Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5181000 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #630 Dátum: 2010.01.13 22:50:13 »
315 ezer, '79-es vagy régebbi autó van jelenleg forgalomban Németországban  :sorcerer: ... Ebből 164 ezer a hivatalos veterán-vizsgás (H-rendszámos). Talán érdekes lehet ennek az állománynak a megoszlása  :) ...

1. (nem meglepő) VW Bogár 44.540 darab.
2. Mercedes W114/W115 ("állólámpás") 10.140 darab.
3. Opel Kadett 9.334 darab.
4. Trabant 7.246 darab.
5. Mercedes W123 5.944 darab.
6. Mercedes SL (R107) 5.859 darab.
7. Opel Rekord 5.843 darab.
8. Mercedes W110/W111 ("fecskefarkú") 5.215 darab
9. Mercedes W108/W109 (állólámpás S-Klasse) 5.215 darab
10. VW Golf 4.371 darab.
11. Fiat 500 4.256 darab.
12. Porsche 911/912 4.235 darab.
13. Ford Taunus 4.127 darab.
14. Mercedes SL W113 ("pagoda") 4.044 darab.
15. Mercedes W116 3.692 darab.
16. Opel Olympia Rekord 3.329 darab.
17. BMW 02 3.321 darab.
18. Opel Ascona 3.124 darab.
19. Wartburg 2.731 darab.
20. VW Bus 2.499 darab.

Számomra nagyon örvendetes dolog ez  :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #631 Dátum: 2010.01.13 22:54:30 »
Azért a 44000 bogár megdöbbentett. Tudom, hogy iszonyú sokat gyártottak belőle, de Európában mégiscsak 74-ig gyártották, és náluk közel sem volt akkora státuszértéke, mint nálunk.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #632 Dátum: 2010.01.13 23:01:11 »
Azért a 44000 bogár megdöbbentett. Tudom, hogy iszonyú sokat gyártottak belőle, de Európában mégiscsak 74-ig gyártották, és náluk közel sem volt akkora státuszértéke, mint nálunk.
A mexikóit még sokáig forgalmazták, a német gyártás leállása után is. Státuszértéke valóban nem volt akkora - de az volt a népautó. Abba gondolj bele, hogy '74-ig, a Golf megjelenéséig az volt a piacvezető autó Németországban! Sok milliót adtak el belőle. Ehhez képest ez a bő 44 ezer darab egyáltalán nem sok.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #633 Dátum: 2010.01.13 23:08:21 »
Azért a 44000 bogár megdöbbentett. Tudom, hogy iszonyú sokat gyártottak belőle, de Európában mégiscsak 74-ig gyártották, és náluk közel sem volt akkora státuszértéke, mint nálunk.
A mexikóit még sokáig forgalmazták, a német gyártás leállása után is. Státuszértéke valóban nem volt akkora - de az volt a népautó. Abba gondolj bele, hogy '74-ig, a Golf megjelenéséig az volt a piacvezető autó Németországban! Sok milliót adtak el belőle. Ehhez képest ez a bő 44 ezer darab egyáltalán nem sok.

asszem mexikóban 2003ig gyártották és több mint 30millió kelt el belőle!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #634 Dátum: 2010.01.13 23:15:05 »
Tudom, hogy Mexikóban - sőt korábban Brazíliában is - még sokáig gyártották, de biztosan nem vitték ezeket ezerszámra Németországba.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #635 Dátum: 2010.01.13 23:21:08 »
Tudom, hogy Mexikóban - sőt korábban Brazíliában is - még sokáig gyártották, de biztosan nem vitték ezeket ezerszámra Németországba.
Dehogynem. Most pontosan utánanéztem; '78-ban állt le a német gyártás, és utána '85-ig (!) forgalmazták hivatalosan Németországban, mexikói származásúakat. Ezek még több százezres nagyságrendben találtak vevőre.

Összesen 21.5 milliót gyártottak belőle; ebből 15.8 milliót Németországban.

Mexikóban 2003 júliusában állt le végleg a gyártás, az egyre szigorodó környezetvédelmi normákat már nem tudta tartani az öreg technika, a módosítások ellenére sem.

Brazíliában 1996-ig gyártották.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #636 Dátum: 2010.01.13 23:22:51 »
Szerintem a 911 helyezése a legdurvább. Nem hiszem, hogy van még egy - akár sokkal fiatalabb veterán - típus, amiből arányaiban annyi forgalomban lenne a mai napig, mint a 911-ből.

911 a legjobb autó.  :wub:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #637 Dátum: 2010.01.13 23:35:14 »
Szerintem a 911 helyezése a legdurvább. Nem hiszem, hogy van még egy - akár sokkal fiatalabb veterán - típus, amiből arányaiban annyi forgalomban lenne a mai napig, mint a 911-ből.
De, vannak - de azok már igazi, ultradrága exóták á la Ferrari, Rolls, Aston. Ettől függetlenül, alapvetően igazad van.

Ami még érdekes, az az Opel Olympia Rekord! Ezek ősrégi autók, 47 éves közülük a legfiatalabb is! Ehhez képest egész szép állomány maradt meg belőlük, akkor is, ha figyelembe vesszük, hogy milliós példányszámban gyártott tömegautók voltak.

Aminek megvan az a kellemes mellékhatása, hogy egész baráti áron beszerezhetőek. Úgy általában is a klasszikus Opelek a legkedvezőbb árú veterán (és youngtimer) kocsik közé tartoznak; mindezt úgy, hogy hétköznapi használatra is alkalmas, relatíve olcsón fenntartható, megbízható kocsik.
« Utoljára szerkesztve: 2010.01.13 23:38:50 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #638 Dátum: 2010.01.13 23:42:52 »
Halkan megjegyezném, hogy valamikor régen szemeztem egy Bogárral, szép volt, a ritka 1,3-as már az ívelt üveges verzió. -Egész szépen ment, de egy Trabantban is jobban éreztem magam. -Aztán Lada lett belőle D:
-Lehet, hogy a hiba bennem van, de én a kocsikat használom, és a használhatóság nálam sokat számít, a bogárról viszont sokminden elmondható, csak az nem, hogy praktikus darab lenne.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #639 Dátum: 2010.01.13 23:54:56 »
A Bogár egy 30-as évek közepi tervezés... Ez behatárolja a praktikumát. De azért a németek elvoltak vele, három évtizeden át, boldog-boldogtalan... És nem csak amiatt, mert nem volt alternatíva. Igazából legkésőbb '62-től, az Opel Kadett A megjelenésétől nincs racionális magyarázat arra, hogy miért maradt még 13 éven át piacvezető a Bogár. A Kadett olcsóbb volt, tágasabb utastérrel, sokkal nagyobb csomagtérrel, jobb futóművel, kisebb fogyasztással, hatékonyabb fűtéssel... Igazából mindent jobban tudott. És mégis... A Bogarat csak egy másik VW válthatta le.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #640 Dátum: 2010.01.14 08:31:10 »
Nem vitatom, hogy egyedül, vagy édeskettesben, a hátsó padot csomagtérnek használva el lehet lenni vele, egy ideig biztos jó buli.
Amikor nekem ez alternativa volt, akkor a Lada kényelmesebb, nagyobb, erősebb, takarékosabb!!! volt. - és nem utolsó sorban nem 20, ha nem 10 éves volt a Lada, egyszerűbb szervizelhetőséggel!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #641 Dátum: 2010.01.14 08:50:20 »
A Bogarat csak egy másik VW válthatta le.

Itt a kulcsmondat. Szerintem mondjuk röhejes, de mind1... :)

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #642 Dátum: 2010.01.14 09:29:01 »
Bogár témában jártas vagyok kicsit:) Nálunk a parkolóban már évek óta van 2. Sokat jártam le a tulajjal szerelni és elég sok mindent megtanultam rajta. Persze a bogárnál már 1950ben is volt fejletettebb kocsi és tényleg egy kissé elavult technika, de a bogár az egy életstílus. Nem tudom hányan mentek már bogárral tartósabban, de bogarazni egy feeling. Az egész talán ott kezdődik, hogy van egy olyan kisugárzása (formából adódóan), hogy engem megbolondít, és úgy látszik, hogy köbö 29 999 999 embert még rajtam kívül.

A boxer motor már nem mai technika, de szerintem pont ebben rejlik megbízhatósága.Télen a szomszéd előszobájában van és ott generálozza:)..Amikor vette a szomszépom a bogarat, előtte 4évig állt egy parkolóban. Mi vittük a 6voltot, beraktuk és kb 8.ra beröffent. Kuplung csere aknával 20perc. Gázbovden csere 10 perc:). A szálanként elpattanó kmspirál hangja Budapest-Ajka távon felfoghatatlan :D A bogarasok kb olyanok mint az alfások, pl integetnek meg villognak egymásnak. És aki már volt egy rajzáson az tudhatja miről beszélek:)

A mexikói bogár így 2003felé gyakorlatilag már teljesen más volt. 4dobfék helyett már 4tárcsa volt. Egy utas fékrendszert felváltotta a két utas. Sokkal jobb volt a hangszigetelés. Kapott légzsákot. Kapott ablakmosófolyadék pumpát is, mert a régi bogarakban az elöl elhelyezett pótkerék nyomása adta a löketet(ami 1.4bár alatt lekapcsolt). Asszem fordulatszámmérőt is és még egy elég jó rádiót mellé:) Futóműve szinte teljesen más volt és még sorolhatnám....

Én sajnálom, hogy leállították a gyártást, mert ennyire egyedi autót ilyen olcsón azóta sem árultak. (nekem bejön a forma persze ez szubjektív)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #643 Dátum: 2010.01.14 13:52:12 »
A Bogarat csak egy másik VW válthatta le.

Itt a kulcsmondat. Szerintem mondjuk röhejes, de mind1... :)

Ja. Röhejes, mint az összes, szubjektív emberi érzés  ;) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #644 Dátum: 2010.01.14 13:52:48 »
Nem vitatom, hogy egyedül, vagy édeskettesben, a hátsó padot csomagtérnek használva el lehet lenni vele, egy ideig biztos jó buli.
Amikor nekem ez alternativa volt, akkor a Lada kényelmesebb, nagyobb, erősebb, takarékosabb!!! volt. - és nem utolsó sorban nem 20, ha nem 10 éves volt a Lada, egyszerűbb szervizelhetőséggel!
A Lada (a Fiat 124) három évtizeddel modernebb konstrukció... Naná, hogy sokkal jobb.

De a németek (a családok is) megoldották az életet a Bogárral: három gyerek hátul, csomagok elöl, a hátsó ülés mögött - és persze a tetőn.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )