58:14 »
Oldalakon keresztül fikázzátok szegény talicskát, ami valóban nem a Renault zászlóshajója, semmi más, mint egy ClioII puttonnyal, Kelet-Európának.
Én ennyit is mondtam róla, még ha ironikusabb megfogalmazásban is :) ... Hozzátéve, hogy elsősorban a törököknek készül(t) a Thalia, csak bedobták pár csóringer európai piacra is, ahol várni lehetett, hogy majd fogy. Amúgy ha megnézed, én NEM írtam, hogy murray Mester ne vegyen Thaliát. Én azt írtam, hogy szerintem van jobb választás ennyi pénzért, és hogy kevésbé tartós mint a Toyota. Ezt pedig nem hiszem, hogy bárki is vitatná. Ha mégis, akkor azért az elég nagy baj szerintem  ::) ...

De mégsem Dacia Logan, hanem Renault.  Van különbség, pedig látszólag majdnem ugyanaz a technika lapul a köntös alatt.
A talicska jobb egy fokkal, mint az havasalföldi.
A Logan nálunk Dacia néven fut, de van ahol Renault, sőt van ahol Nissan... Akkor azok vajon jobbak, mint a Dacia nevűek  ;) ? ... Amúgy Logant előbb vennék, mint Thaliát, mert több a hely benne, és az legalább tényleg ízig-vérig zord viszonyokra van tervezve. A Thalia simán csak a csóró ember újautója, irtózatosan kispolgári... a Logan legalább egy praktikus igásló.

Alkatrész tartósság: A Toyotákban is van eu-s alkatrész dögivel, mint az eu-s kocsikban.  Mitől xarabb ezekben a fos bosss, mint a Toy-ban? Semennyire.
Ez az, ami biztosan nem így van. A különböző gyártók különböző minőséget követelnek meg ugyanattól a beszállítótól, és persze az ár is más, mit fizetnek érte. Nem, biztos nem ugyanolyan minőségű Bosch van egy Toyotában, mint egy... mittomén... Seatban.

Ja és 210E felett vagyok már a francia diesellel,köszönjük jól vagyunk. :devil:
Örülök  :yes: ... Csak a Thalia nem Scenic, és főleg: te meg murray Mester nem egészen ugyanúgy figyeltek oda az autótokra, máshol tartjátok, és máshogy is használjátok.

De ha pl. én azt mondanám neked, hogy OK fine-éknak eddig két Alfájuk is volt/van, és semmi bajuk velük, az meggyőzne arról, hogy az Alfa megbízható autókat gyárt  ;) ?

Igen, igyekeztem egy HSz-ban a kb. 4 oldalnyi leírtra reagálni, lehet, hogy jobban tettem volna, ha cizelláltabban írtam volta le, ezért sorry Mester!

Hamár kispolgári, akkor a Renault inkább, mint a Magyarországon átkozott és gyűlölt román termék, mindentől függetlenül.  :hug:

Használat módja:  naja, nem buliautó, hanem garázsos jószág. Amúgy most néztem a km órát: 215E  :D

Alfa:  csak annyit mondanék, hogy Ok Fine-ék vigyáznak a kocsijaikra, ettől az Alfa, az Alfa.

Amúgy meg tudok olyan Laguna II-ről, amiben egykilences döci van és túlvan a 340E km-en is, ráadásul taxiüzemmódban ( :death:)  és nem volt még sem turbócsere, sem pedig motormegbontás, csupán a szokásos kopó alkatrészek, miegyéb.  Azért erről el lehet mondani, hogy tartós, nemde?

