Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5192448 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Egyéb autók
« Válasz #3105 Dátum: 2010.10.28 13:37:39 »
Elég, ha egy lényegesen különböző (állapotú, korú, gyártmányú) gumikat tettek fel, máris összejön a hazai pálya előnye a BMW-nek. Persze lehet ennyivel jobb is  ;).

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Egyéb autók
« Válasz #3106 Dátum: 2010.10.28 13:39:26 »
Oldalt a listaban van pl ez a video is:

Itt majd az lesz a magyarazat, hogy az Audiban oten ulnek.  ;)

Meg meg egy:
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.28 14:07:32 írta labiscsakl »


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Egyéb autók
« Válasz #3107 Dátum: 2010.10.28 14:14:48 »
Elég, ha egy lényegesen különböző (állapotú, korú, gyártmányú) gumikat tettek fel, máris összejön a hazai pálya előnye a BMW-nek. Persze lehet ennyivel jobb is  ;).
A görgős pályán szerintem nem a gumi ami elsődleges jelentőségű hanem a hajtásrendszer. Az Audinál hiába pörögnek ki a kerekek (már az első tengely görgőkön való futásakor is látszik) nem viszi át elegendő arányban a nyomatékot a másik tengelyre. A hátsó tengely kerekeinek kipörgésekor - ahol meredekebb a lejtő és a súlyeloszlás is kedvezőtlenebb a tapadó kerék szempontjából - ez már nem is elég a továbbhaladáshoz. A BMW-nél viszont látszik, hogy a rendszer tud reagálni az ilyen szélsőséges terhelési és tapadási körülményekre is, ahogy elveszne a nyomaték az egyik tengelyen, egyből csak a másikat hajtja.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Egyéb autók
« Válasz #3108 Dátum: 2010.10.28 15:45:54 »
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3109 Dátum: 2010.10.28 15:52:34 »
A második valóban reklámfilm, az annak is készült. Az első viszont vagy egy médiahack, vagy egy mobillal készített, életszerű videó arról, ahogy két autó megpróbál végigmenni egy történetesen BMW feliratú rámpán. Nem hiszem ugyanis, hogy a gonosz BMW-s rámpa jobban csúszott volna az Audi alatt...  :whistling:
Na ja, de lehet ekkora különbség a hajtáslánc hatékonysága között? Végül is, elképzelhető... Most nem néztem utána, de nem az van, hogy a Q5-ben a Tiguan erőátvitele van, ami egyszerűbb megoldásokat alkalmaz?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Egyéb autók
« Válasz #3110 Dátum: 2010.10.28 16:03:43 »
Az Audi-é torsen-es volt eddig. de most azt olvastam a legújabbakban már egy speciális saját tervezésű egység osztja el a nyomatékot. Azt persze nem tudom a Q5-ben meg az A6-ban melyik rendszer működik.
A BMW többtárcsás nedves kuplungot használ.
Előfordulhat hogy egy olcsóbb, egyszerűbb, megbízhatóbb szerkezet egyes szélsőséges körülmények között nem tökéletes működésű. De ez nyilván egy vállalt kompromisszum a tervezők részéről. A Q7 és az RX nem tudott felmenni a meredek, oldalanként jelentősen eltérő tapadású emelkedőn.. Biztos nagy jelentősége van ennek a hétköznapi körülmények közötti viselkedés szempontjából?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3111 Dátum: 2010.10.28 21:10:10 »
A Q7 és az RX nem tudott felmenni a meredek, oldalanként jelentősen eltérő tapadású emelkedőn.. Biztos nagy jelentősége van ennek a hétköznapi körülmények közötti viselkedés szempontjából?
Mondjuk a Q7 majdnem felment... Számomra elég furcsa volt az a hirtelen "elakadás" nem sokkal a tető előtt. Ami -ezt látván- azonnal, ösztönösen eszembe jutott: Acura-reklámfilm, a sofőr egyszerűen elvette a gázt. (Mondom ezt úgy, hogy alapvetően szeretnék hinni abban, hogy ilyen szituációkban nem élnek az emberek ennyire primitív, átlátszó csalásokkal.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Egyéb autók
« Válasz #3112 Dátum: 2010.10.28 21:21:10 »
A Q7 kicsúszott a jégsávon kívülre, onnan elrugaszkodott és akkor tudott menni egy kicsit felfelé majd megint elpörgött. Szóval ha szélesebb a jégcsík akkor nem lett volna esélye.
De továbbra is azt mondom ezek a tesztek értelmetlenül helyzeteket vizsgálnak. Egyáltalán nem következik belőlük, hogy amelyik kocsi itt jobban teljesít az átlagos körülmények között is kiszámíthatóbban viselkedik és jobban kezelhető.
Nyilván van olyan szituáció amivel az Acura és az X Drive rendszere sem birkózik meg.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Egyéb autók
« Válasz #3113 Dátum: 2010.10.29 00:33:20 »
Az audi a jégen csak azért jutott mindig feljebb, mert kicsúszott oldalra a nem jeges területre. Amúgy az sem ment volna fel ott, ahol az RX is elvérzett.

A BMW szerintem jobb kocsi sokkal, mint az presztízs népautó Audi. A hajtásláncától kezdve mindene jobb szerintem. De ez az én véleményem. Ha német kocsit kellene vennem, akkor a Porsche-t leszámítva egyedül BMW-ben gondolkodnék...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Egyéb autók
« Válasz #3114 Dátum: 2010.10.30 13:42:36 »
Ha német kocsit kellene vennem, akkor a Porsche-t leszámítva egyedül BMW-ben gondolkodnék...

Ebben vastagon egyetértek!
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Egyéb autók
« Válasz #3115 Dátum: 2010.10.30 14:00:48 »
Hát nem tudom, nekem jöhetne egy Wiesmann vagy egy Alpina is :D
Gabe 254.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Egyéb autók
« Válasz #3116 Dátum: 2010.10.30 14:19:33 »
A típustól tekintsünk el, de a színe! :wub:
Gabe 254.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Egyéb autók
« Válasz #3117 Dátum: 2010.10.30 14:26:21 »
A típussal sincsen baj, szvsz.  :innocent:

Ez nem flipp-flopp?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Egyéb autók
« Válasz #3118 Dátum: 2010.10.30 14:37:29 »
A franciák közül talán még őt vállalnám be én is. És nem flipflop, ez egy sima tesztautó. (a5.hu)
Gabe 254.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Egyéb autók
« Válasz #3119 Dátum: 2010.10.30 17:36:41 »
De ez az én véleményem. Ha német kocsit kellene vennem, akkor a Porsche-t leszámítva egyedül BMW-ben gondolkodnék...

Egyszer az életben lesz egy mercim, az tuti   ::)
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...