Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5181110 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #645 Dátum: 2010.01.14 13:58:16 »
Ja. Röhejes, mint az összes, szubjektív emberi érzés  ;) ...

Hát a kollektív folksvágenimádat röhejes. Szvsz. :)

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #646 Dátum: 2010.01.14 17:13:48 »
A szar finom es taplalo, tobb milliard legy nem tevedhet.  :cool2:
kisa
born to ride

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #647 Dátum: 2010.01.14 17:44:14 »
...Kicsi legyen, keveset egyen és olcsó legyen a fenntartása. Válasz? Yaris.

Egyedül a fogyasztása több valamivel egy 1.4-es Corollának egy 1.3-as Yarishoz képest... A Space Star meg kb. annyit eszik, mint a Corolla. Meg gondolom, nem zsebből fizeted az üzemanyagot, hanem átalány alapján számolod el az iskolával. A fölöslegesen nagyot nem értem, sokan oktatnak kompakttal, sőt, régen a Carina is rendszeres T-betűs autó volt.

Nem akarok helyetted dönteni, ne érts félre, de ha részben arról lenne szó, hogy munkaidő után mivel járjak, egy kisautóval vagy egy rendes kompakttal...  :flowers:
Ha Yaris, akkor csakis az ezrest venném. Annak pedig jóval alacsonyabb a mindenféle költsége, mint az 1.4-es Corollának. Semmiképpen nem vennék 1.3-as Yarist; az értelmetlen lenne, akkor ahelyett már tényleg inkább a Corollát venném. Viszont az 1.0 Yarissal nem tud konkurrálni a Corolla, anyagiak terén.

Üzemanyag: de-de, azt az oktatónak kell fizetnie! Te kapsz egy fix óradíjat az autósiskolától, és abból gazdálkodsz. Innentől fogva, nyilván nem kell mondanom, mennyire nem mindegy, hogy mennyit fogyaszt az autó.

Méret: oktatás szempontjából minél kisebb, annál jobb. Ennyi, ezen nincs mit ragozni. Lehet oktatni nagyobbal is, persze - csak sok tanuló már eleve emiatt nem téged fog választani; akik pedig mégis, azoknak nehezebb dolguk lesz (és ezáltal neked is). Ez a (súlyos) érv áll szemben azzal, hogy a munka után is ezzel jár az ember.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #648 Dátum: 2010.01.14 17:45:08 »
Ja. Röhejes, mint az összes, szubjektív emberi érzés  ;) ...

Hát a kollektív folksvágenimádat röhejes. Szvsz. :)

Miért lenne röhejes, hogy szeretik azt, ami az övék? Szerintem ebben semmi röhejes nincs; sőt, becsülendő dolog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #649 Dátum: 2010.01.14 19:09:34 »
Miért lenne röhejes, hogy szeretik azt, ami az övék? Szerintem ebben semmi röhejes nincs; sőt, becsülendő dolog.

Az a röhejes, hogy még az Opel (vagy Ford) sem tud elég jó lenni. Pedig a Kadett mindenben jobb volt tényleg, kivéve hogy rossz embléma volt az elején. Ez a nevetséges.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #650 Dátum: 2010.01.14 19:32:34 »
Miért lenne röhejes, hogy szeretik azt, ami az övék? Szerintem ebben semmi röhejes nincs; sőt, becsülendő dolog.

Az a röhejes, hogy még az Opel (vagy Ford) sem tud elég jó lenni. Pedig a Kadett mindenben jobb volt tényleg, kivéve hogy rossz embléma volt az elején. Ez a nevetséges.
Jó, így is lehet fogalmazni. Számomra erős rá a "nevetséges" szó, maximum azt mondanám, hogy kedvesen megmosolyogtató; olyasmiken alapszik, mint a megszokás, a beválthoz való ragaszkodás... Amikor az átlag német körülnézett a 60-as évek közepén, és azt látta, hogy a szomszédnak, a sógornak, a lánya osztályfőnökének, a péknek, a... bárkinek Bogara van - akkor miért pont ő kezdett volna el kísérletezni? A németeknél "nemzeti intézmény" a Volkswagen - nem muszáj ezt mepróbálni kívülről megérteni, de szvsz nevetségesnek titulálni is erős túlzás. Na mindegy.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

leszilaci

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #651 Dátum: 2010.01.14 21:44:58 »
A modellváltások valóban lejjebb szokták nyomni az árat, de eleve jó értéktartású márkák népszerű típusai esetében ennek azért elég mérsékelt szerepe van. Pl. pont a Yarisnál is alig ment lejjebb az I-es ára, mikor kijött az új.
hmmmm....
enyémet 3,1ért vettem. 3 ajtós 1.3 klíma. 2003ban

2005 második felében gondolkodtam a cserén:
piros, 5ajtós Ts került közel annyiba, mint  anno az én autóm.
babakék terra(klíma nélkül) 1.4d4d 2,9
acélkék max1.3 5 ajtóval 2,8

igaz, raktáron "beragadt" autók voltak. így sikerült a yaris versot is elég jelentős kedvezménnyel venni.

lehet ilyesmikre apellálni. legalábbis akkor lehetett :)

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #652 Dátum: 2010.01.14 21:55:17 »
Yarisnak annyi előnye van oktatóautóként, hogy nincs hátulja, és jól ki lehet látni hátul.
Az 1000-es Yarisnak viszont a kuplung költsége lehet magasabb, meg az önindító ;) Még nem találkoztam ennyire nehezen elinduló kocsival. Mondjuk 7-8 féle autót vezettem életemben, de eléggé könnyű vele lefulladni. Az oktatónak viszont továbbra is sztem kényelmetlen a gyári ülés.
Szerdán du voltam Citrom szalonban. Hát, már értem, hogy mi a különbség 1 francia és 1 japán autó között. Annyi praktikum és kényelem, ami 1 Berlingo-ban van, megelőz még egy Avensis-t is ;) A C4 Picasso meg még 1 lapáttal rátesz a Berlingo-ra. Szóval valami hasonlóan kényelmes ülés kellene az oktatáshoz. Az én oktatóm pl. squash-olt, hogy kimozgassa a lábát nap végén.
Laco 73 :D

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #653 Dátum: 2010.01.14 22:14:15 »
ami 1 Berlingo-ban van, megelőz még egy Avensis-t is ;)

Én elhiszem, hogy ez volt 7777.hsz ed  :D! De vigyázz mit mondasz, ez nem a berlingó fan pimp cottagerider frencs klub :D

leszilaci

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #654 Dátum: 2010.01.14 22:43:59 »
Yarisnak annyi előnye van oktatóautóként, hogy nincs hátulja, és jól ki lehet látni hátul.
Az 1000-es Yarisnak viszont a kuplung költsége lehet magasabb, meg az önindító ;) Még nem találkoztam ennyire nehezen elinduló kocsival. Mondjuk 7-8 féle autót vezettem életemben, de eléggé könnyű vele lefulladni. Az oktatónak viszont továbbra is sztem kényelmetlen a gyári ülés.

Szerdán du voltam Citrom szalonban. Hát, már értem, hogy mi a különbség 1 francia és 1 japán autó között. Annyi praktikum és kényelem, ami 1 Berlingo-ban van, megelőz még egy
Avensis-t is ;)
1. aki a yarissal megtanul elindulni, az más autót is tud majd használni...bár az 1.4pdtdi-vel fulladással kezdtem első pár alkalommal, ha átültem a yarisból.
szokni kell a nyomatékszegénységet 1500 fordulat alatt a modern dízeleknél :flowers:
kollegáim meg a 1.6hdire panaszkodtak bejáratós korában.

2. 2005-ben beültem a renault kangoo-ba, majd peugeot partnerbe, onnan a citroen berlingoba, és a yaris versot vettük meg.
"csak" 2 lépéssel voltak lemaradva raktérben, praktikumban, kényelemben, használhatóságban és értéktartásban. :flowers:
ráadásul az a mocsok citrom felsértette a  tenyeremet ahogy próbáltam a raktérbe bemászni.
persze, azóta eltelt 5 év; biztos faragtak vmit a tervezőasztalon rajtuk.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #655 Dátum: 2010.01.14 22:44:39 »
Ha Yaris, akkor csakis az ezrest venném. Annak pedig jóval alacsonyabb a mindenféle költsége, mint az 1.4-es Corollának. Semmiképpen nem vennék 1.3-as Yarist; az értelmetlen lenne, akkor ahelyett már tényleg inkább a Corollát venném. Viszont az 1.0 Yarissal nem tud konkurrálni a Corolla, anyagiak terén.  
A Corolla milyen kasztnival lenne? Mert ha hatchback, akkor nem sok érvet tudnék mondani a Corolla mellett a Yaris ellenében.
music     

Satriani

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #656 Dátum: 2010.01.14 22:46:53 »
A Corolla milyen kasztnival lenne? Mert ha hatchback, akkor nem sok érvet tudnék mondani a Corolla mellett a Yaris ellenében.

A nagyobb fogyasztáson és biztosításon kívül kb. minden a Corolla mellett szól.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #657 Dátum: 2010.01.14 22:53:42 »
Oktatóautónak?
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #658 Dátum: 2010.01.14 23:18:07 »
A Corolla milyen kasztnival lenne? Mert ha hatchback, akkor nem sok érvet tudnék mondani a Corolla mellett a Yaris ellenében.

A nagyobb fogyasztáson és biztosításon kívül kb. minden a Corolla mellett szól.
Oktatóautóként semmiképpen. Próbáltál te már olyan embereket parkolni tanítani, akik nem tudnak vezetni? Olyankor minden centi számít, amennyivel kisebb az autó. És a Yaris jó fél méterrel rövidebb a HB Corinál, ez óriási különbség. Keskenyebb is valamivel. És jobban kilátni belőle, főleg hátrafelé. Mind rutinpályán, mind forgalomban komoly előnyök ezek.

És hát a pénz. Megélhetési eszköz lesz, ne felejtsük el. Átlagban másfél liter különbség van egy 1.0 Yaris és egy 1.4 Cori fogyasztása között; városban 2. Egy tanórán, városban, kb. 20 km-t megy az autó. Ergo a Yaris kb. 130 forintot takarítana meg, óránként. Abból az 1200-1500-ból, amennyit az oktató jellemzően kap egy óráért! Na, ebben kell gondolkodni.

Privát autóként más az ábra; de ez másodlagos jelentőségű. Nem mellesleg van már egy nagyobbacska autóm, a Camry.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #659 Dátum: 2010.01.14 23:21:50 »
Oktatóautónak?

Mint az már kiderült, nehezen érzem át a problémát. :D