Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5192439 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3060 Dátum: 2010.10.26 21:29:22 »
Picit elkanyarodtunk rossz irányba a lényegtől. Nem onnan indultunk, hogy a Toyota, vagy a VW a jobb!!!!! :excl:
Mindkettő jó, de másban és másért!
Nem kell egymásnak feszülni... :surrender: ;)
Ne lepődj meg, ha ilyet vetsz föl egy Toyota fórumon, miközben ezeknek a márkáknak a rajongói leginkább pont a másikban látják az ellenségképet  ::) ... Valahol pont ebben a kettőben csúcsosodik ki a japánautó vs. németautó ellentét.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3061 Dátum: 2010.10.26 21:31:21 »
Mégis zsákutca lett a vége...
Nem neveznék annak egy ennyi időn át, ekkora példányszámban gyártott technikát, ami ráadásul igazából az egész modern, direkt befecskendezéses dízel-irányzatnak az úttörője volt. Túllépett rajta a fejlődés, ennyi és nem több.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3062 Dátum: 2010.10.26 21:32:41 »
Miért is?
A Pumpendüsel technológiára értettem.
Pumpe-Düse  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Egyéb autók
« Válasz #3063 Dátum: 2010.10.26 21:36:41 »
Miért is?
A Pumpendüsel technológiára értettem.
Valóban, a pletykák szerint a VW-nek több idejébe került a CR technológiát hozzáhangolni a motorjaihoz, és addig azért volt egy igen jól teljesítő (eladható) másik, de azonos teljesítményt nyújtó kevesebbet fogyasztó technológiája, ami abszolut jól teljesített a konkurenciával szemben. Egyszóval nem sürgette őket annyira az idő a CR-rel. Mégegyszer jelzem, Nem zsákutca ez, hisz a Toyota is áttért a d-4d-re a td-ről... :flowers: Haladt a korral. Ennyi.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Egyéb autók
« Válasz #3064 Dátum: 2010.10.26 21:41:14 »
Az érdekes az, hogy, ha beülsz egy bármilyen VW-be, tudod, hogy VW-be ülsz akkor is, ha egy árva márkajelzést sem látsz. Gyakorlatilag elég egy mély szippantást venni az utastérben.
Ez egy feeling, amit semmi mással nem lehet összetéveszteni. PONT, mint a TOYOTA.  :wub:
Nem tudom utálni a VW-t, hiszen az is teljes mértékben emberközpontú. Minden ott van, ahol legelőször az ember keresné, semmi sallang. Német körítéssel. A Toyota ugyanez, csak Japó körítéssel.
Mindkét márka erősen Emberközpontú autókat gyárt.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3065 Dátum: 2010.10.26 22:08:29 »
Valóban, a pletykák szerint a VW-nek több idejébe került a CR technológiát hozzáhangolni a motorjaihoz, és addig azért volt egy igen jól teljesítő (eladható) másik, de azonos teljesítményt nyújtó kevesebbet fogyasztó technológiája, ami abszolut jól teljesített a konkurenciával szemben. Egyszóval nem sürgette őket annyira az idő a CR-rel. Mégegyszer jelzem, Nem zsákutca ez, hisz a Toyota is áttért a d-4d-re a td-ről... :flowers: Haladt a korral. Ennyi.
Nem fogyaszt kevesebbet a PD, mint a CR; hogy ne menjünk messzire, vesd csak össze az azonos űrtartalmú/teljesítményű, PD illetve CR VW-motorok fogyasztását.

Annyiban igaz a zsákutca-elmélet, hogy a VW aránylag későn ismerte fel a helyes (továbbfejleszthető) utat, ezért adódott egy időszak, amelyben handicapes (aránylag zajos, kulturálatlan járású) motorokkal volt kénytelen szerepelni a piacon. De ez nem igazán okozott nekik érdemi veszteséget, és nem is tartott néhány évnél tovább.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3066 Dátum: 2010.10.26 22:10:57 »
Az érdekes az, hogy, ha beülsz egy bármilyen VW-be, tudod, hogy VW-be ülsz akkor is, ha egy árva márkajelzést sem látsz. Gyakorlatilag elég egy mély szippantást venni az utastérben.
Ez egy feeling, amit semmi mással nem lehet összetéveszteni. PONT, mint a TOYOTA.  :wub:
Nem tudom utálni a VW-t, hiszen az is teljes mértékben emberközpontú. Minden ott van, ahol legelőször az ember keresné, semmi sallang. Német körítéssel. A Toyota ugyanez, csak Japó körítéssel.
Mindkét márka erősen Emberközpontú autókat gyárt.
Alapvetően egyetértek veled. Bármiféle autómárkát utálni pedig hatalmas hülyeség.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Egyéb autók
« Válasz #3067 Dátum: 2010.10.26 22:12:07 »
A fogyasztásbeli különbséget itt első sorban nem márkán belül értem, hanem pl épp a d-cat -hez hasonlítva a PD-t ugyanazon teljesítményszinten.  :flowers:

A második mondatoddal osztom a véleményem.
« Utoljára szerkesztve: 2010.10.26 22:13:50 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re: Egyéb autók
« Válasz #3068 Dátum: 2010.10.26 22:13:25 »

még senki nem kérdezte meg töled, hogy ha ennyire véded a Vw-t, mit keresel ezen a forumon?


Szorakozni jarok ide es elhiheted, hogy kivaloan szorakozok a hozzaszolasokon.  :D
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Egyéb autók
« Válasz #3069 Dátum: 2010.10.26 22:14:56 »
zsákutca (nálam) = nem fejlesztik tovább, áttérnek a CR-re. Hogy ennek gazdasági okai is voltak, már más tészta  :flowers:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Egyéb autók
« Válasz #3070 Dátum: 2010.10.26 22:19:41 »
Neem, a PD-ből kihozták, amit ki lehetett úgy, hogy több százezer km-en keresztül is működjön. Való igaz, hogy a CR sokkal kulturáltabb, de ennyi. Se nem erősebb, se nem fogyaszt annyival kevesebbet. Csak megvan benne minden, ami a PD-k előnye volt és még csendesek is.
Teljesen elfogadom, ha ez neked zsákutca, nekem ez épp, hogy az adott blokk továbbfejlesztése, modernizálása. :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3071 Dátum: 2010.10.26 22:20:10 »
A fogyasztásbeli különbséget itt első sorban nem márkán belül értem, hanem pl épp a d-cat -hez hasonlítva a PD-t ugyanazon teljesítményszinten.  :flowers:
Nem ugyanaz a teljesítményszint és a hengerűrtartalom sem. A D-CAT-nak a leginkább a 170 lovas 2.0 PDTDI feleltethető meg, ami már csak minimálisan fogyaszt kevesebbet; kb. annyival, amennyit a kisebb hengerűrtartalma indokol. Viszont pl. egy 75 lovas dízel Yaris I és egy kortárs, ugyanilyen teljesítményű Polo dízel fogyasztásában nem igazán fogsz találni eltérést.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3072 Dátum: 2010.10.26 22:21:27 »
Neem, a PD-ből kihozták, amit ki lehetett úgy, hogy több százezer km-en keresztül is működjön. Való igaz, hogy a CR sokkal kulturáltabb, de ennyi. Se nem erősebb, se nem fogyaszt annyival kevesebbet. Csak megvan benne minden, ami a PD-k előnye volt és még csendesek is.
Így van. Ugyanolyan jó, csak van, amiben még jobb  ;) ... Ezt hívják korszerűbb megoldásnak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Egyéb autók
« Válasz #3073 Dátum: 2010.10.26 22:27:07 »
egy 75 lovas dízel Yaris I és egy kortárs, ugyanilyen teljesítményű Polo dízel fogyasztásában nem igazán fogsz találni eltérést.
Ezt elfogadom, mert nagyon elismerésre méltó az 1,4 d-4d. Abszolút. A 3 hengeres tdi számomra szükségmegoldás, mindamellett használható, ha a hifi felül tudja harsogni a kiállhatatlan motorhangot. Azért a fogyasztásban itt is a VW-nél van az előny, bár nem nagy mértékű az eltérés. Kevesebbet eszik a TDI, nem tudom miért.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3074 Dátum: 2010.10.26 22:34:37 »
Idézet
egy 75 lovas dízel Yaris I és egy kortárs, ugyanilyen teljesítményű Polo dízel fogyasztásában nem igazán fogsz találni eltérést.
Ezt elfogadom, mert nagyon elismerésre méltó az 1,4 d-4d. Abszolút. A 3 hengeres tdi számomra szükségmegoldás, mindamellett használható, ha a hifi felül tudja harsogni a kiállhatatlan motorhangot. Azért a fogyasztásban itt is a VW-nél van az előny, bár nem nagy mértékű az eltérés. Kevesebbet eszik a TDI, nem tudom miért.
4.86 a Spritmonitoron a Yaris I dízelek átlagfogyasztása, és 5.29 a 2000-2005 között gyártott, 75 lovas Polo dízeleké (tudom hogy utóbbi mintavétel nem tekinthető teljesen pontosnak, hisz több generációt is átfog, de viszonyítási alapnak kb. megfelel; ha a keresésbe belevesszük pl. a 70 lovasokat, alig fog változni az eredmény).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )