Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5194593 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

pzs

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #375 Dátum: 2010.01.02 23:17:12 »
Láttam Romániában, hogy milyen az, ha a te álláspontod szerint vezetnek. Annyi veszélyes előzést láttam egy hét alatt, amihez itthon 2-3 év kell. Köszönöm, nem kérek belőle. Szerencsére Európa boldogabbik felén ekkora utakat autópályán tesznek meg az emberek.

Romaniaban pont az az eset all fenn, hogy az emberek nagy resze esz nelkul vezet es az esetek nagy reszeben loero hianyos autokkal (1.2, 1.4es alap benzinesek, alap Logan, amik altalaban ceges autok... nem az a 100 LE+-os kategoria) ugranak ki elozni 100as utazo temponal sokszor dupla zarovonalon vagy belathatatlan kanyarok elott. Nem az a helyzet all fenn, hogy mindenki nagy dizellel vagy benzinessel jar es tolja neki mint az allat.
Ha mar szoba jott az ottani vezetesi kultura nem csak ez az egy problemas dolog van... :
- boldog, bolgogtalan kodlampaval kozlekedik allandoan (10bol 9 kodlampaval rendelkezo auton defaultbol fel van kapcsolva)
- lakott teruleten mindenki nyomja neki, mert sok autoban van radar detektor es jelezni szoktak egymasnak ha esetleg mernek (ez eleg zavaro tud lenni amikor nyugodtan gurulok 50 esetleg 55tel es a kamionos megerkezik 90el es tol le az utrol  :surrender: )
- mivel az autok szama hirtelen megnovekedett az utobbi par evben probalnak egyre tobb helyen a nagy varosokban, elkerulo szakaszoknal korforgalmakat kialakitani (sok helyen ketsavos, felfestes 0), de a lakossag 90%-a nem ismeri az ide vonatkozo szabalyokat mivel par evvel ezelott meg 0 db. volt az orszagban (altalanos viselkedes: emberunk a ketsavos korforgalomhoz erve index jobbra kitesz, egyenes vonalban kulsobol belsobe index nelkul aztan ujra kulso index nelkul es elsonel vagy masodiknal kimegy... ertem en, hogy nagyobb sebesseggel vegre tudja hajtani a manovert, de szandek jelzese nelkul senki nem mondja meg rola, hogy merre akar kimenni.... Kicsit nem figyel oda csoro kulfoldi es oda az auto bal oldala  :no:)
- most mar sokat javult a helyzet a nem mukodo vagy rosszul beallitott fenyszorokkal kapcsolatban (cserebe van kodlampa  :clap:), de meg most is megesik, hogy ejszaka szinte kivilagitatlan szemelygepkocsival kozlekednek (nyaron tortent, hogy utolertem egy Dacia Solenzat (Logan elodje), nagyjabol 20al totymorgott elottem. Nem teljesen ertettem, elmentem mellette. Feltunt, hogy visszapillantoban nem latom. Kicsit lassitottam es megjelent.... csak a jobb oldali helyzetjelzoje egett  :helpsmilie:)
- ami talan a legveszelyesebb: termeszetes dolog a "jobbrol" (ha egyaltalan annak nevezhetjuk...) elozes. Pl. Kolozsvar elott, Szaszfenesen egy sav oda, egy sav vissza, de mindket oldalt van egy-egy szukebb sav ami most epp biciklisav azt hiszem. Egy-ket veteran korban levo Daciat latni abban a savban kozlekedni 30as tempoval. A lenyeg: 50es korlatozas. Ha figyelem a mogottem levot aki megerkezik joval nagyobb sebesseggel es el akarom engedni akkor kenytelen vok lehuzodni szabalytalanul abba a savba amit 1-2 auto kulso savkent hasznal. Ha nem huzodok le mert probalom a szabalyokat betartani akkor az esetek 90%-aban ram villog, var 1 mp-t majd kiugrik jobbra es elsuhan mellettem (meg a kamionok is :( ). Az eszebe sem jut, hogy esetleg var amig szembol nem jon semmi es szabalyosan (marmint majdnem szabalyosan, mert a sebessegkorlatok nem betartasa alapbol fennall ha menni akar) megelozzon...

Mivel szeretek ejszaka vezetni mindig ugy idozitem az oda illetve vissza utat, hogy elkeruljem a forgalmas idoszakokat. Szamomra ez a legkenyelmesebb es legbiztonsagosabb. Abban az orszagban hiaba vagy korultekinto es probalsz mindere figyelni, egy hulye barom miatt barmelyik percben meghalhatsz... Persze itt is elofordulhat, csakhogy ott sokkal eselyesebb  :cry:

Hogy kicsit a temaba is irjak: egyre kevesebb regi daciat latni az utakon. Par evvel ezelott szinte csak azokkal talalkozott az ember. Manapsag nagyon elvetve jon egy szembe. Ami viszont nagyon fura, hogy Magyarorszaghoz kepest is elmaradott, fejletlenebb, szegenyebb orszag megis egyre tobb SUV-t, 10-20-30 millas terepjarokat latni az utakon. Es ami meglepo, hogy sokkal kulturaltabban kozlekednek mint az emlitett valahova nagyon sieto ceges alap benzinesek. Itt azert az ellentkezojet tapasztalom es ez megnyugtato. Azt hiszem abban mindenki egyetert hogy egy 300-400 loeros bomos dizellel fel ezer Nm nyomatekkal biztonsagosabban lehet elozni mint egy logannal. Persze vitatkozhatnank, hogy sok mulik azon, hogy ki ul a volannal, de most azonos vezetestechnikai tudast felteteleztem :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #376 Dátum: 2010.01.02 23:21:17 »
Tessék már rájönni egyszer és mindenkorra, menetteljesítmények szempontjából sehol nem jegyzik a nyomatékot, nem véletlenül.
Sehol? Csak az összes autótesztben  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #377 Dátum: 2010.01.02 23:22:28 »
Sehol? Csak az összes autótesztben  :)

Mutass egy tesztet, ahol tömeg/nyomaték arányt számolnak. Egyet.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #378 Dátum: 2010.01.02 23:27:29 »
Annyit aláírok, hogy a max. nyomaték értéke általában (kivételek mindig vannak) utal egy autó rugalmasságára (vagyis árnyalja a kg/LE adat által adott képet), de ennyi, nem több és most csak azért sem fogom levezetni a fizikát huszadszor is. :)

A kiemelt rész kb. ugyanaz, amit én is írtam  ;) ... A fizikát meg nem kell levezetni, nekem elég, amit a stopper mutat.

Egyébként, gondolom, te sem bánod, ha hanyagoljuk a témát  :) ... Satriani úgyis kezd átmenni övön aluliba ("bohóckodás"), én itt inkább kiszállnék.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #379 Dátum: 2010.01.02 23:34:17 »
... Satriani úgyis kezd átmenni övön aluliba ("bohóckodás")...

Ne haragudj. Folytasd a magyarázatot inkább. Szóval, hol jegyzik a tömeg/nyomaték arányt?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #380 Dátum: 2010.01.02 23:39:06 »
- boldog, bolgogtalan kodlampaval kozlekedik allandoan (10bol 9 kodlampaval rendelkezo auton defaultbol fel van kapcsolva)
Asszem, ez ott gyakorlatilag legális  ::) ... Ezért nyomják ilyen gátlástalanul.

Amúgy én is sokat járok arra (évente 4x - 5x), és abszolút meg tudom erősíteni mindazt, amit írtál.

A régi Daciák hirtelen eltűnése tényleg döbbenetes! Bár ha megfigyeled, teljesen összhangban van a Loganek elterjedésével. De ami még inkább fura, hogy a jóval fiatalabb Novák, SupeRNovák, Solenzák is hogy megritkultak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #381 Dátum: 2010.01.02 23:41:41 »
... Satriani úgyis kezd átmenni övön aluliba ("bohóckodás")...
Ne haragudj. Folytasd a magyarázatot inkább. Szóval, hol jegyzik a tömeg/nyomaték arányt?
Nem haragszom.

Csak a pontosítás végett: te azt írtad, "menetteljesítmények szempontjából sehol nem jegyzik a nyomatékot".

Egyébként lehet, hogy te szeretnél még vitatkozni (vagy legalábbis nagyon úgy tűnik), én viszont nem. Bocs  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #382 Dátum: 2010.01.02 23:50:33 »
Csak a pontosítás végett: te azt írtad, "menetteljesítmények szempontjából sehol nem jegyzik a nyomatékot".

Igen, este 11-kor, egy órás agyrémet követően elb.sztam, valóban így történt. Mindenki tudta, hogy tömeg/nyomaték arányról beszélgetünk.  :tt2:

Nem vitatkozni szeretnék, hanem azt szeretném, hogy végre tiszta vizet öntsünk a pohárba. Fizikai tényekről beszélgetünk, ami nem vélemény kérdése, mégis visszatérő téma, amit sokan tévesen értelmeznek.

Nem kérdezem meg többször, hol jegyzik a tömeg/nyomaték arányt. Ha nem reagálsz többet, elfogadom, hogy elismered, hogy - ellentétben a tömeg/teljesítmény aránnyal - alapvetően semmitmondó adatról van szó.  :flowers:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #383 Dátum: 2010.01.02 23:59:26 »
Ha nem reagálsz többet, elfogadom, hogy elismered, hogy - ellentétben a tömeg/teljesítmény aránnyal - alapvetően semmitmondó adatról van szó.  :flowers:
Nagyon ravasz  :tt2: ... Dehogy ismerem el. "Semmitmondó adat", ez jó  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #384 Dátum: 2010.01.03 00:01:22 »
Jézusom, most néztem csak, hogy mi van kint  :sorcerer: ... Kib...ott hóvihar  :surrender:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #385 Dátum: 2010.01.03 00:05:08 »
Igen, este 11-kor, egy órás agyrémet követően elb.sztam, valóban így történt.
Hadd idézzek egy klasszikust:

Ha már kötözködsz, csináld jól. ;)

 ;) :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

pzs

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #386 Dátum: 2010.01.03 00:19:26 »
A régi Daciák hirtelen eltűnése tényleg döbbenetes! Bár ha megfigyeled, teljesen összhangban van a Loganek elterjedésével. De ami még inkább fura, hogy a jóval fiatalabb Novák, SupeRNovák, Solenzák is hogy megritkultak.

Azok nem voltak tul tartos konstrukciok. Mivel az egyszeri embernek nem volt penze lecserelni a regi 13xx-es Daciat ilyenekre ezert inkabb taxikent meg tanuloautokent terjedtek el. 1-200 ezer km utan meg gondolom szetestek. A Loganek megjelenesekor azt hiszem eleg szep osszeget kaptal az allamtol uj vasarlasa eseten ha vitted a papirt, h a regit leadtad a sullyesztobe. Talan ezert tuntek el es terjedtek el helyettuk a Logan-ek.

Egyebkent meg telen, nagy hoban kell atmenni es nincs gond az ilyen esz nelkuli elozesekkel. Most voltam amikor voltak a Karacsony elotti nagy havazasok es hidegek. Mindenki az agyonkoptatott nyarival totymorgott 30cal. Fel voltak haborodva, hogy hogyan merek a Kiraly-hagon elhuzni mellettuk a belso savban felfele 80-90el (iden felrakott uj teli abroncsok nagyjabol ugy tapadtak mint nyari a szaraz, meleg aszfalton  :clap:) de most kivetelesen savot valtani sem mertek :D. Szeretem az ilyen szerpentines utakat (a kis yaris is ilyen utakon erzi legjobban magat szerintem :hug:), de mindig vissza kellett fognom magam mert mindig sikerult kifognom valakit akinek nem tetszett, hogy a kis TS esetleg jobban megy felfele mint az O full extras uj Daciaja vagy Thaliaja (azt hiszem naluk Symbol neven fut). Mindig kiugrottak elem a belsobe, hogy majd ok megmutatjak (vagy alapbol ott mentek, mert ott a helyuk :D ).

Egyebkent vegiggondolva Toyota nagyon keves van az utakon Erdelyben. Yaris meg Corolla gyakorlatilag 0, Ave-t sem sokat latni. Elvetve 1-2 Rav4-es meg Auris. Ez meg valszeg annak tudhato be, hogy vagy szegenyek az emberek es vagy nincs auto vagy draga nekik a Toyota ezert megveszik a legolcsobbat, vagy piszok gazdagok es akkor mar mindjart Mercit vagy BMW-t vesznek. Lexus-rol gondolom nem is hallottak :D

Satriani

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #387 Dátum: 2010.01.03 00:21:32 »
Nagyon ravasz  :tt2: ... Dehogy ismerem el. "Semmitmondó adat", ez jó  :yes:

Hát akkor várom továbbra is azt a rengeteg tesztet, ahol megemlítik a tömeg/nyomaték arányt.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #388 Dátum: 2010.01.03 00:24:15 »
Úgy szeretem ezt oldalakon át olvasni....

Ma már linkeltem máshova:

Satriani

  • Vendég
Re: (ideiglenes) Egyéb autók
« Válasz #389 Dátum: 2010.01.03 00:31:12 »
Misi, a téma nem offtopik, a videód az, és már megbocsáss, de a lőtéri döglött kutyát nem érdekli, ki mit szeret olvasni. Ez egy nyilvános fórum, igenis előfordulnak olyan témák, amik kívül esnek egyesek érdeklődési körén, mégsem jár be a nem érdekelt közönség a számára nem releváns topikokba kifejezni nemtetszését.