Láttam Romániában, hogy milyen az, ha a te álláspontod szerint vezetnek. Annyi veszélyes előzést láttam egy hét alatt, amihez itthon 2-3 év kell. Köszönöm, nem kérek belőle. Szerencsére Európa boldogabbik felén ekkora utakat autópályán tesznek meg az emberek.
Romaniaban pont az az eset all fenn, hogy az emberek nagy resze esz nelkul vezet es az esetek nagy reszeben loero hianyos autokkal (1.2, 1.4es alap benzinesek, alap Logan, amik altalaban ceges autok... nem az a 100 LE+-os kategoria) ugranak ki elozni 100as utazo temponal sokszor dupla zarovonalon vagy belathatatlan kanyarok elott. Nem az a helyzet all fenn, hogy mindenki nagy dizellel vagy benzinessel jar es tolja neki mint az allat.
Ha mar szoba jott az ottani vezetesi kultura nem csak ez az egy problemas dolog van... :
- boldog, bolgogtalan kodlampaval kozlekedik allandoan (10bol 9 kodlampaval rendelkezo auton defaultbol fel van kapcsolva)
- lakott teruleten mindenki nyomja neki, mert sok autoban van radar detektor es jelezni szoktak egymasnak ha esetleg mernek (ez eleg zavaro tud lenni amikor nyugodtan gurulok 50 esetleg 55tel es a kamionos megerkezik 90el es tol le az utrol
![surrender :surrender:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/surrender.gif)
)
- mivel az autok szama hirtelen megnovekedett az utobbi par evben probalnak egyre tobb helyen a nagy varosokban, elkerulo szakaszoknal korforgalmakat kialakitani (sok helyen ketsavos, felfestes 0), de a lakossag 90%-a nem ismeri az ide vonatkozo szabalyokat mivel par evvel ezelott meg 0 db. volt az orszagban (altalanos viselkedes: emberunk a ketsavos korforgalomhoz erve index jobbra kitesz, egyenes vonalban kulsobol belsobe index nelkul aztan ujra kulso index nelkul es elsonel vagy masodiknal kimegy... ertem en, hogy nagyobb sebesseggel vegre tudja hajtani a manovert, de szandek jelzese nelkul senki nem mondja meg rola, hogy merre akar kimenni.... Kicsit nem figyel oda csoro kulfoldi es oda az auto bal oldala
![no :no:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/no.gif)
)
- most mar sokat javult a helyzet a nem mukodo vagy rosszul beallitott fenyszorokkal kapcsolatban (cserebe van kodlampa
![clap :clap:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/clap.gif)
), de meg most is megesik, hogy ejszaka szinte kivilagitatlan szemelygepkocsival kozlekednek (nyaron tortent, hogy utolertem egy Dacia Solenzat (Logan elodje), nagyjabol 20al totymorgott elottem. Nem teljesen ertettem, elmentem mellette. Feltunt, hogy visszapillantoban nem latom. Kicsit lassitottam es megjelent.... csak a jobb oldali helyzetjelzoje egett
![helpsmilie :helpsmilie:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/helpsmilie.gif)
)
- ami talan a legveszelyesebb: termeszetes dolog a "jobbrol" (ha egyaltalan annak nevezhetjuk...) elozes. Pl. Kolozsvar elott, Szaszfenesen egy sav oda, egy sav vissza, de mindket oldalt van egy-egy szukebb sav ami most epp biciklisav azt hiszem. Egy-ket veteran korban levo Daciat latni abban a savban kozlekedni 30as tempoval. A lenyeg: 50es korlatozas. Ha figyelem a mogottem levot aki megerkezik joval nagyobb sebesseggel es el akarom engedni akkor kenytelen vok lehuzodni szabalytalanul abba a savba amit 1-2 auto kulso savkent hasznal. Ha nem huzodok le mert probalom a szabalyokat betartani akkor az esetek 90%-aban ram villog, var 1 mp-t majd kiugrik jobbra es elsuhan mellettem (meg a kamionok is
![Szomorú :(](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/sad.gif)
). Az eszebe sem jut, hogy esetleg var amig szembol nem jon semmi es szabalyosan (marmint majdnem szabalyosan, mert a sebessegkorlatok nem betartasa alapbol fennall ha menni akar) megelozzon...
Mivel szeretek ejszaka vezetni mindig ugy idozitem az oda illetve vissza utat, hogy elkeruljem a forgalmas idoszakokat. Szamomra ez a legkenyelmesebb es legbiztonsagosabb. Abban az orszagban hiaba vagy korultekinto es probalsz mindere figyelni, egy hulye barom miatt barmelyik percben meghalhatsz... Persze itt is elofordulhat, csakhogy ott sokkal eselyesebb
![cry :cry:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/20_sir.gif)
Hogy kicsit a temaba is irjak: egyre kevesebb regi daciat latni az utakon. Par evvel ezelott szinte csak azokkal talalkozott az ember. Manapsag nagyon elvetve jon egy szembe. Ami viszont nagyon fura, hogy Magyarorszaghoz kepest is elmaradott, fejletlenebb, szegenyebb orszag megis egyre tobb SUV-t, 10-20-30 millas terepjarokat latni az utakon. Es ami meglepo, hogy sokkal kulturaltabban kozlekednek mint az emlitett valahova nagyon sieto ceges alap benzinesek. Itt azert az ellentkezojet tapasztalom es ez megnyugtato. Azt hiszem abban mindenki egyetert hogy egy 300-400 loeros bomos dizellel fel ezer Nm nyomatekkal biztonsagosabban lehet elozni mint egy logannal. Persze vitatkozhatnank, hogy sok mulik azon, hogy ki ul a volannal, de most azonos vezetestechnikai tudast felteteleztem
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)