Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5194458 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #405 Dátum: 2010.01.03 13:13:54 »
OK fine nem azt írta, hogy az XC-be a 185 LE a minimum... Azt írta, hogy pont elég bele. Szerintem ez nem ugyanaz. De ezt is értelmetlen ragozni, mert full szubjektív dolog. Annyi biztos, hogy az XC-vel jobban lehet előzni, mint a Corsával  :D ... De hogy fölösleges lenne, amit tud, azt egy pillanatig sem mondanám. Egy hosszú távokra szánt utazóautóba pont jó.

Bár Misi baromira unja, de azért még egyszer megpróbálom megvilágítani a véleményemet. Szóval szerintem meg a kettő ugyanaz. A pont elég az a minimum. Ami ennél több, az "luxus". Nyilván minél több, annál inkább. A fenti XC-be bőven elég lenne a régi R5 TDi is a maga 140 lóerejével. Városban ugye mindegy. Autópályán is (kivéve nagyon nagy sebességnél, de az egyetlen országot kivéve tilos). Országúton meg, mikor 80-90-ről kezdesz egy előzést, megint csak gyakorlatilag mindegy, alig van különbség.

Ez az én véleményem és megértem, ha más máshogy gondolja. Az egy másik kérdés, hogy azt gondolom, becsapja önmagát, ha észérveket akar keresni, ahelyett, hogy egyszerűen bevallaná, hogy szereti a nagy teljesítményt. :flowers:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #406 Dátum: 2010.01.03 14:19:39 »
Engem az érdekelne, hogy ha chiptuningot teszünk a SSangyongba, ami most 141 ló, és 170-et mondanak, mi lesz, ha véletlenül 175 sikerül? Adócsalók leszünk? Megállít a KPM, felteszik padra, és megmérik, és ez alapján az Apeh szabja ki a bírságot?
Amúgy a vitára visszatérve pl. normális előzéshez a 141 ló kevés ebben az autóban, ha 5-en vagyunk benne, és még meg is van rakva. 1 személlyel elég is lehet.
Nem fog ezzel szerintem sem foglalkozni senki.

Ami a motort meg az előzést illeti: talán a legjobban akkor fogalmazunk (okulva a tegnap este elhangzottakból), ha azt mondjuk: ebben az autóban ez a motor kevés a normális előzéshez  :) ... Így aztán ki-ki olyan adat(ok)ra gondolhat, amilyen(ek)re neki tetszik  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

TSityu

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #407 Dátum: 2010.01.03 14:56:20 »
Engem az érdekelne, hogy ha chiptuningot teszünk a SSangyongba, ami most 141 ló, és 170-et mondanak, mi lesz, ha véletlenül 175 sikerül? Adócsalók leszünk? Megállít a KPM, felteszik padra, és megmérik, és ez alapján az Apeh szabja ki a bírságot?
Amúgy a vitára visszatérve pl. normális előzéshez a 141 ló kevés ebben az autóban, ha 5-en vagyunk benne, és még meg is van rakva. 1 személlyel elég is lehet.

Már 170 lóval is adócsaló leszel, mert a +29 ló után sem fizeted be az adót.  :tt2: ;)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #408 Dátum: 2010.01.03 14:59:35 »
Ez az én véleményem és megértem, ha más máshogy gondolja. Az egy másik kérdés, hogy azt gondolom, becsapja önmagát, ha észérveket akar keresni, ahelyett, hogy egyszerűen bevallaná, hogy szereti a nagy teljesítményt. :flowers:
A rövidebb idő alatt végrehajtható előzés: észérv. Objektív előny. Időt nyersz vele (főleg egy forgalmas útszakaszon, hosszú távon nagyon nem mindegy, hogy át tudod-e "ugrálni" a kamionokat, vagy a többségük mögé percekre beragadsz), és biztonságosabb. Ez nem szeretet kérdése, hanem tény  :)

Csak hogy világos legyen, milyen kis különbségekről beszélgetünk: a 140 lovas motor, a régi V70 TDI-ben, 10.2 alatt gyorsult 100-ra és 200 volt a vége. A szóban forgó második generációs XC70 a 185 lovas D5-ös motorral 9.5 alatt van 100-on, és 210 a vége - kézi váltóval, miközben OK fine-ék autója automata! Tehát a nagyobb motor nem holmi presztízs-hajhászás miatt került a kocsiba - hanem mert szükség van rá, a megnövekedett tömeg miatt.

Hidd el nekem (vezettem): nem fölösleges, nem luxus ennek a motornak a tudása ebbe az autóba.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #409 Dátum: 2010.01.03 15:11:05 »
Most egy öreg, 1996-os Astra F Classic, Isuzu Diesel , teljesen korróziómentes, 168000km, riasztó, távir. közp zár, klíma, elektr. ablak, kivehető vonóhorog, téli- nyári gumi garnitúra felnin, plüss ülések, színrefújt lökhárító, és tükör. Komolyan kitűnő állapot, nagyon jó motor.
Kb. ennyi, véleményetek?
Én elsőre 599-re lőném be az irányárat. Előny a korához képest jó felszereltség, jó állapot, hátrány, hogy dízel. Nem reménytelen az eset, talán érdemes lenne elvinni egy Opel-szervizbe pár ezer forintért egy állapotfelmérést készíttetni.
Miért lenne (az eladhatóság szempontjából) hátrány, hogy dízel? Szerintem pont hogy árnövelő tényező. Manapság pláne, amikor égbe ugrottak az üa. árak és a dízel-benzin árkülönbözet is megint jelentős lett a dízel javára.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #410 Dátum: 2010.01.03 15:21:16 »
A rövidebb idő alatt végrehajtható előzés: észérv. Objektív előny. Időt nyersz vele (főleg egy forgalmas útszakaszon, hosszú távon nagyon nem mindegy, hogy át tudod-e "ugrálni" a kamionokat, vagy a többségük mögé percekre beragadsz), és biztonságosabb. Ez nem szeretet kérdése, hanem tény  :)

Csak hogy világos legyen, milyen kis különbségekről beszélgetünk: a 140 lovas motor, a régi V70 TDI-ben, 10.2 alatt gyorsult 100-ra és 200 volt a vége. A szóban forgó második generációs XC70 a 185 lovas D5-ös motorral 9.5 alatt van 100-on, és 210 a vége - kézi váltóval, miközben OK fine-ék autója automata! Tehát a nagyobb motor nem holmi presztízs-hajhászás miatt került a kocsiba - hanem mert szükség van rá, a megnövekedett tömeg miatt.

Dehogy objektív előny, hogy talán nyersz vele pár percet többszáz km-en (a biztonságot mint már kifejtettem nem az erősebb motor adja), hanem tipikus kifogás. A Prius mindkettőnél gyengébb menetteljesíménnyel bír, mégse ragadok be a kamionok mögé. A 86-oson sem (ott elég szép számban jelen vannak és vacak az út). A régi dízellel gyorsulna 11-12 körül az XC70, szvsz ez messze van a csigától. Ráadásul most az általad kedvelt előzésről meg rugalmasságról beszélgettünk, ahol is még kisebb különbség lenne. Legfeljebb néha vissza kéne küldeni 4-be a régebbit, na bumm. Az automata váltó pedig ilyenkor előny, mert magától visszavált. El vagytok tik kényeztetve, srácok. :)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #411 Dátum: 2010.01.03 15:27:25 »
Hát nemtudom... nekünk van a családban g astra 1.4 és szoktam is használni.... ha szénné pörgetd akkor hajlandó menni..
Szerintem te túl fiatal vagy ahhoz, hogy tudd, milyen az, amikor egy autó nem hajlandó menni. Képzelj el mondjuk egy 4tagú családot, akik többhetes nyaralásra mennek egy kispolszkival (23 LE, és ez már az erősebbik verzió...). Na, ehhez mérd.
Vagy mondok mást, úgy 25 éve a keleti blokk leggyorsabb autója a nagypolszki volt (P125 1500), a maga 17 mp-es 0-100 gyorsulásával és 155km/h-ás végsebességével. Közülünk sokan még ezekhez viszonyítunk...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #412 Dátum: 2010.01.03 15:29:55 »
Ha már érdekesség, Kadett 1.6D fogyik (alig van, én 6 literrel jártam anno, hát lett volna még benne potenciál :sorcerer:).
Hogy kihaltak  ::) ... Mondjuk, vmiért eleve jóval kevesebb fogyott belőle, mint pl. az említett Golf II dízelből.
Meg időközben jött az újabb motor, a Vectránál már emlegett 1,7/57LE.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #413 Dátum: 2010.01.03 15:32:39 »
Ezres Swiftből nincs klímás, tudtommal... Vagy ha mégis van, ritka, mint a fehér holló.
Van, de nagyon kevés, és azoknak is a 90%-a 3 ajtós, ami nálad nem jöhet szóba.
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #414 Dátum: 2010.01.03 15:40:54 »
Ezres Swiftből nincs klímás, tudtommal... Vagy ha mégis van, ritka, mint a fehér holló.
Van, de nagyon kevés, és azoknak is a 90%-a 3 ajtós, ami nálad nem jöhet szóba.
Nem csoda, hiszen ha bekapcsolod a klímát, az olyan, mintha ráakasztottad volna a kéttengelyes lakókocsit.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #415 Dátum: 2010.01.03 15:42:07 »
Tévedés. A veszélyt azzal minimalizálod, ha körültekintően vezetsz, és nem azzal, hogy egyre erősebb kocsit veszel. Ugyanis ellenkező esetben egy idő után ugyanolyan cinkes helyzetekbe mész bele, amikbe egy gyengébb autóval, csak mondjuk már nem 500m belátható útszakasz kell hozzá, hanem 300m. Ilyen egyszerű.
Ez pontosan így van. és ha az autóipari lobbinak köszönhetően az utakat már annyira elözönlik az autók, hogy mindenütt gyakorlatilag összefürggő kocsisorok lesznek, akkor vagy oda fogunk eljutni, hogy az alap az 1000 lóerő, vagy oda, hogy 40-50 lesz a max. ...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #416 Dátum: 2010.01.03 15:44:14 »
Tudod miért 185LE az alap? Pontosan azért, amiért ma már 7-8MP alatt nincs fényképezőgép, de lassan mobiltelefon se. És még így is sír a sajtó, hogy miért "csak" 200LE-s a legerősebb 2.4 D5, mikor a Mercedesnel meg a BMW-nél ez megvan már bő 2l-es lökettérfogatból. Nem lehet előzni, hát persze, biztosan.
Ezek az autok nem ritkan 2 tonna kozeleben vannak, eleg gyakran 4wd-vel, automataval es sok extraval. Ezeket nem lehet 150 lovas motorokkal terelgetni.
Hogyne lehetne. Csak az ugye égő, ha nem ő lesz az első a következő lámpánál...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #417 Dátum: 2010.01.03 15:48:13 »
Ez kb. olyan, mintha azt mondanád, hogy nincs jelentősége annak, hogy 2-essel vagy 5-össel diplomázol-e le  ;) ... Ugye, hogy van jelentősége.
Hát hacsak nem akarsz továbbmenni (PhD, DLA), akkor nincs.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #418 Dátum: 2010.01.03 15:50:58 »
Eddig nem akartam beleszólni, de már bizsereg a tenyerem. Szerintem 10kg/1Le kell egy autóba, ha több van az se felesleges csak kihasználatlan.
Ilyen erővel azt is mondhatnánk, hogy egy családnak elég 27m2, a többi felesleges, mert a kamrában úgyse lakik senki. De ha egyszer kell milyen jól jön az a kis + lóerőből és m2-ből is. ;)
Nekem ez az Avensis az első autóm, amelyik eléri ezt a szintet, és még élek, pedig előtte vezettem már majd 18 évet...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #419 Dátum: 2010.01.03 15:54:22 »
Satriani, szerintem senki számára nem kérdéses, hogy a kg/LE és a kg/Nm adatot együtt kell nézni  :)
Na, de álljon meg a menet. Itt csúcsteljesítményről, meg -nyomatékról beszélünk, miközben a mindennapi autózásban közel sem mindig használjuk ezt ki - különösen a benzinesnél nem - akkor most mi lesz? Elő a nyomaték-, és teljesítménygörbékkel!!!
music