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Egyéb autók
« Válasz #7846 Dátum: 2011.09.05 13:43:56 »
Nekem renault cliom volt 93-as évjárattal megvásárláskór 132.000Km volt benne ( németből behozott 2000.-ben szerintem kb a duplája volt benne) 2 év alatt 65.000km ert mentem vele legtöbbet 5 személy csomaggal ( suliba jártünk vele).
Kopó alkatrészeken kívűl illetve egy hűtőn és egy fűtöradiátoron kívűl semmi nem volt benne cserélve.Egyik kolégám vette meg 1 éve tagnap előtt láttam és még most is szép és jó. :D
Ja és lehet hogy megfogtok kövezni de az ülése kényelmesebb volt mint a toyotáé.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Egyéb autók
« Válasz #7847 Dátum: 2011.09.05 14:44:01 »
...sokkal szűkebb az enyémnél. de ez szinte minden autóra igaz.
Ezen most már tényleg csak nézek  :hmmmm: ... Valami mágia működik abban az autóban, vagy mi  :D ?
Szerintem egy kissé elfogult... Én egyszer ültem hátul - az amúgy máig kedvenc Toyotám - egy E9 liftbackben, hát 5 km-t alig bírtam ki, olyan szűk volt a lábhely, széltében pedig átlagos volt.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re: Egyéb autók
« Válasz #7848 Dátum: 2011.09.05 14:51:10 »
Tudom, hogy ezért meg leszek kövezve, de nem bírom megállni, hogy ne írjam be, egy külföldi tesztben találtam:
A LE vs. Nm témához.
A Fiatot egy 115 lovas,  közvetlen befecskendezéses, közös nyomócsöves, turbófeltöltős dízel egység hajtja. A Seatot is egy turbófeltöltős dízelmotor közvetlen befecskendezéssel, de a maximális teljesítménye csak 105 LE.
Ez a motor gyengébb, mégis a méréseknél a Seat mutatott nagyobb rugalmasságot és dinamikát, - jóval magasabb a nyomatéka: közel 50 Nm a különbség a SEAT javára -, mindezt annak ellenére, hogy Altea mintegy 90 kg-mal nehezebb a Multipánál.
music     

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Egyéb autók
« Válasz #7849 Dátum: 2011.09.05 15:03:09 »
De hát ez megint semmi. 105 és 115 LE, illetve az 50 Nm különbség csak maximum adatok. A gyorsulásnál pedig az adott pillanatban jelen lévő nyomaték / teljesítmény számít. Szóval a teljesítmény / nyomaték görbe alakja volna érdekesebb.
Persze ha egyetlen adattal jellemeznek egy autót...
Attila 31
  - Avensis
- Prius

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Egyéb autók
« Válasz #7850 Dátum: 2011.09.05 15:05:30 »
Nem kövez meg senki.  ;)

Megpróbálom a lehető legegyszerűbben leírni az okát:

A Seat motorja adott fordulatszám mellett meghatározott tartományon belül - illetve erről az értékről gyorsítva - nagyobb teljesítménnyel rendelkezik, mint a Fiat. Ezért gyorsul jobban annak ellenére, hogy a MAXIMÁLIS teljesítménye kisebb. Ezt jelenti az 50Nm számadat eltérés. A köznyelvben ezt - pontatlanul - nyomatékosabb motornak hívjuk.

Nem szabad összetéveszteni a maximális teljesítményt és a pillanatnyi teljesítményt... A kettő nem ugyanaz, csak a maximális fordulatszámon egyenlítőnek ki.
A motor "rugalmasságát", tehát az adott fordulatszámon leadott pillanatnyi teljesítménye határozza meg.

A vizsgált szituációban a PDTDI motor volt az erősebb, de elképzelhető, hogy, ha pl. 3800-4500 fordulatok közötti "rugalmasságot" vizsgálnánk, akkor fordított lenne az eredmény, ott már a némileg kisebb tömeg és a nagyobb maximális teljesítmény fölül kerekedhetne a SEAT-én...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Egyéb autók
« Válasz #7851 Dátum: 2011.09.05 15:10:12 »
De hát ez megint semmi. 105 és 115 LE, illetve az 50 Nm különbség csak maximum adatok. A gyorsulásnál pedig az adott pillanatban jelen lévő nyomaték / teljesítmény számít. Szóval a teljesítmény / nyomaték görbe alakja volna érdekesebb.
Persze ha egyetlen adattal jellemeznek egy autót...
Erre írtam, hogy ez helytelen. A pillanatnyi teljesítmény a döntő, a nyomaték számadata azt jellemzi, hogy az autó az adott fordulatszámnál mennyire erős. Ezt tökéletesen érthetően egy valódi grafikon segítségével lehet megérteni.  :yes:... vagyis elképzelni...

A gyári megadott teljesítmény adatok mindig a maximális teljesítményt jelentik egy jó magas fordulatszám mellett. Rugalmasság mérésekor, viszont nem a maximális teljesítmény számít, hanem az éppen akkori fordulatszámon leadott teljesítmény. Ez fogja eldönteni két teljesen tetszőleges autó közül, hogy ATTÓL a fordulatszámtól melyik fog jobban gyorsulni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7852 Dátum: 2011.09.05 18:08:00 »
Alfa:  csak annyit mondanék, hogy Ok Fine-ék vigyáznak a kocsijaikra, ettől az Alfa, az Alfa.

Amúgy meg tudok olyan Laguna II-ről, amiben egykilences döci van és túlvan a 340E km-en is, ráadásul taxiüzemmódban ( :death:)  és nem volt még sem turbócsere, sem pedig motormegbontás, csupán a szokásos kopó alkatrészek, miegyéb.  Azért erről el lehet mondani, hogy tartós, nemde?
Ez jó  :D ...

Első bekezdésre: csak annyit mondanék, hogy te vigyázol a kocsidra, de ettől a Renault, az Renault. És a példa tényleg tökéletesen passzol.

Második bekezdésre: a mostani Alfájuk egy 156-os, 1.9-es JTD. Három éve egy most 25 éves srác használja, korántsem odafigyelve, cserébe jó temperamentumosan. A kocsiban most 290 ezer km van, és nem volt még sem turbócsere, sem motormegbontás, csak a szokásos kopó alkatrészek. Tartósnak mondható  ;) ?

Gondolom, érted, hogy mit akarok mondani :) ... Néhány autó, ami hibátlanul működik, NEM példa, nem bizonyít semmit. Mint ahogy, megfordítva, az sem bizonyít semmit, hogy mondi Corollájában beszart a váltó, vagy hogy TZoli 70 ezer km után kipuffot cserélt az Aygon. A statisztika, amit pl. alább is írtam: na, az mutatja meg a valós különbségeket márka és márka közt (persze az is kiderül belőle, hogy -természetesen- a Renaultoknál, vagy épp az Alfáknál is többségben vannak a problémamentes darabok).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Egyéb autók
« Válasz #7853 Dátum: 2011.09.05 18:52:46 »
 :D :D :D :D

Igen, tartósnak mondható.

Van egy mondás: ".... csak annak a statisztikának hiszek, amit én hamisítottam!"  :surrender: :tt2:

Ezzel együtt asszem kitárgyaltuk a dolgot, az az Alfa és a mi Sc-nk, nyilván szerdai darab, mondié, meg keddi, vagy pénteki.  ;) :szemez: :?: :hug:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Egyéb autók
« Válasz #7854 Dátum: 2011.09.05 18:57:23 »
Szép okfejtés, csak éppen rohadtul nem érdekli az illetőt, hogy a statisztikailag megbízható márkából éppen ő fogta ki a sz@r példányt! Legközelebb már nem tudod rábeszélni arra a márkára.
És persze ugyanez fordítva is igaz.
Szóval engem a konkrét autó érdekel, nem a márka statisztikája  :flowers:

mod: Palaczknak ment a válasz

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7855 Dátum: 2011.09.05 19:36:21 »
Nekem renault cliom volt 93-as évjárattal megvásárláskór 132.000Km volt benne ( németből behozott 2000.-ben szerintem kb a duplája volt benne) 2 év alatt 65.000km ert mentem vele legtöbbet 5 személy csomaggal ( suliba jártünk vele).
Kopó alkatrészeken kívűl illetve egy hűtőn és egy fűtöradiátoron kívűl semmi nem volt benne cserélve.Egyik kolégám vette meg 1 éve tagnap előtt láttam és még most is szép és jó. :D
Ja és lehet hogy megfogtok kövezni de az ülése kényelmesebb volt mint a toyotáé.
Sokan vannak, akiknek jobban tetszik a régebbi francia kocsik puhább ülése. Én mondjuk nem tartozom közéjük, mert városban valóban kényelmesebb a puha, viszont minél hosszabb távot mész, annál kevésbé - annál jobb a kemény ülés á la VW, Skoda stb. Erre amúgy időközben már a többi gyártó is rájött, olyan pihepuha fotőjt, mint mondjuk egy 93-as Clioé, ma már nem nagyon találsz semmiben.

Amúgy kizártnak tartom, hogy abban a Clioban hét évesen, pláne Németországban, a 132 ezer km ne lett volna valós. Az azért meglehetősen durva futásnak számít ott, egy kiskocsiban. Biztos hogy nem volt visszatekerve.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7856 Dátum: 2011.09.05 19:38:03 »
Szép okfejtés, csak éppen rohadtul nem érdekli az illetőt, hogy a statisztikailag megbízható márkából éppen ő fogta ki a sz@r példányt! Legközelebb már nem tudod rábeszélni arra a márkára.
És persze ugyanez fordítva is igaz.
Szóval engem a konkrét autó érdekel, nem a márka statisztikája  :flowers:
Ha már megvan, akkor igen. Viszont amikor kiválasztod, na akkor kell nézni a statisztikát, szerintem. Az életben nem vennék olyan autót, aminél mondjuk öt évesen 20 % a buktaarány műszaki vizsgán, ha van olyan, amin csak 10 %.

Aztán ha mégis elromlik... akkor majd az autóra haragszom. Viszont ha eleve a gyakrabban elromlót választanám, és el is romlana, akkor magamra haragudnék, amiért azt választottam.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7857 Dátum: 2011.09.05 19:44:02 »
Szerintem egy kissé elfogult... Én egyszer ültem hátul - az amúgy máig kedvenc Toyotám - egy E9 liftbackben, hát 5 km-t alig bírtam ki, olyan szűk volt a lábhely, széltében pedig átlagos volt.
Én sem értem. OK, a helykihasználás sokat számít, lásd pl. mondjuk malacorrú Passat vs. új Astra... Két, külső hosszra nagyságrendileg azonos autó, mégis az egyik beltere egy táncterem a másikhoz képest. Szóval ezen sok múlik, rendben van. De bakker, az E9 egy KICSI autó... Ma is jött egy szembe, eszembe is jutott egyből ez a beszélgetés... Kicsi... Lapos és keskeny.

De most már olyan kíváncsi vagyok, hogy asszem az lenne a legjobb, ha megkérnénk murrayt, és mondjuk Gyöngyit vagy bepit, hogy ugyan mérjenek már az autójukban belső szélességet, hátsó lábteret... Majd rakok fel pár fotót, amiből egyértelmű lesz, hogy miként is kell ezt csinálni, hogy összehasonlítható eredményeket kapjunk.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7858 Dátum: 2011.09.05 19:54:03 »
A Seat motorja adott fordulatszám mellett meghatározott tartományon belül - illetve erről az értékről gyorsítva - nagyobb teljesítménnyel rendelkezik, mint a Fiat. Ezért gyorsul jobban annak ellenére, hogy a MAXIMÁLIS teljesítménye kisebb. Ezt jelenti az 50Nm számadat eltérés. A köznyelvben ezt - pontatlanul - nyomatékosabb motornak hívjuk.
Miért pontatlanul? Teljesen fölösleges a teljesítményről beszélni, amelyik motornak adott fordulatszámon nagyobb lesz a nyomatéka, az az adott fordulatszámon jobban fog gyorsítani. És ezt nagyon is pontosan megfogalmazhatjuk úgy, hogy nyomatékosabb.

Én teljesen értetlenül állok ez előtt az egész előtt. Mostanáig azt hittem, hogy itt Satriani (volt) az egyetlen, aki a feje tetejére akarja állítani azt az abszolút általánosan elfogadott rendszert, hogy egy motort a maximális teljesítményével ÉS a maximális nyomatékával jellemzünk elsősorban, és előbbiből elsősorban az autó maximális gyorsulására és végsebességére, utóbbiból a rugalmasságára következtethetünk.

Miért kell ezt megbolygatni? Igen, vágom, hogy az adott fordulaton leadott nagyobb nyomaték nagyobb teljesítményt is jelent. De a rugalmasságot, amióta a világ világ, NEM így jellemezzük. Miért kell a feje tetejére állítani, és azt mondani, hogy ááá, nem is azért húz jobban az adott motor x fordulaton, mert nagyobb a nyomatéka, hanem mert nagyobb a teljesítménye? Én ezt komolyan nem vágom.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #7859 Dátum: 2011.09.05 19:56:21 »
A gyári megadott teljesítmény adatok mindig a maximális teljesítményt jelentik egy jó magas fordulatszám mellett. Rugalmasság mérésekor, viszont nem a maximális teljesítmény számít, hanem az éppen akkori fordulatszámon leadott teljesítmény. Ez fogja eldönteni két teljesen tetszőleges autó közül, hogy ATTÓL a fordulatszámtól melyik fog jobban gyorsulni.
Aham, és annak lesz nagyobb a teljesítménye adott fordulatszámon, amelyiknek nagyobb a nyomatéka.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )