Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5165303 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3495 Dátum: 2010.11.28 21:17:30 »
lehetne válogatni japán tepsikböl is, azokbol is akad :)
Hát most ez a mondat nagyon nem fog passzolni ezen a fórumon, de hagynám én a francba az összes japán tepsit, ha egyszer lehetne egy ilyenem  :nonono: ... Mert ez: az AUTÓ!  :yes: :wub: :cry:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3496 Dátum: 2010.11.28 21:18:45 »
Akkor legyen régebbi S-klasse. Tadáám :DDe csak azért, hogy ne csak nekem fájjon a szívem ma este... :cry:
Kösssz  :flowers: ... Talált  :helpsmilie: ... (el)süllyedt(em)  :surrender: :hmmmm: :wub: :hug:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Egyéb autók
« Válasz #3497 Dátum: 2010.11.28 21:19:30 »
Sejtettem :winkiss:
Gabe 254.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Egyéb autók
« Válasz #3498 Dátum: 2010.11.28 21:23:49 »
ez az ami a korral jár :flowers:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3499 Dátum: 2010.11.28 21:26:47 »
ez az ami a korral jár :flowers:
Hát nem  ;) ... Én 13 éves gyerekként szerettem bele ebbe az autóba  :wub: ... Azóta úgy gondolom, hogy ennél szebb autó a világon nincs, és emellé időközben kialakult az a meggyőződésem is, hogy jobb autó sincs nála a világon, és már nem is lesz... És nem hinném, hogy ez a véleményem már valaha is megváltozna  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3500 Dátum: 2010.11.28 21:31:50 »
Sejtettem :winkiss:
Mondjuk megkérik az árát... Pláne hogy "csak" egy rövid 300-as... De na, ennyi kilométerrel, ilyen állapotban mégis azt mondom: reális. De amúgy már 4-5000 euroért is lehet kapni szép hathengeres W126-osokat  :yes: ... Csak azokban mondjuk lesz 180-200 ezer km. De az is még a fele sincs annak, amennyit egy ilyen autó minden érdemi felújítás nélkül simán elmegy.

Én W124-esből vezettem amúgy 260-ast... Automatával... Az alapján, amit az tudott, a 126-osba azért már tényleg eléggé a minimum lehet az a 2.6-os motor. Szokták is mondani, hogy a kielégítő motorizáció ezzel a 188 lovas 300-assal kezdődik ennél a modellnél. A V8, az meg persze V8... De ott 13-14 litertől indul a fogyasztás (és valahol 16-17 liternél végződik az 560-as esetében), míg egy ilyen 300-as simán elvan 11-12 literrel; ha pedig csak városon kívül jár vele az ember, akkor 10 alatt tartani sem kunszt. A V8-asokkal ez majdnem lehetetlen... De az azért más világ, nyilván.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Egyéb autók
« Válasz #3501 Dátum: 2010.11.28 22:43:06 »
ez az ami a korral jár :flowers:
Hát nem  ;) ... Én 13 éves gyerekként szerettem bele ebbe az autóba  :wub: ... Azóta úgy gondolom, hogy ennél szebb autó a világon nincs, és emellé időközben kialakult az a meggyőződésem is, hogy jobb autó sincs nála a világon, és már nem is lesz... És nem hinném, hogy ez a véleményem már valaha is megváltozna  :)
Én is valahol általános iskola 6. osztálya körül szerettem bele ezekbe a gépekbe. Igaz, akkor nagyon nem bírtam az alap w123-as Mergákat, mert nem akartak menni. Olyanunk volt talán 4 db is (2 db 200D egy 240D, meg az egyik most jut eszembe, egy állólámpás (1972-es) 200D volt) Viszont az akkoriban hosszabb időre nálunk vendégeskedő erősebb vagy újabb gépek nagy szerelmet szültek. (190e 2.6, 300D, w124 200D (ebben akkor volt 30ezer km :wub:)
Sajnos S-Mercihez csak ilyenhez volt szerencsém:

Mondjuk ez is óriási élmény volt. Két példánnyal utaztam többet: egy pont ilyen (280as) és egy 450es nagy géppel. Na amit ez utóbbi tudott, az akkori eszemmel nehezen felfogható volt. Egyrészt helykínálatban, másrészt természetesen tempóban :eek:

Ez pont egy 450es sebmérője. Érdemes megnézni mikor pakol fel kettesből :yes: ezt volt kedves az akkori gazda egyszer-kétszer szemléltetni. Amúgy itt a fenti példány hirdetése, ez se semmi példány :clap: Jó, nem is olcsó :whistling:
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Egyéb autók
« Válasz #3502 Dátum: 2010.11.28 22:46:45 »
Amúgy lassan nyithatnánk egy merciajnározó topicot :whistling:
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3503 Dátum: 2010.11.28 23:04:01 »
Amúgy itt a fenti példány hirdetése, ez se semmi példány :clap: Jó, nem is olcsó :whistling:
Ha korrekt az autó, akkor ez reális ár érte. Viszont meg kéne nézni alaposan, mert restaurált, és még a képeken is felfedezhető pár apró tökéletlenség. Pl. olyan evidens dolgok is, mint a dísztárcsák. De amúgy ránézésre gyönyörű, ebben a színben, váááóóóóó  :clap: ... Állatmód kéne  :hug: !!! Mondjuk, ez a 450-es azért már tényleg rendesen iszogat... 17-18 literrel lehet számolni. De na... Valamit valamiért! A W116 olyan szinten kimagaslott anno a többi autó közül, olyannyira egyértelműen a világ legjobb autója volt, hogy ezt a fölényt azóta sem nagyon sikerült még csak megközelíteni sem. Még a W126 sem volt ennyire vitán felül "überautó", pedig az is hatalmas durranás volt '79-ben  :sorcerer:

Amúgy minek köszönhető ez a te közeli kontaktod, ilyen sok Mercihez? Lehet, hogy mesélted már, de nem emlékszem... Nálam sajnos sokkal inkább elméleti a dolog; életemben összvissz három Mercit vezettem; S-Klassékban csak autószalonokon ültem - éppenséggel 126-osban meg 116-osban még nem is ültem soha  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3504 Dátum: 2010.11.28 23:10:13 »
Most nézem csak, hogy ez a piros 450-es elvileg ABS-es  :hmmmm: ? Ott a kontroll-lámpa a műszerfalon... Az a kerék, körülötte a szaggatott körkörös vonallal. Hát, ez nem passzol, mert '76-ban nem lehetett ABS-es, ezt '78-ban vezették be (gondoljatok amúgy bele, mekkora űrtechnika volt ez akkor)!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Egyéb autók
« Válasz #3505 Dátum: 2010.11.28 23:39:10 »
Amúgy minek köszönhető ez a te közeli kontaktod, ilyen sok Mercihez? Lehet, hogy mesélted már, de nem emlékszem... Nálam sajnos sokkal inkább elméleti a dolog; életemben összvissz három Mercit vezettem; S-Klassékban csak autószalonokon ültem - éppenséggel 126-osban meg 116-osban még nem is ültem soha  ::)
Egykori műapám kocsik behozatalával, rendbetételével, eladásával is foglalkozott, plusz széles baráti köre volt. Pl autókereskedő, meccseket megbundázó, ezért börtönbe kerülő, de amúgy szimpatikus emberek. Részben asszem neki is köszönhetem az autóbuziságomat. Olyan különleges autókhoz volt szerencsém akkoriban (1991-97) amikhez csak viszonylag keveseknek. Ő maga egyébként Mercibolond volt, ezért is volt annyi belőle. Emlékszem mikor az elsővel, egy akkor majd' 20 éves állólámpással hazaállított, én meg kerestem a Daciát :D A rendszáma azóta is fejben: KI 11-06.
Aztán jöttek sorban: 200D, 240D, 190e2.6, Mazda 929 3.0 V6, Saab 900 turbo, Honda Quintet, Opel Corsa 1.2 GT (!), Toyota Celica, Autobianchi A112 (csak ilyen vacak kép van róla, de ez a korai, aminek ilyen volt a műszerfala: , BMW 315, Simca (nemtom milyen), VW Fox (ez nagyon bejött), Lancia Prisma, Pontiac Fiero, Fiat 500, Audi 100 CD 5D (még szivar előtti.), Daihatsu Charade...
Sokszor volt ami hetekig állt az udvarban, várva, hogy rendbetegyék, eladják. Én meg kijártam, beültem, vezettem, sőt, ha senki nem látta, kicsit meg is járattam a motorját. Konkrétan a Saab 900 turbo volt, amit életemben először, asszem kb 15 évesen közúton vezettem. (pont műszakira menet)
Aztán persze ezek az autók mind kevésbé számítottak különlegességnek, mert sokszor régiek voltak, stb, de azért örök élmény marad.  :wub:
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3506 Dátum: 2010.11.29 00:15:12 »
Aztán jöttek sorban...
Wow, micsoda felsorolás  :clap: ... Irigyellek  :yes: !

Mindig gondolkodtam, hogy az ilyen VW Fox-félék hogyan találják meg az utat hozzánk  :hmmmm: ? Mondjuk, pont itt Pécsett is futkorászik egy ilyen. Egy fehér. Sok-sok éve látom időnként, az állapotát szemlátomást fenntartják.

Azt a Simcát próbáljuk csak meg beazonosítani  :) ... Milyen karosszériája volt? HB vagy LB? Netán vmi egyéb?

Anno nekünk is lehetett volna egy állólámpás, '76-os (tehét legutolsó szériás) Merci 200 D az első nyugati kocsink  :sorcerer: ... Kinti rokonunk öt autót írt nekünk össze, amiket felkutatott a rendelkezésre álló összeghatáron belül. Köztük volt persze a Corona is. Meg ez a Merci... Apám hajlott volna feléje, mert ugye mégiscsak Merci  :) - de ebben volt a legtöbb km és ez volt a legöregebb (valami 200 ezer, 10 évesen), továbbá a dízel akkoriban számunkra teljesen idegen világ volt  ::) ... Nemrég jöttünk át Erdélyből, és odaát akkor még gyakorlatilag nem létezett dízel személyautó. Így aztán végül a Corona lett belőle, ami a választékból a legfiatalabb és a legkevesebbet futott volt (6 éves, 60 ezer km-rel).
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.29 00:19:38 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Egyéb autók
« Válasz #3507 Dátum: 2010.11.29 00:22:59 »
Azt a Simcát próbáljuk csak meg beazonosítani  :) ... Milyen karosszériája volt? HB vagy LB? Netán vmi egyéb?
Formára egy ehhez nagyon hasonló volt, csak a csicsa nélkül. Ebből a kocsiból a kényelme és a motor hihetetlen finom járása maradt meg. Ja, mondjuk lehet, hogy azért mert a 200D-n edződtem...
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Egyéb autók
« Válasz #3508 Dátum: 2010.11.29 00:29:03 »
Asszem megvan...
Ilyen volt, csak kékben

Hahááá:
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.29 00:32:05 írta Kgabe »
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3509 Dátum: 2010.11.29 00:33:15 »
Jaaa, hogy ez  :yes: ... Kis csúfság, de amúgy ez is jó példa arra, hogy régen is mennyire egyformák tudtak lenni a kocsik... Hisz szinte úgy néz ki, mintha a Renault 8 klónja lenne. Szóval ez a Simca 1000-es típus. Az elrendezése is ugyanolyan volt, mint az R 8-asé: hosszában beépített, vízhűtéses, négyhengeres farmotor.



« Utoljára szerkesztve: 2010.11.29 00:35:38 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )