Szavazás

Ha nem japán, Te melyikre voksolnál?

Német autók - mert precízek.
19 (46.3%)
Francia autók - mert kényelmesek.
2 (4.9%)
Olasz autók - mert szépek.
2 (4.9%)
Koreai autók - mert már hozzák a "szintet".
13 (31.7%)
Amerikai autók - mert a V8 az V8.
5 (12.2%)

Összes szavazó: 41

Szerző Téma: Egyéb autók  (Megtekintve 5192459 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3045 Dátum: 2010.10.26 20:58:33 »
Érdekes dolog amúgy ez a PD technika használói szemmel nézve. Mikor kipróbáltam egy faceliftes Polo 1,4 (70LE) kis traktort, ott is éreztem, hogy egyszerűen gondolkodás nélkül reagál az autó a gázpedál érintésére. Érzésre több, mint 70 LE, még, ha előzéseknél ki is jön, hogy bizony harmatos az, eléggé... Mégis, amikor megmozdítod a gázpedált, egyből ugrik a kocsi.
Más gyártók autói talán nem ennyire agresszíven adják le a nyomatékot, (pl. Renault 1,5 dci), hanem kell neki 0,5-1 másodperc, mire felpörög a turbo, aztán kezd húzni. De ekkor már a VW majd fél kocsihosszat ráver, és ez érzetre egy 10-15 LE-vel erősebb motort sejtet, mint, ami valójában. Az összes gyártott PD ilyen, így működik. Talán, aki benzinesből ül át PD-s autóba nem is annyira szokatlan, de, ha egy hasonló motorizáltságú egyéb dízelből ülne át, mindenképpen észreveszi a hangolásbeli különbséget.
Különös megállapítás... Én négy PDTDI-t (két 1.4-est, egy 1.9-est és egy 2.0-át) vezettem az utóbbi időben, de mindegyiknél pont az tűnt fel, hogy viszonylag lassan reagálnak a gázra - főleg az 1.4-esek, és főleg pl. a Toyota 1.4-es D-4D motorjához képest (aminek kb. olyan a gázreakciója, mint egy átlagos benzinesé), de említhetném a 2.2-es Hondát is, az is hamarabb felpörög gázadásra, mint pl. a 2.0 VW. Szóval pont a fordítottját figyeltem meg annak, amit te.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Egyéb autók
« Válasz #3046 Dátum: 2010.10.26 20:59:30 »
az hogy melyik hogy ugrik a gázpedál lenyomására, függ a gázpedálszenzortol is, nem biztos hogy ugyananyi a reakcioideje két külön márkának.....
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Egyéb autók
« Válasz #3047 Dátum: 2010.10.26 21:00:30 »

Őszintén, ezerszer több rosszat hallotam a pédétédéíkről mint a D-Catek hibáiról. Összességében arról van szó, hogy húzott dízelmotor és jobban fennáll a lehetősége a hibának ebből kifolyólag. Összességében még mindig elenyésző a hibák száma a pdtdi-k sztorijaihoz képest.

Hat egy dolog biztos, es erre barki beveheti a Ciankalit, a D-Cat tobbe fog kerulni, ha besz @ rik, marpedig befog. Sokkal tobbe. Nekem van ismerosom, akinek fel millio volt csak a 4 darab nagynyomasu fuvoka... No comment. Nem kulonosebben erdekes szamomra, hogy melyik huzza tovabb a ket motor kozul, de az biztos, hogy csak anyagi megfontolasbol elobb vennek PD TDI-t, mint D-Cat-ot es ezzel a tobbseg igy van.
Nem tudom pontosan, milyen a D-CAT motorja, de abban a porlasztócsúcsokat csak egyszerre lehet cserélni? Mert ez Pl előnyt jelent a VW esetében, mert ott külön-külön egyesével is lehet...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3048 Dátum: 2010.10.26 21:02:05 »
Gyöngyike, Te is tudod, hogy minden motor annyira hibásodik meg, amennyire a tulaja/használója gondoskodik róla, vagy éppenséggel lexarja. Épp ez a "beidegződés" kezd megdőlni, hogy problémásak a PD dízelek. Ha karban vannak tartva és minden szerviz szigorúan az előírások szerint megtörténik, akkor gond nélkül elmennek ezek is 350-400.000km-t (csakúgy, mint a Toyoták is). Csak anno meg volt mindenki ilyedve a PD-ktől, hogy húúúha, ezzel mennyi baj lesz, stb. És az idő NEM ezt igazolja, ezt tesóm szerelője is belátja (20 éve dolgozik a Bcs-i VW szervizben, van némi tapasztalata a VW motorokhoz). Mindezt Ő is csodálkozva mondta, de mégis igaz.
Most kb. annyit írtál le, hogy nincs különbség az egyes motorok megbízhatósága között ;) ... Ez azért így nem állja meg a helyét. Természetesen vannak különbségek az egyes konstrukciók között, pl. PDTDI-n belül is: gyakrabban romlik el a kétliteres, mint az 1.9-es.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Egyéb autók
« Válasz #3049 Dátum: 2010.10.26 21:02:18 »

 Nem kulonosebben erdekes szamomra, hogy melyik huzza tovabb a ket motor kozul, de az biztos, hogy csak anyagi megfontolasbol elobb vennek PD TDI-t, mint D-Cat-ot es ezzel a tobbseg igy van.

még senki nem kérdezte meg töled, hogy ha ennyire véded a Vw-t, mit keresel ezen a forumon?
mert nem elöször reagáltál ugy , mint egy vwfan :flowers: :sorcerer:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Egyéb autók
« Válasz #3050 Dátum: 2010.10.26 21:03:36 »
Érdekes dolog amúgy ez a PD technika használói szemmel nézve. Mikor kipróbáltam egy faceliftes Polo 1,4 (70LE) kis traktort, ott is éreztem, hogy egyszerűen gondolkodás nélkül reagál az autó a gázpedál érintésére. Érzésre több, mint 70 LE, még, ha előzéseknél ki is jön, hogy bizony harmatos az, eléggé... Mégis, amikor megmozdítod a gázpedált, egyből ugrik a kocsi.
Más gyártók autói talán nem ennyire agresszíven adják le a nyomatékot, (pl. Renault 1,5 dci), hanem kell neki 0,5-1 másodperc, mire felpörög a turbo, aztán kezd húzni. De ekkor már a VW majd fél kocsihosszat ráver, és ez érzetre egy 10-15 LE-vel erősebb motort sejtet, mint, ami valójában. Az összes gyártott PD ilyen, így működik. Talán, aki benzinesből ül át PD-s autóba nem is annyira szokatlan, de, ha egy hasonló motorizáltságú egyéb dízelből ülne át, mindenképpen észreveszi a hangolásbeli különbséget.
Különös megállapítás... Én négy PDTDI-t (két 1.4-est, egy 1.9-est és egy 2.0-át) vezettem az utóbbi időben, de mindegyiknél pont az tűnt fel, hogy viszonylag lassan reagálnak a gázra - főleg az 1.4-esek, és főleg pl. a Toyota 1.4-es D-4D motorjához képest (aminek kb. olyan a gázreakciója, mint egy átlagos benzinesé), de említhetném a 2.2-es Hondát is, az is hamarabb felpörög gázadásra, mint pl. a 2.0 VW. Szóval pont a fordítottját figyeltem meg annak, amit te.
Mit jelent nálad a "felpörög"? Alapjárattól, vagy haladás közben folyamatos tempóról gyorsításnál? Én az utóbbira értettem, és határozottan tartom a megállapításomat. A példámban egyébként a Renault 1,5 dci-jét említettem késői reakciójú példának, sajna a Toyota 1,4 d-4d-jét még nem volt szerencsém kipróbálni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Egyéb autók
« Válasz #3051 Dátum: 2010.10.26 21:05:12 »
Mi az, hogy "húzott"? Pl. a 105 lovas 1.9-est ugye nem nevezhetjük annak. De a 75 lovas 1.4-est sem nagyon. Sőt, fajlagos teljesítményét tekintve még az egyik legerősebb PD, a 150 lovas 1.9-es is kevésbé van kihegyezve, mint pl. a 177 lovas D-CAT motor. Egyedül a 170 lovas 2.0 PDTDI múlja felül e téren a D-CAT-ot (és, nyilván nem véletlenül, ez is a leginkább problémás az összes közül).
Én a D-Catre írtam, hogy húzott.  :flowers:
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Egyéb autók
« Válasz #3052 Dátum: 2010.10.26 21:06:02 »
Hahó Skacok-Csajok!

Picit elkanyarodtunk rossz irányba a lényegtől. Nem onnan indultunk, hogy a Toyota, vagy a VW a jobb!!!!! :excl:
Mindkettő jó, de másban és másért!
Nem kell egymásnak feszülni... :surrender: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Egyéb autók
« Válasz #3053 Dátum: 2010.10.26 21:06:33 »

 A példámban egyébként a Renault 1,5 dci-jét említettem késői reakciójú példának, sajna a Toyota 1,4 d-4d-jét még nem volt szerencsém kipróbálni.

a toyotáé is lassu, ez az egy amit utálok benne..... ha tehetném átalakitanám bowdenesre :cool2:
bár álitolag lehet hozzá kapni elektronikát ami javit az érzékelöjén.....
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Egyéb autók
« Válasz #3054 Dátum: 2010.10.26 21:07:57 »
Gyöngyike, Te is tudod, hogy minden motor annyira hibásodik meg, amennyire a tulaja/használója gondoskodik róla, vagy éppenséggel lexarja. Épp ez a "beidegződés" kezd megdőlni, hogy problémásak a PD dízelek. Ha karban vannak tartva és minden szerviz szigorúan az előírások szerint megtörténik, akkor gond nélkül elmennek ezek is 350-400.000km-t (csakúgy, mint a Toyoták is). Csak anno meg volt mindenki ilyedve a PD-ktől, hogy húúúha, ezzel mennyi baj lesz, stb. És az idő NEM ezt igazolja, ezt tesóm szerelője is belátja (20 éve dolgozik a Bcs-i VW szervizben, van némi tapasztalata a VW motorokhoz). Mindezt Ő is csodálkozva mondta, de mégis igaz.
Most kb. annyit írtál le, hogy nincs különbség az egyes motorok megbízhatósága között ;) ... Ez azért így nem állja meg a helyét. Természetesen vannak különbségek az egyes konstrukciók között, pl. PDTDI-n belül is: gyakrabban romlik el a kétliteres, mint az 1.9-es.
Igen, ez viszont igaz.  :yes:
Az 1,9-es blokk épp idén 20(!!!) éves! Borzasztóan kifejlett technika, csak blokkot körülvevő töltelék dolgokat modernizálták a kornak megfelelően...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Egyéb autók
« Válasz #3055 Dátum: 2010.10.26 21:08:41 »
Nem tudom pontosan, milyen a D-CAT motorja, de abban a porlasztócsúcsokat csak egyszerre lehet cserélni? Mert ez Pl előnyt jelent a VW esetében, mert ott külön-külön egyesével is lehet...
Bármelyiknél lehet egyesével cserélni, nincsenek összenőve. Csak ha kopásból eredően van meghibásodás, akkor érdemesebb egyszerre. Sőt, nem is csak cserélni lehet, hanem javíthatóak is (egyesével) ;)

Az 1,9-es blokk épp idén 20(!!!) éves! Borzasztóan kifejlett technika, csak blokkot körülvevő töltelék dolgokat modernizálták a kornak megfelelően...
Mégis zsákutca lett a vége...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Egyéb autók
« Válasz #3056 Dátum: 2010.10.26 21:17:38 »
Én Liqui Moly Diesel High Tech-et  (5W-40) teszek a Pd-kbe és néhányba Liqui Moly Top Tec 4200-at (5w-30)
A Diesel High Tech-el több is elmegy 15.000km-t utántöltés nélkül, egy pár darab 12.000km környékén bejelez hogy alacsony az olajszint, hozzáteszem céges autók, kapják az ívet rendesen.
Tesóm Castrol Edge 5W30 turbo diesel olajat rak bele, ez bevált, ellenben a Mobil (nem tudom pontosan a típusát, de a Castrolnak megfelelő) olajjal. Castorlból 15000km alatt max 0,5L fogy, ez teljesen normális. A Mobillal érdekes mód, több fogyott, és borzasztóan kerregett/klattyogott a motorja.
Emellett 3 tanknyi üzemanyagot simán, a 4.-et Spurival teszi meg. Aztán megint 3 tank tisztán, a 4. megint Spuris.
Soha egy kósza dadogása nincs a motornak, pedig kínálja rendesen 140 körül. Igaz, 2600 körül forog akkor.... :ph34r:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Egyéb autók
« Válasz #3057 Dátum: 2010.10.26 21:21:15 »
Nem tudom pontosan, milyen a D-CAT motorja, de abban a porlasztócsúcsokat csak egyszerre lehet cserélni? Mert ez Pl előnyt jelent a VW esetében, mert ott külön-külön egyesével is lehet...
Bármelyiknél lehet egyesével cserélni, nincsenek összenőve. Csak ha kopásból eredően van meghibásodás, akkor érdemesebb egyszerre. Sőt, nem is csak cserélni lehet, hanem javíthatóak is (egyesével) ;)
Ez, viszont qrva jó! :clap: :clap:
Az 1,9-es blokk épp idén 20(!!!) éves! Borzasztóan kifejlett technika, csak blokkot körülvevő töltelék dolgokat modernizálták a kornak megfelelően...
Mégis zsákutca lett a vége...
Miért is? A 2,0 pontosan ugyanaz a blokk csak felfúrták 100cm3-vel.  :whistling:
Én ezt az VW 1,9 dízel blokkot inkább nevezném sikertörténeknek... :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Egyéb autók
« Válasz #3058 Dátum: 2010.10.26 21:26:36 »
Miért is?
A Pumpendüsel technológiára értettem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Egyéb autók
« Válasz #3059 Dátum: 2010.10.26 21:27:11 »
Mit jelent nálad a "felpörög"? Alapjárattól, vagy haladás közben folyamatos tempóról gyorsításnál? Én az utóbbira értettem, és határozottan tartom a megállapításomat. A példámban egyébként a Renault 1,5 dci-jét említettem késői reakciójú példának, sajna a Toyota 1,4 d-4d-jét még nem volt szerencsém kipróbálni.
Gázreakció = az adott motor milyen gyorsan reagál (a fordulatszám emelkedésével, a teljesítmény növekedésével) a gázpedál lenyomására. Semmi kiemelkedőt nem tapasztaltam ezen a téren az általam vezetett PDTDI autóknál. Annyira mentek, amennyire a nyomatékuk & teljesítményük alapján elvárható volt (a 140 lovasnál ez már mosolyt fakasztott rendesen  :yes:), de nem volt különösebben jó a gázreakciójuk, sőt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )